تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
plusresetminus
حزب الله: مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در تهیه بعضی محصولات فله ای تقلب هایی انجام می شود به نحوی که چربی شیر محلی توزیع شده در برخی مراکز فروش تا حد ممکن گرفته می شود.
۰
کد مطلب : ۲۶۳۲۶۱
آلودگی در برخی از نمونه های ماست محلی در خراسان شمالی تا ۲۰۰ برابر حد مجاز است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر حسن براتی زاده اظهارکرد: تقلب هایی که در برخی از شیرهای فله انجام می شود خطرناک و موجب تهدید جدی سلامت شهروندان است.
وی افزود: آلودگی کپک مخمر ماست محلی تولید شده در استان در برخی نمونه ها ۱۰۰ و ۲۰۰ برابر حد مجاز بوده است.
براتی زاده افزود: این کپک تولید کننده سم آفلاتوکسین است و این نتایج حاصل آزمایش های متعدد انجام شده است.
وی با بیان این که آمار تب مالت در استان به دلیل استفاده از این محصولات لبنی بسیار بالاست، اعلام کرد: در آزمایش های انجام شده، حتی در کره محلی نیز ۶۰ تا ۷۰ درصد خامه گیاهی مشاهده شده است که از تقلب های عمده این بازار است.
این مقام مسئول با اشاره به کارگروه های متعددی که تاکنون جهت ساماندهی محصولات فله ای در استان برگزار شده است، اضافه کرد: اما متاسفانه هنوز فروش لبنیات فله ای در استان ساماندهی نشده است.
وی خاطرنشان کرد: مقرر بود تولید و توزیع لبنیات فله ای زیر نظر معاونت بهداشتی دانشگاه و با دریافت مجوز سیب سلامت در قالب کارگاه های کوچک انجام شود اما همکاری های لازم از سوی تمام دستگاه های متولی و تولید کنندگان انجام نشد و این موضوع ابتر ماند.
مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه انتقال بیماری کووید ۱۹ توسط محصولات فله ای مورد بررسی قرار نگرفته است، افزود: اما استفاده از محصولات بدون شناسنامه سلامت منجر به تهدید سلامت عمومی می شود.
وی با اشاره به بازدید های مستمر از کارگاه های دارای پروانه بهداشتی سیب سلامت در استان، بیان کرد: این بازدیدها روزانه، مرتب و رندومی از کارگاه های تولیدی استان انجام شده و تاکنون تخلفی به ثبت نرسیده است.
وی تقلب های انجام شده در محصولات فله ای به ویژه لبنیات را از عوامل تهدید زای سلامت عمومی برشمرد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین