تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
plusresetminus
حزب الله: پس از موفقیت خیره کننده «بلفاست» در جشنواره فیلم تورنتو، کنت برانا به گریه افتاد.
۰
کد مطلب : ۲۶۳۲۵۳
درخشش «بلفاست» در جشنواره تورنتو/ کنت برانا به گریه افتاد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،با نمایش فیلم «بلفاست» در جشنواره فیلم تورنتو ۲۰۲۱ و استقبال مخاطبان از آن، کنت برانا که نویسندگی وکارگردانی آن را برعهده داشت از شوق به گریه افتاد.
برانا در پرسش و پاسخی درباره این فیلم گفت نوشتن آن را ۲۳ مارس شروع کرد و همه چیز به سرعت پیش رفت، ولی خیلی پیش از آن آماده نوشتن این فیلم بود. وی تاکید کرد که قرنطینه به ما یاد داد بهتر است چیزهای ساده را دوست داشته باشید.
وی افزود قرنطینه موجب شد به بررسی کل زندگی‌اش بپردازد و در نهایت وی در این فیلم تجربه خودش را به عنوان یک پسر ۹ ساله و عشقش به خانواده و سینما ارایه کرده است.
«بلفاست» درباره پسری به اسم بادی است که نقشش را جود هیل به خوبی بازی کرده است. خانواده این پسر درگیر نزاع‌های سیاسی و مذهبی پرآشوبی است که ایرلند شمالی را در دهه ۱۹۶۰ درگیر خود ساخته است. نقش والدین وی را جیمی دورنان و کتریونا بالف بازی کرده‌اند و آنها با انتخاب‌های سختی روبه رو هستند زیرا تنش‌ها در شهر روز به روز در حال افزایش است. جودی دنچ از دیگر بازیگران این فیلم است و در نقش مادربزرگ بادی ظاهر شده است.
برانا در سخنانش گفت که فیلم را هفته پیش به کریستوفر نولان نشان داد و نولان به وی گفت: حس می‌کنم از سال ۱۹۷۲ تا به حال مشغول نوشتن این بوده‌ای.
«بلفاست» که اندکی پیش از جشنواره تورنتو، دوم سپتامبر در جشنواره تلوراید برای اولین بار در جهان به نمایش درآمد آنجا نیز با اقبال زیادی روبه رو شد. این فیلم قرار است ۱۲ نوامبر راهی سینماها شود.
کنت برانا از همین حالا برای نوشتن فیلمنامه این فیلم در فهرست برندگان احتمالی اسکار در بخش «فیلمنامه» در مکان نخست جای گرفته است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین