تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
plusresetminus
در این مطلب به معرفی چند اثر و مکان شگرفی می‌پردازیم که جمجمه و اسکلت آدم‌ها در آن حرف اول و آخر را می‌زند. این اماکن علاوه بر ترسی که برای برخی‌ها به وجود می‌آورند، دارای داستانی متفاوت و خواندنی نیز هستند. از ساخت کلیسای سن برناردینو و انباشته کردن جنازه‎‌ها به دلیل نبود فضای کافی در قبرستان‌ها گرفته، تا ازتک‌هایی که برای خوشنودی خدایانشان کودکان را قربانی می‌کردند و با جمجمه‌های‌شان برج می‌ساختند. همچنین اگر دوست دارید کمی چاشنی ترس و هیجان را به سفر‌های خود اضافه کنید، این مطلب می‌تواند معرف خوبی برای شما باشد؛ چرا که اکثر آن امروزه به عنوان یک جاذبه توریستی شناخته می‌شوند.
۰
کد مطلب : ۲۶۳۷۲۴
بناهای تاریخی که به جای آجر از جمجمه انسان ساخته شده اند

۱-نیایشگاه اگنبرگ، اتریش
نیایشگاه اگنبرگ، اتریش
اگنبرگ از معدود اماکنی است ک حس ترس و شکوه را می‌تواند همزمان به شما القا کند. ترس از این مکان نیاز به دلیل خاصی ندارد.
همین قدر که شما پایتان را در مکانی بگذارید که از ۵۸۰۰۰ اسکلت و جمجمه ساخته باشد، رعب و وحشت به جانتان خواهد افتاد؛ امّا غیر از آن، معماری و نحوه چینش این چند هزار اسکلت شما را به وجد خواهد آورد.
۲-برج جمجمه آزتک‌ها، مکزیک
برج جمجمه آزتک‌ها، مکزیک
حکومت آزتک‌ها در سال ۱۵۲۱ میلادی توسط اسپانیایی‌ها نابود شد، اما یادگار آن‌ها هنوز هم سبب شگفتی خیلی‌ها می‌شود. یکی از آن‌ها، برج جمجمه‌ای است که در نزدیکی معبد تمپلو مایور ساخته شده بود.
برجی که بنای آن متشکل از جمجمه زنان و کودکانی است که برای رضایت خدایان آزتک‌ها قربانی شده بودند.
البته تبعیضی در زن و مرد برای آزتک‌ها وجود نداشته است. چرا که به تازگی در نزدیکی همان معبد، برج اسکلت دیگری کشف شده است که زینت آن به وسیله جمجمه سربازان اسیر شده اسپانیایی صورت گرفته بود.
۳-نیایشگاه اسکلت، پرتغال
نیایشگاه اسکلت، پرتغال
یکی از مهم‌ترین آثار باستانی شهر اوورا پرتغال، نیایشگاه استخوان (به پرتغالی: Capela dos Ossos) در کلیسای سنت فرانسیس است.
دلیل نام‌گذاری این بنا متقابلا به دلیل نمای اسکلت‌هایی است که با معماری و آرایشی منحصر به فرد در جای‌جای نیایشگاه دیده می‌شوند. به طور تقریبی ۵۰۰۰ اسکلت در تزئین دیوار‌های این مکان نقش داشته‌اند.
در افسانه‌ها ذکر شده که این اسکلت و جمجمه‌ها به سربازانی تعلق دارد که در جنگ‌های بزرگ کشته شده یا به طاعون مبتلا شده‌اند.
اما در حقیقت نیایشگاه اسکلت از جمجمه و اسکلت افراد معمولی مملو شده است که به جای دفن شدن در گورستان، سر از این مکان در می‌آورده‌اند.
۴-صومعه سنت پاتریس، پرو
-صومعه سنت پاتریس، پرو
در مرکز شهر لیما، پایتخت پرو، صومعه‌ای به نام سنت فرانسیس وجود دارد که در سال ۱۶۷۴ ساخته شد. اما این مکان تنها صومعه معمولی نیست.
چرا که تخمین زده می‌شود دست‌کم ۲۵۰.۰۰۰ جنازه در دخمه‌ای مستحکم که زیر کلیسا تعبیه شده است، آرام گرفته اند. این دخمه تا سال ۱۸۰۸ به عنوان گورستان استفاده میشد و مرد‌ه‌ها در آن قرار می‌گرفتند، تا این که در خارج از شهر لیما، گورستانی ساخته شد و روند صومعه سنت پاتریس تغییر کرد.
۵-کلیسای سن برناردینو، ایتالیا
کلیسای سن برناردینو، ایتالیا
در سال ۱۲۱۱، پیش از اینکه کلیسایی به نام سن برناردینو وجود داشته باشد، قبرستانی روبه‌روی آن قرار گرفته بود. زمانی که قبرستان از جنازه مردگان اشباع شد، میلانی‌ها مکانی را ساختند تا جنازه مردگان در آن نگه‌داری شود.
سپس در سال ۱۲۶۹ کلیسایی به آن مکان اضافه شد که در سال ۱۷۱۲ در یک حادثه آتش‌سوزی از بین رفت و بار دیگر پروژه ساخت کلیسا با نمایی زیباتر و بزرگ‌تر استارت خورد.
در نهایت بازسازی کلیسا در سال ۱۷۷۶ به اتمام رسید و آن کلیسا سن برناردینیو نام گرفت.
البته بازهم کلیسا‌هایی که با اسکلت و جمجمه مردگان زینت پیدا کرده باشند وجود دارند که در عبارت لینک شده می‌توانید آن را مطالعه کنید.
۶-برج جمجمه نیش، صربستان
برج جمجمه نیش، صربستان
برج جمجمه نیش در سال ۱۸۰۹ توسط یک ژنرال ترک در شهر نیش صربستان ساخته شد. این برج متشکل از سرباز‌های صربی است که برای رهایی خود از سلطه ترک‌ها با ۳۶.۰۰۰ سرباز دست به شورش زدند.
اما شورش صرب‌ها با شکست مواجه شد و هورشی پاشا، ژنرال ترک‌ها دستوری مبنی بر ساخت برجی صادر کرد که نمای بیرونی آن متشکل از جمجمه سربازان صربستانی باشد.
داستان برج جمجمه نیش با این که ناراحت کننده است، به عنوان نمادی از شجاعت و آزادی‌خواهی به‌شمار می‌رود.
۷-سردابه پاریس، فرانسه
سردابه پاریس، فرانسه
اگر فقط با شنیدن نام شهر پاریس به یاد برج ایفل و داستان‌های عاشقانه می‌افتید باید بگوییم که هنوز هم جا‌های بسیاری برای دیدن و کاوش وجود دارد.
یکی از اماکن کم‌تر شناخته شده، سردابه پاریس (به فرانسوی: Catacombes de Paris) نام دارد که دخمه‌ای ترسناک و مملو از اسکلت و جمجمه انسان‌ها است که با آرایشی خاص روی دیوار‌ها کار گذاشته شده‌اند.
تعداد این اسکلت‌ها که به بیش از ۶ میلیون تخمین زده شده، متعلق به ساکنین فرانسوی است که در قرن ۱۸ میلادی در پاریس زندگی می‌کردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین