تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
plusresetminus
حزب الله:نماینده عالی دولت در استان البرز از طرح مشکلات و مطالبات مردم البرز در خصوص ارتقا زیرساخت‌های تامین آب و برق استان در دیدار با وزیر نیرو خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۶۳۱۹۳
رایزنی استاندار البرز با وزیر نیرو برای رفع نیازها و کمبودهای آب و برق در البرز
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عزیزاله شهبازی روز دوشنبه ۲۲ شهریور با حضور در وزارت نیرو و در حاشیه دیدار با محرابیان وزیر نیرو، گفت: دو سد بزرگ طالقان و امیرکبیر که بخش بزرگی از آب شرب پایتخت را تامین می‌کند در البرز مستقر است ولی سهم مردم این استان از این منابع بزرگ بسیار ناچیز است.
وی ادامه داد: بر این اساس با پیگیری‌های مجدانه در خصوص دو برابر شدن سهم حق آبه البرز از محل سدها توفیق یافتیم ولی زیر ساخت لازم برای بهره‌برداری از این امکان مهیا نبود.
شهبازی گفت: طی پیگیری‌های مجدد برای ایجاد تصفیه خانه اقدام شد و این پروژه روند خوبی را طی می‌کند ولی همچنان نیازمند توجه وزارت نیرو برای سرعت بخشیدن به این امر هستیم.
وی افزود: با توجه به نیاز استان، موافقت وزارت نیرو را برای ایجاد اولین پست برق ۴۰۰ کیلوولت جلب کردیم و این پروژه نیز پیشرفت بالایی داشته از این رو درصدد آغاز عملیات اجرایی دومین پست برق ۴۰۰ کیلوولت استان در زکی آباد هستیم که مستلزم همراهی وزارت نیرو است.
استاندار البرز گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان می‌توانند از پساب برای تامین آب مورد نیاز خود بهره برداری کنند از این رو تقاضای افزایش سهم استان از محل پساب نیز داریم.
وی افزود: زیرساخت‌های تامین آب و برق و ساماندهی فاضلاب استان البرز با توجه به تراکم جمعیت و وسعت، نیازمند ارتقاء کیفیت و یا نوسازی هستند که تحقق این مهم نیز توجه ویژه وزارت نیرو را می‌طلبد.
شهبازی گفت: همچنین در این دیدار از وزیر محترم نیرو دعوت به عمل آمد تا برای بررسی میدانی وضعیت استان در حوزه نیرو در البرز حضور یابند. وزیر نیرو نیز با اشراف به مسائل استان آمادگی خود را جهت همراهی جهت تحول در زیرساخت‌های نیرو در البرز اعلام کرد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین