تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
plusresetminus
حزب الله: وزیر صمت در نشست هم اندیشی با فعالان صنعت سیمان ضمن قدردانی از همراهی تولیدکنندگان و فعالان این صنعت در راستای کاهش التهابات بازار، گفت: برای عرضه سیمان در بورس تمام زنجیره سیمان را مدنظر قرار داده ایم.
۰
کد مطلب : ۲۶۳۲۹۳
قدردانی از همراهی فعالان صنعت سیمان در کاهش التهابات بازار/ پیگیری مسائل صنعت سیمان در سطح کلان/ با تصمیمات خلق الساعه مخالفیم/ به یک برنامه مشترک با فعالان اقتصادی خواهیم رسید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله به نقل از شاتا، سیدرضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی با فعالان، تولیدکنندگان و انجمن های سیمانی با قدردانی از همراهی تولیدکنندگان و فعالان این صنعت در راستای کاهش التهابات بازار، گفت: وظیفه داریم مسائل سیمان را در سطح کلان پیگیری نماییم.
به یک برنامه مشترک با فعالان اقتصادی خواهیم رسید
وی همچنین با بیان اینکه در مجموعه وزارت صمت به یک برنامه مشترک با فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف صنعتی اعم از فولاد، سیمان و نساجی و... خواهیم رسید، تصریح کرد: در این راستا اولویت‌ها و اهداف در کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت تعیین می‌شود، سیاست‌ها تدوین می‌گردد و با ذینفعان بخش خصوصی به اشتراک گذاشته خواهد شد تا فعالان اقتصادی به ما برنامه دهند، این برنامه پوشش اهداف وزارت صمت است و همگرایی با بنگاه‌ها را در پی دارد.
چهار اقدام اولویت دار دولت و وزارت صمت
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تمامی تصمیمات اقتصادی در دولت می بایست در چهار محور تنظیم بشود، اظهار داشت: اولویت گذاری، تدوین قاعده ها، تسهیل کسب و کارها و نظارت بر این روند ۴ اولویت دولت می‌باشد که وزارت صنعت، معدن و تجارت بر همین مبنا حرکت خواهد کرد.
فاطمی امین همچنین با تأکید بر این موضوع که اهداف مرتبط با اشتغال، تولید و صادرات را باید کسب و کارها دنبال نمایند، اضافه کرد: با فعالان بخش خصوصی به یک اشتراک برای انجام اقدامات لازم و موثر خواهیم رسید؛ برای صادرکنندگان، صنعت خودرو و دیگر حوزه ها با مشارکت بخش خصوصی برنامه داریم و راهکارهای لازم را ارائه خواهیم داد.
مسائل مرتبط با سیمان را سطح کلان پیگیری خواهیم کرد
وی با بیان اینکه مسائل بخش خصوصی مسائل ما نیز می‌باشد، گفت: وظیفه داریم که مسائل مرتبط با سیمان را سطح کلان پیگیری نماییم و موضوعات مرتبط با سوخت، حمل و نقل و لجستیک را در دستور کار داریم و با دستگاه‌های ذیربط مذاکرات لازم را انجام خواهیم داد.
با تصمیمات خلق الساعه مخالفم
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه با تصمیمات خلق الساعه مخالف هستم، ادامه داد: برای هر تصمیمی باید رصد، پایش و پیش‌بینی‌های لازم انجام شود.
فاطمی امین همچنین با بیان اینکه در مباحث مربوط به سیمان اگر تخلفی باشد، ما (به عنوان وزارت صمت) باید مدعی باشیم، تصریح کرد: این موضوعات با هماهنگی و هم افزایی با وزیر دادگستری و روحیه تعاملی که از ایشان سراغ دارم، حل و فصل خواهد شد.
احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه ویژه صنعت را در دستور کار داریم
وی همچنین با اشاره به اینکه در زمینه کاهش قیمت تمام شده نیز پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد، گفت: در زمینه توزیع برق (برای کل صنعت) احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه ویژه صنعت را با مشارکت شرکت های بزرگ و وزارت نیرو در دستور کار داریم.
برآورد مخاطرات سه ماه آینده بصورت هر ماه یکبار
وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اول هر ماه برای سه ماه آینده برآورد مخاطرات را انجام خواهیم داد و تمام استان‌ها و حوزه‌های ستادی گزارشهای لازم را ارائه می‌دهند، هر ماه برنامه پایش خواهیم داشت و بدین منظور تصمیمات خلق الساعه و شبانه نخواهیم داشت.
عرضه در بورس برای صنعت و حاکمیت هر دو موثر است
فاطمی امین با بیان اینکه عرضه در بورس برای صنعت و حاکمیت هر دو موثر است، گفت: با عرضه در بورس درآمد به جیب دلالان نمی‌رود و به جیب تولیدکننده می‌رود، تمام مصرف کنندگان، عاملین فروش، شرکت هایی که مواد اولیه آن ها سیمان است باید در بورس و سامانه جامع تجارت بیایند و شناخته شده باشند.
وی با بیان اینکه در بورس تمام زنجیره سیمان را می بینیم، تصریح کرد: تا دو هفته آینده تمام عرضه کنندگان باید در سامانه جامع تجارت بیایند و گرنه اجازه هیچ گونه عرضه ای در بورس را ندارند.
وزیر صمت همچنین طرح ساخت چهار میلیون مسکن تا افق ۱۴۰۴ را فرصتی مناسب برای صنعت سیمان دانست و گفت: این طرح هم یک ضرورت است، هم امکان پذیر است و هم جهش تولید را به دنبال دارد.
گفتنی است که در این نشست فعالان، تولیدکنندگان و انجمن های سیمانی به بیان مهمترین دغدغه ها و نقطه نظرات خود پرداختند و راهکارهای لازم را نیز ارایه دادند.
منبع : شاتا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین