تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
plusresetminus
حزب الله: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی از توسعه صنایع مرتبط با علوم هسته‌ای خبر داد و گفت: فعالیت‌های مرتبط با علوم هسته‌ای در کشور تقویت می‌شود.
۰
کد مطلب : ۲۶۳۲۸۵
فعالیت‌های مرتبط با علوم هسته‌ای در سطح کشور تقویت می‌شود
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد اسلامی سه‌شنبه‌شب در نشست با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: علی رغم تلاش‌های گسترده دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت علمی در کشور شاهد دستیابی به موفقیت‌های بزرگی هستیم.
 
وی به مخالفت‌های دشمنان با پیشرفت‌های علوم هسته‌ای در ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمنان مانع از آموزش و تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه‌های معتبر جهانی شده‌اند.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی بر ضرورت تلاش برای ارتقای علم و فناوری در این عرصه تاکید کرد و ادامه داد: تلاش گسترده و ویژه‌ای را برای این منظور خواهیم داشت و از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.
 
وی از برنامه‌ریزی منسجم برای توسعه فعالیت علوم هسته‌ای با طراحی ایرانی خبر داد و بیان کرد: تولید محصولات دانش‌بنیان و گسترش کاربردهای علوم هسته‌ای در سطح وسیع یکی از مأموریت‌های سازمان انرژی اتمی ایران است.
 
اسلامی از توسعه کاربرد پرتوهای هسته‌ای در تولید محصولات برای عرصه کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: از دیگر مزیت‌های اقتصادی و راهبردی صنعت هسته‌ای استانداردسازی و ارتقا کیفیت محصولات کشاورزی است.
 
وی با تاکید بر شتاب بخشی در علم و فناوری هسته‌ای گفت: استفاده از صنعت هسته‌ای در راستای ترویج و گسترش کشاورزی مدرن، توسعه رادیو داروها و آزمایشگاه‌های مربوطه و مراکز کشاورزی هسته‌ای در دستور کار است.
 
معاون رئیس جمهور تکنولوژی هسته‌ای را یکی از مؤلفه‌های رشد و پیشرفت دانست و ادامه داد: جایگاه جمهوری اسلامی ایران در علوم هسته‌ای از وضعیت فعلی باید تغییر و ارتقا یابد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین