تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
plusresetminus
وزیر خارجه آمریکا در نخستین سالگرد امضای توافق‌های موسوم به "ابراهیم" با وزرای خارجه اسرائیل و سه کشور عربی دیدار می‌کند.
۰
کد مطلب : ۲۶۳۳۲۲
بلینکن با همتایان اسرائیلی، اماراتی، بحرینی و مراکشی خود دیدار می‌کند
 وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور روز جمعه با همتایان اسرائیلی، اماراتی، بحرینی و مراکشی خود به مناسبت اولین سالگرد عادی سازی روابط بین کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.
سخنگوی این وزارتخانه گفت: "بلینکن با یائیر لاپید وزیر خارجه اسرائیل، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات، عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین و ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش از طریق ویدئوکنفرانس دیدار و گفتگو خواهد کرد.
امروز چهارشنبه ۱۵ سپتامبر مصادف است با اولین سالگرد امضای توافق نامه‌های موسوم به "ابراهیم" در کاخ سفید که به عادی سازی روابط میان رژیم صهیونستی با کشورهای عربی منجر شد.
اعلام این نشست و استفاده از عبارت "توافقنامه‌های ابراهیم" به رسمیت شناختن کامل آنچه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، آن را نشانه موفقیت سیاست خارجی خود توصیف کرده توسط دولت جو بایدن است.
چند دهه پس از امضای توافقنامه صلح توسط اسرائیل با مصر و اردن ، امارات و سپس بحرین و مراکش، روابط خود با اسرائیل را عادی سازی کردند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین