تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
plusresetminus
حزب الله: نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ۳ مأموریت در نوار غزه دارد، تأکید کرد که در شرایط خاصی با معامله زندانیان با حماس موافقت می‌کند.
۰
کد مطلب : ۲۶۳۲۸۳
بنت: ۳ ماموریت در غزه دارم/تشکیل کشور فلسطین "اشتباه" است/تشکیلات خودگردان شکست خورده است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،فتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت، شبکه "کان" و کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل به مناسبت گذشت ۱۰۰ روز از نخست وزیری وی که عصر سه شنبه پخش شد در پاسخ به این سوال که آیا به دنبال حل و فصل با حماس است، گفت: "ما از چهار ماه پیش با حماس درگیر هستیم. حماس در عملیات «نگهبان دیوارها» (۱۰ تا ۲۱ مه) ، که قبل از آغاز مسئولیت من (۱۳ ژوئن) بود ، به اورشلیم(قدس) و تل آویو موشک شلیک کرد و ما دقیقاً در همان نقطه هستیم."
۲۲ مه ، آتش بس بین جناح‌های مقاومت فلسطین و اسرائیل تحت حمایت مصر آغاز شد و به یک درگیری نظامی ۱۱ روزه پایان داد.
بنت ادامه داد: "حماس سازمانی است که در پرچم آن مبارزه با ما تا ابد حک شده است. مسئولیت من امنیت شهروندان اسرائیلی و به ویژه ساکنان جنوب است. "
وی توضیح داد که رویکرد جدیدی را دنبال می‌کند که شامل بمباران اهداف در نوار غزه است، نه فقط برای هر موشک، بلکه برای هر بالون آتش زایی که از غزه پرتاب می‌شود."
نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: "۳ مأموریت در غزه دارم؛ اول جلوگیری از پرتاب بالن‌های آتش زا و موشک، دوم جلوگیری از رشد قدرت حماس در دوره آتش بس موقت، همانطور که در ۱۵ سال گذشته در لبنان اتفاق افتاد و اکنون حزب الله ۱۵۰،۰۰۰ موشک دارد."
بنت خاطرنشان کرد که ماموریت سوم بازگرداندن ۴ زندانی و اسرائیلی‌های اسیر در دست حماس است.
در پاسخ به این سوال که آیا او آماده انعقاد قرارداد برای تبادل اسرا است یا خیر ،بنت بدون هیچ گونه توضیحی گفت: "این بستگی به شرایط دارد، مطمئناً در شرایط خاص بله و در شرایط دیگر خیر."
بنت مدعی شد: "من با آزادی کسانی که اسرائیلی‌ها را کشتند، مخالفم و همیشه مخالف بودم. "
نخست وزیر اسرائیل همچنین مخالفت خود را با ایده تاسیس کشور فلسطین اعلام کرد و مدعی شد که این "یک اشتباه" خواهد بود!
بنت گفت: "ما با ایده تشکیل دولت فلسطین مخالفیم. من فکر می‌کنم این اشتباه است که وضعیت بسیار بد غزه را به یهودا و سامره بکشانیم. "
نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره مشارکت فهرست متحد عربی در دولت ائتلافی گفت: "مشکلی وجود ندارد ، من تصمیمات امنیتی را صرفاً حرفه‌ای می‌گیرم. به طور کلی منصور عباس فقط در امور مدنی فعالیت دارد. به همین دلیل او به ائتلاف دولتی پیوست. "
بنت در مورد احتمال دیدار خود با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم گفت: منفعتی در این دیدار نمی‌بینم، زیرا عباس دنبال پیگرد نظامیان ارتش در لاهه است و رهبران را متهم به ارتکاب جنایت جنگی می‌کند.
وی افزود:به نظرم تشکیلات خودگردان فلسطین یک" تشکیلات شکست خورده" است.
بنت در مورد اینکه آیا اسرائیل در مسیر دور دیگری از جنگ در غزه است یا خیر ، گفت: "لزوماً ما در مسیر نبرد جدید با غزه نیستیم اما این موضوع عمدتا به این بستگی دارد که آیا حماس در رفتار خود بازنگری خواهد کرد یا خیر. "
وی افزود: "تشدید تنش در غزه اجتناب ناپذیر نیست و این بستگی به" اقدامات حماس "دارد. اگر آنها در غزه یک لحظه به خود بیایند و بگویند شاید برای ما بهتر باشد که زندگی خود را بسازیم، مدرسه بسازیم و از آزار و اذیت دولت یهود بکاهیم ، مشکلی نیست.من به شما می گویم که من در میدان‌های جنگ بسیار جنگیدم ، اما مانند اسرائیلی‌ها ، دوست ندارم در هیچ عملیات نظامی شرکت کنم."
بنت در مورد دیدار اخیر بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم با عباس نیز گفت: "دیدگاه من با گانتس متفاوت است، هر چند که ما هماهنگ کار می‌کنیم. من با (تأسیس) کشور فلسطین مخالف هستم."
وی افزود: "گانتس مدتها درخواست این دیدار را داشت زیرا مسئولیت روند حل و فصل در غزه را بر عهده گرفت و این را یک ابزار می‌دانست و باعث شد با آن موافقت کنم."
نخست وزیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که گانتس "مسئولیت دستیابی به حل و فصل طولانی مدت در غزه را بر عهده گرفته است و در صورت موفقیت آن مشکلی نیست اما در غیر این صورت جایگزین‌های دیگری نیز وجود دارد".
بنت در مورد ملاقات خود با سیسی گفت: "مصر نقش بسیار مهمی در مسئله غزه دارد. آنها همچنین به خویشتنداری و اعتدال کمک می‌کنند و گذرگاه رفح را کنترل می‌کنند و در آنجا کار بزرگی انجام دادند آنها می‌توانند جلوی خرید و قاچاق و ورود هرچه بیشتر موشک به غزه را بگیرند."
وی در مورد روابط با اردن نیز گفت: "یک دیدگاه وجود دارد که اگر با همسایگان خود بسیار مهربان باشید، هزینه آن را خواهید پرداخت ، من این ادعا را رد می‌کنم. چندین سال وضعیت واقعاً بدی وجود داشت و روابط با اردن در حال شکست بود. به همین دلیل ، هنگامی که پیمان صلح با اردن نهایی شد، اسرائیل باقورة والغمر را به اردن واگذار کرد. ما فقط به دلیل روابط بدی که وجود داشت، این اراضی را از دست دادیم. "
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین