تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
plusresetminus
حزب الله: سخنگوی صنعت برق با اشاره به حذف کامل خاموشی‌ها در کشور گفت: خوشبختانه زمان اوج مصرف تابستان امسال به پایان رسیده است.
۰
کد مطلب : ۲۶۳۷۵۲
پایان خاموشی‌ها؛ تامین ۹۹ درصد برق کشور توسط نیروگاه‌های داخل کشور
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با اشاره به حذف کامل خاموشی ها در کشور گفت: خوشبختانه زمان اوج مصرف تابستان امسال به پایان رسیده است.
 
او ادامه داد: با کاهش دمای هوا و به طبع خاموش کردن وسایلی سرمایشی مصرف برق کاهش پیدا کرده است  هم‌اکنون شبکه سراسری برق و نیروگاه‌های کشور در حالت پایدار قرار دارد و تولید برق  در حالت حداکثری خود در حال انجام است.
 
سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: در نیمه اول امسال تقاضای انرژی برق ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته که در همین مدت میزان مصرف انرژی برق ۶.۴ درصد رشد را نشان می‌دهد. ۹۹ درصد از این میزان تقاضا توسط نیروگاه‌های داخل کشور و یک درصد توسط واردات برق تامین شده است.
 
او گفت: امسال به دلیل کم بارشی و کاهش حجم مخازن آب نیروگاه‌های برق آبی، این نیروگاه‌ها به ميزان ۵ هزار و۶۹۱ گیگاوات ساعت انرژی کمتر از سال گذشته تولید کرده‌اند که معادل ۳۹ درصد کاهش تولید این بخش بوده است.
 
رجبی مشهدی بیان کرد: علیرغم محدودیت تولید در نیروگاه‌های برق آبی امسال، تامین برق در نیمه اول سال نسبت به سال گذشته رشد ۶.۴ درصدی را نشان می‌دهد.
 
سخنگوی صنعت برق کشور اضافه کرد: چنانچه مشترکان پرمصرف خانگی با کاهش مصرف و یا نصب مولد خورشیدی کوچک بخشی از برق خود را تامین می کردند، جزو‌مشترکان خوش مصرف قرار می‌گرفتند و هیچ خاموشی به سایر مشترکان خانگی اعمال نمی‌شد و نیازی به اعمال محدودیت صنایع نيز نبود.
 
او با اشاره به اینکه اوج مصرف برق تابستان در مرداد با رقم ۶۷ هزار و ۱۲ مگاوات برای اولین بار در کشور رخ داد، بیان کرد: با کاهش مصرف برق که هم اکنون در کشور اتفاق افتاده به تدریج از حجم و تعداد برنامه‌های زمانبندی شده و اقدامات مدیریت بار کاسته می‌شود.
 
گفتنی است؛ روزگذشته نیز شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام کرد: مهم‌ترین راهکار از بین بردن پدیده‌های شومی مانند استخراج غیرمجاز رمز ارز یا قاچاق سوخت در کشور، آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی است تا به طور عملی امکان سوءاستفاده از تفاوت قیمت این حامل‌ها در داخل و خارج از کشور از افراد گرفته شود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین