کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادامه سریال نابودی جنگل‌های زاگرس/ شعله‌ها بی‌رحمانه به‌جان بلوط‌های کوه "نیر" افتاده‌اند

تسنیم , 24 شهريور 1400 ساعت 10:03

حزب الله:جنگل‌ها و مراتع کوه نیر لوداب از توابع شهرستان بویراحمد طعمه حریق شده و به دلیل وزش شدید باد هر لحظه فوران می‌کند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، ساعت 20 روز 23 شهریورماه آتش به جان جنگل‌ها و مراتع کوه نیر بخش لوداب از توابع شهرستان افتاد و به دلیل وزش باد هر لحظه بر شدت آتش سوزی اضافه می‌شود.
بنا به گفته خبرنگار تسنیم در لوداب به دلیل سخت گذر و صخره‌ای بودن کوه مهار آتش سوزی با سختی همراه بوده و تاکنون تلاش ماموران منابع طبیعی و نیروهای مردمی بدون نتیجه بوده است.
شدت آتش سوزی به گونه‌ای بوده که در صورت ادامه این روند شاهد یک بحران خواهیم بود و باید هنگام سپیده دم بفکر اعزام بالگرد به منطقه باشند.
استان کهگیلویه و بویراحمد حدود یک میلیون و 500 هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان یک میلیون و 426 هزار و 300 هکتار یعنی حدود 90 درصد آن، اراضی ملی بوده که 873 هزار و 600 هکتار جنگل و 552 هزار و 700 هکتار آن را مرتع تشکیل می‌دهد و در واقع 20 درصد جنگل‌های زاگرس در این استان واقع شده است.

از ابتدای امسال تاکنون بیش از 40 فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع این استان رخ داده که به بیش از یک هزار و 250 هکتار جنگل و مرتع خسارت وارد کرده است.


کد مطلب: 263305

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/263305/ادامه-سریال-نابودی-جنگل-های-زاگرس-شعله-ها-بی-رحمانه-به-جان-بلوط-های-کوه-نیر-افتاده-اند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com