تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
plusresetminus
حزب الله:رئیس جمهور سابق آمریکا از روزنامه نیویورک تایمز، سه خبرنگار و برادرزاده اش به علت رسانه‌ای کردن سوابق مالیاتی‌اش شکایت کرد.
۰
کد مطلب : ۲۶۳۹۴۹
ترامپ از برادرزاده‌اش شکایت کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از نیویورک تایمز، سه خبرنگار و برادرزاده اش شکایت کرد و مدعی شد که آن‌ها "توطئه‌ای موذیانه" برای به دست آوردن سوابق خصوصی مالیاتی‌اش ترتیب داده اند.
این شکایت که روز سه شنبه در نیویورک مطرح شد ادعا می‌کند که روزنامه نیویورک تایمز، مری ترامپ را متقاعد کرده است که اسناد را از دفتر وکالت دزدیده و به تایمز تحویل دهد.
ترامپ برادرزاده خود، مری ترامپ و نیویورک تایمز را به دلیل انتشار مقاله‌ای در سال ۲۰۱۸ که در آن ادعا‌ها مبنی بر مشارکت در طرح‌های مشکوک مالیاتی از جمله کلاهبرداری آشکار مطرح شده بود، متهم کرده است.
ترامپ برخلاف روسای جمهور پیشین آمریکا از افشای اطلاعات مالیاتی خود خودداری کرده است.
نیویورک تایمز و سه روزنامه نگار آن- دیوید بارستو، سوزان کریگ و روس بوتنر- برای تحقیقات ۱۸ ماهه خود در این زمینه، برنده جایزه پولیتزر در گزارشگری شدند. به گفته هیئت مدیره جایزه پولیتزر، کار آن‌ها ادعا‌های ترامپ درباره ثروت خودساخته را رد کرد.
در سال ۲۰۲۰، مری ترامپ از دونالد ترامپ و دو خواهر و برادر رئیس جمهور سابق شکایت کرد و گفت که آن‌ها سال‌ها پیش با ادعای دستکاری در ارزش املاک و دروغ گفتن در مورد ارزش وراثت وی، او را فریب داده اند.
سخنگوی نیویورک تایمز گفت: پوشش این روزنامه درباره مالیات‌های دونالد ترامپ به شهروندان کمک کرد تا از طریق گزارشی دقیق مرتبط با منافع عمومی، بتوانند اطلاع رسانی کنند. این شکایت تلاشی برای سکوت سازمان‌های خبری مستقل است و ما قصد داریم با قاطعیت از آن دفاع کنیم.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین