کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دو دستگی جمهوریخواهان در قبال نامزدی ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۴

ایسنا , 22 شهريور 1400 ساعت 12:25

حزب الله:نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد، اکثریت جمهوریخواهان معتقدند دونالد ترامپ باید رهبر حزب جمهوریخواه باشد اما آنها درخصوص اینکه آیا این رئیس جمهور سابق آمریکا یک نامزد قدرتمند در صورت تصمیم گرفتن برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خواهد بود، دچار دودستگی هستند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، این نظرسنجی انجام شده از سوی سی.ان.ان و اس.اس.آر.اس دریافت که ۶۳ درصد جمهوریخواهان و مستقلهای متمایل به جمهوریخواهان فکر می‌کنند دونالد ترامپ باید رهبر حزب جمهوریخواه باشد و ۳۷ درصد نیز می‌گویند او نباید رهبر این حزب باشد.
همچنین در قبال این سوال که جمهوریخواهان در صورت نامزدی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ شانس بیشتری در تصاحب کاخ سفید دارند یا در صورت مطرح شدن یک کاندیدای دیگر یک دودستگی مشاهده شد.
۵۱ درصد از پاسخگویان گفتند حزب جمهوریخواه با نامزدی دونالد ترامپ شانس بیشتری در بردن ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ خواهد داشت در حالی که در مقام مقایسه ۴۹ درصد جمهوریخواهان گفتند این حزب در صورت داشتن نامزد دیگری شانس بیشتر برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آن سال دارد.
همچنین این جمهوریخواهان با اختلاف ۲.۸ درصدی نسبت به اینکه ترامپ در صورت تصمیم گرفتن برای شرکت در انتخابات بعدی یک نامزد قدرتمند خواهد بود در بن بست قرار داشتند.
این ارقام جدید تفاوتی فاحش با ارقام یک نظرسنجی انجام شده در سال ۲۰۱۹ دارد؛ نظرسنجی که دریافت جمهوریخواهان اطمینان قاطعی نسبت به قدرت ترامپ به عنوان نامزد ریاست جمهوری دارند.
در نظرسنجی مارس ۲۰۱۹، ۷۱ درصد از پاسخگویان گفتند جمهوریخواهان با نامزدی ترامپ برای ریاست جمهوری شانس بیشتری در بردن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دارند در حالی که تنها ۱۷ درصد گفتند که جمهوریخواهان  با نامزدی کس دیگری شانس بیشتری برای بردن در این انتخابات دارند. شش درصد از پاسخگویان نیز گزینه نظری ندارم را انتخاب کرده بودند.
نظرسنجی اخیر سی.ان.ان نشان داد که حمایت از ترامپ توزیع برابری در میان گروه های جمعیتی ندارد.
۶۹ درصد از جمهوریخواهان بدون مدرک کالج گفتند این رئیس جمهور سابق باید حزب را رهبری کند در حالی که در مقام مقایسه ۴۹ درصد از پاسخگویان دارای مدرک کالج چنین نظری داشتند.
۷۲ درصد ازمحاظه کاران شرکت کننده در این نظرسنجی گفتند که ترامپ باید رهبر حزب جمهوریخواه باشد در حالی که ۴۹ درصد از گروه کوچکتر میانه روهای این حزب چنین نظری داشتند.
آمار این حمایت در میان کسانی که خودشان را به عنوان جمهوریخواه معرفی کردند و همینطور کسانی که خودشان را مستقل متمایل به جمهوریخواه معرفی کردند نیز ۷۱ به ۵۱ درصد بود.
این نظرسنجی با پرسش از ۲۱۱۹ فرد در بازه زمانی ۳ اوت تا ۷ سپتامبر برگزار شده است.


کد مطلب: 263137

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/263137/دو-دستگی-جمهوریخواهان-قبال-نامزدی-ترامپ-انتخابات-۲۰۲۴

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com