کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سفر غیرمنتظره بشار اسد به مسکو/ اسد: تحریم‌ها علیه سوریه غیرقانونی و غیرانسانی است

تسنیم , 23 شهريور 1400 ساعت 12:41

حزب الله:
رئیس جمهوری سوریه در جریان دیدار با همتای روس خود از تحریم‌های اعمال شده آمریکا علیه دمشق به عنوان تحریم‌های غیرانسانی و غیرقانونی نام برد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «بشار اسد» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهور سوریه و روسیه در جریان سفر سرزده بشار اسد به مسکو، با یکدیگر دیدار کردند.
در جریان این دیدار بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه تحریم‌های اعمال‌شده علیه سوریه را غیرانسانی و غیرقانونی توصیف کرد.
 وی افزود: ارتش‌های سوریه و روسیه دستاوردهای ملموسی در غلبه بر تروریسم داشتند.
اسد گفت: تروریسم بین‌الملل مرز نمی‌شناسد و به سراسر دنیا سرایت می‌کند. اقدامات ما خواه در سوچی خواه در آستانه سهم بسزایی در عادی‌سازی زندگی در سوریه داشته است.
وی اضافه کرد: برخی کشورها تحریم‌هایی علیه سوریه اعمال کرده‌اند که می‌توان آن را ضدبشری نامید. برخی کشورها تأثیری ویرانگر بر روند سیاسی داشته‌اند. از روسیه و ملت آن به‌خاطر کمک‌های انسانی که به سوریه داشته‌اند، تشکر می‌کنم.

پوتین: سوریه کنترل بیش از 90درصد از اراضی خود را به دست گرفته است
همچنین پوتین به اسد به‌خاطر نتایج خوب انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر در این کشور تبریک گفته افزود: این نتایج تأکیدی بر این است که سوری‌ها به شما با وجود همه سختی‌ها و مشکلات که طی سالیان گذشته با آن روبه‌رو بوده‌اند، اعتماد دارند و به شما برای بازگشت به زندگی عادی اعتماد کرده‌اند.
پوتین گفت: با تلاش‌های مشترک ما ضربه مهلکی به تروریستها وارد کردیم و ارتش سوریه بر بیش از 90 درصد از اراضی سوریه مسلط شده است هرچند کانون‌های تروریستی هنوز باقی است.
از سوی دیگر پوتین اعلام کرد که بشار اسد کارهای زیادی به‌منظور گفتگو با معارضان سیاسی انجام داده است.
مشکل سوریه حضور نیروهای خارجی غیرقانونی در این کشور است
پوتین تأکید کرد: به‌نظر من مشکل اصلی در حضور نیروهای خارجی متعدد در مناطق مشخصی از کشور بدون مجوز سازمان ملل و بدون اجازه شماست، این در تضاد علنی با قانون بین‌المللی است و مانع از به‌کاربستن تلاش برای وحدت سوریه و حرکت آن به‌سوی بازسازی می‌شود. اگر کل اراضی در اختیار دولت قانون سوریه بود این روند سریع‌تر میسر بود.
پوتین به حجم مبادلات میان روسیه و سوریه هم اشاره کرد و از افزایش آن به‌میزان 3.5درصدی در نیمه اول سال جاری خبر داد و به تحویل اولین محموله‌های واکسن اسپوتنیک به سوریه هم پرداخت.

گزارش خبرگزاری رسمی سوریه از دیدار سران دو کشور در مسکو
سانا گزارش داد: در مسکو نشست روسیه و سوریه میان بشار اسد و ولادیمیر پوتین برگزار شد و در جریان آن درباره همکاری دوجانبه میان دو کشور و اقدامات به‌عمل‌آمده برای توسعه آن به‌منظور تحقق منافع مشترک رایزنی شد.
در نشست دو کشور که با نشست طولانی میان رؤسای جمهور دو کشور شروع شد و پس از آن «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه و «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه به آن ملحق شدند، درباره همکاری مشترک میان ارتش دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و تکمیل روند آزادسازی اراضی که هنوز تحت سیطره گروه‌های تروریستی است، بحث و رایزنی شد.
همچنین درباره گام‌های برداشته‌شده در زمینه روند سیاسی بحث و گفتگو شد و دو طرف بر اهمیت تکمیل این روند به‌منظور دستیابی به توافق میان سوری‌ها بدون دخالت خارجی تأکید کردند.
در این دیدار همچنین مباحث اقتصادی و همکاری دو کشور در زمینه‌های اقتصادی هم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
رؤسای جمهوری روسیه و سوریه آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند.


کد مطلب: 263244

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/263244/سفر-غیرمنتظره-بشار-اسد-مسکو-تحریم-ها-علیه-سوریه-غیرقانونی-غیرانسانی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com