کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازارگشایی چینی‌های مونتاژی در ایران

دیگنیتی و هایما +S7 توربو؛ هم‌پیمایی زیبایی و قدرت

اخبار خودرو , 22 شهريور 1400 ساعت 11:16

حزب الله:دیگنیتی و هایما +S7 توربو صفرکیلومتر دو کراس‌اووری هستند که یکی از آن‌ها ابعادی نسبتا جمع‌وجور و دیگری ابعادی نسبتا بزرگ دارد. هایما S7+ توربو به‌نسبت دیگنیتی کراس‌اوور جمع‌وجورتری است و از طرفی دیگنیتی یکی از تازه‌واردهای بازار است که به‌تازگی وارد گود رقابت شده .


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله به نقل از  اخبار خودرو، دیگنیتی و هایما +S7 توربو صفرکیلومتر دو کراس‌اووری هستند که یکی از آن‌ها ابعادی نسبتا جمع‌وجور و دیگری ابعادی نسبتا بزرگ دارد. هایما +S7 توربو به‌نسبت دیگنیتی کراس‌اوور جمع‌وجورتری است و از طرفی دیگنیتی یکی از تازه‌واردهای بازار است که به‌تازگی وارد گود رقابت شده و هایما S7 چندسالی است که از حضورش در جاده‌های کشور می‌گذرد و به‌خودرویی نسبتا سن‌وسال‌دار تبدیل شده است.

برخی شاسی‌بلندهای جمع‌وجور میان‌قیمت همچون هایما +S7  و دیگنیتی به‌دلیل کاربردپذیری فراوان در کنار بهای نه‌چندان گران، همواره مشتریان زیادی را به‌سوی خود جلب می‌کنند. مشخصات فنی و قیمت رقابتی هایما +S7  توربو صفرکیلومتر به‌عنوان یک محصول مونتاژی از یک سو و جذابیت دیگنیتی بهمن‌موتور به‌عنوان محصولی جدید از سوی دیگر سبب می‌شود احتمالا بعضی از مشتریان در دوراهی خرید یکی از این دو محصول قرار بگیرند.
هایما +S7 توربو
مدتی بعد از عرضه هایما S7 دو لیتری تنفس‌طبیعی از سوی ایران‌خودرو در سال ۹۴، شرکت مونتاژکننده تصمیم گرفت ایرادات ظاهری و فنی این خودرو را در قالب ارائه مدل توربو تا حدودی برطرف کند. هایما S7 توربو ناکامی‌های مدل دو لیتری را به‌خوبی پوشش داد و ضمن بهره‌مندی از تجهیزات بیش‌تر، عملکرد فنی مهیج و جوان‌پسندتری را به‌کاربران خود پیشکش کرد. طراحی بدنه هایما S7 توربو نسبتا کلاسیک و قدیمی جلوه می‌کند. اما با این‌حال، در بازار کم‌تنوع ایران همچنان مشتریان و علاقه‌مندان خاص خود را دارد.

تغییر جلوپنجره و سپر موجب شد چهره این خودرو نسبت به‌مدل دو لیتری از زیبایی بیش‌تری برخوردار شود. فضای کابین هایما S7 نیز نسبت به‌برخی رقبا باکیفیت‌تر به‌نظر می‌رسد و جذابیت بصری بیش‌تری دارد. به‌ویژه طرح کنسول میانی، پنل سیستم مالتی‌مدیا و دریچه‌های تهویه عمودی به‌همراه فرم مناسب غربیلک‌فرمان، نوعی حس آرامش‌بخش و دلپذیر را به‌سرنشینان این خودرو القا خواهد کرد. برخلاف تصور، فاصله بین محور چرخ‌های خودرو چندان وسیع نیست؛ اما با این ‌حال پنج سرنشین بزرگسال می‌توانند با حداقل محدودیت درون کابین S7 حضور پیدا کنند.

پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو شارژ هایما S7+ توانی معادل ۱۷۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتون‌متر گشتاور ارائه می‌دهد که به‌نسبت مطلوب و متعادل ارزیابی می‌شود. گیربکس شش‌دنده اتوماتیک این خودرو وظیفه انتقال نیروی پیشرانه به‌سمت چرخ‌های جلو را برعهده ‌دارد و این نوع گیربکس نسبت به‌گیربکس CVT تناسب بیش‌تری با شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشور دارد.
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت و میانگین مصرف سوخت 8.34 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر نیز از دیگر مشخصات فنی این خودرو به‌شمار می‌روند. هایما S7+ توربو سواری نسبتا نرمی ارائه می‌دهد.
این خودرو همچنین با امکاناتی همچون کروزکنترل، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، سنسور پارک عقب، سنسور فشار باد تایر، ترمز کمکی، دیلایت، اتولایت، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، فرمان برقی چهارحالته حساس به‌سرعت با روکش چرم، نمایشگر لمسی هشت‌اینچی، میرور لینک، دوربین عقب و جانبی و ۳۶۰ درجه، بلوتوث و USB، کنترل توقف در سربالایی، سنسور باران، چراغ بدرقه، تنظیم برقی ارتفاع نور، چهار عدد کیسه هوا، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک، صندلی هشت‌حالته برقی راننده با تنظیم گودی کمر، گرمکن صندلی جلو، آینه‌وسط الکتروکرومیک، آینه‌های بغل تاشونده برقی با گرمکن و سانروف به‌دست مشتریان می‌رسد که نشان از امکانات مناسب این خودرو دارد.
مهم‌ترین برتری که درحال‌حاضر هایما S7+ توربو می‌تواند به‌نسبت دیگنیتی داشته باشد، شبکه گسترده‌تر خدمات پس از فروش و تامین راحت‌تر قطعات به‌دلیل سابقه طولانی‌تر این خودرو در بازار و همچنین داخلی‌سازی بالاتر این خودرو توسط ایران‌خودرو است.
دیگنیتی و هایما S7+ توربو؛ هم‌پیمایی زیبایی و قدرت
دیگنیتی پرایم
شرکت بهمن‌موتور در سال ۹۹ از یک محصول جدید تحت‌عنوان دیگنیتی در قالب بدنه کراس‌اوور کوپه رونمایی کرد و شور و اشتیاقی تازه به‌بازار کم‌رمق بلندقامتان خودرو کشور بخشید. دیگنیتی در اصل محصول کمپانی چینی دانگ‌فنگ بوده و در بازارهای بین‌المللی با نام دانگ‌فنگ ix5 معرفی می‌شود.
این محصول نخستین کراس‌کوپه مونتاژ داخل است و در پیش‌فروش‌های شرکت بهمن‌موتور استقبال زیادی از آن به‌عمل‌آمده است. طراحی ظاهری دیگنیتی زیبا، مدرن و روان به‌نظر می‌رسد و طراحی داخلی دیگنیتی نیز نسبتا لوکس و مدرن به‌نظر می‌رسد. تا حدی که نسبت به‌دیگر خودروهای چینی که تا پیش از سال ۹۹ وارد بازار ما شده‌اند، فضایی جذاب و مجلل‌تر را ارائه می‌دهد.
این فضای داخلی درمقایسه با فضای داخل هایما S7 بسیار جذاب‌تر و دلنشین‌تر ترسیم شده است. همچنین فاصله محوری 2790 میلی‌متری این خودرو نیز نوید کابینی بسیار فراخ و راحت را برای حضور ۵ سرنشین می‌دهد. محفظه بار نیز فضایی بسیار وسیع معادل ۷۸۰ لیتر را به‌اسباب و وسایل کاربران خودرو اختصاص خواهد داد. دیگنیتی پرایم در بخش فنی خود یک موتور چهارسیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ با کد sfg15t به‌قدرت ۱۴۸ اسب‌بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتون‌متر را به‌خدمت گرفته است.

این میزان نیرو به‌وسیله گیربکس CVT تیپ‌ترونیک به‌چرخ‌های محور جلو منتقل می‌شود و شتاب صفر تا ۱۰۰ و حداکثر سرعت این خودرو به‌صورت رسمی از سوی شرکت بهمن‌موتور اعلام نشده؛ اما طبق برخی تست‌های انجام‌شده گفته می‌شود این محصول حدود ۱۲.۶ ثانیه زمان نیاز دارد تا فرآیند شتاب صفر تا ۱۰۰ را به انجام برساند. حداکثر سرعت آن نیز حدود ۱۷۵ کیلومتر برساعت تخمین زده می‌شود.
بنابراین از لحاظ عملکرد فنی با خودرویی مواجهیم که در تامین نیازهای خانوادگی شهری و مسافرت‌های عادی بین‌شهری، عملکرد قابل قبولی را از خود به‌نمایش خواهد گذاشت. همچنین میانگین مصرف سوخت دیگنیتی پرایم در منابع غیررسمی حدود ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده و از این حیث نیز عملکردی نسبتا متعادل و مقرون‌به‌صرفه را از نخستین‌کراس اوور کوپه مونتاژ داخل شاهد خواهیم بود.
از لحاظ آپشن‌های رفاهی، شرکت بهمن‌موتور سعی کرده است اکثر تجهیزات مشتری‌پسند و مطابق میل متقاضیان ایرانی را در محصول خود جای دهد تا از این نظر کمتر انتقادی را از طرف مشتریان بر خود وارد آورد. تجهیزاتی همچون کروزکنترل، سنسور نور و باران، سامانه ورود و استارت بدون کلید، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم کنترل حرکت در سرپایینی، سه‌حالت رانندگی، درِ باک و صندوق برقی، فرمان دی‌کات به‌همراه دکمه‌های کنترل، سقف پانورامای دوتکه بازشونده از جلو، تهویه‌مطبوع اتوماتیک لمسی به‌همراه دریچه برای سرنشینان عقب، حسگرهای پارک جلو و عقب و نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی بخشی از امکانات رفاهی این کراس‌کوپه چینی محسوب می‌شود. بنابراین دیگنیتی از لحاظ تجهیزات نیز درسطح نسبتا مطلوب قرار می‌گیرد.
معیارهای متفاوت مشتری؛ ملاک اصلی انتخاب
درخصوص دو خودرو هایما +S7 توربو و دیگنیتی باید گفت خودرو هایما S7+ به‌لطف حجم بالاتر موتور و گیربکس اتوماتیک شش‌سرعته، شتاب و قدرت بیش‌تری دارد و این می‌تواند عملکرد راننده را در جاده‌ها به‌شکل محسوسی بهبود بخشد.
از طرفی هایما +S7 به‌نسبت دیگنیتی به‌دلیل سابقه و قدمت مونتاژ در ایران، خدمات پس از فروش بهتر و تامین قطعات مناسب‌تری را دارد که این موضوع می‌تواند اولویت خرید برخی مشتریان را تغییر دهد. قیمت کمتر هایما +S7 در بازار نیز برای برخی مشتریان مزیت مهمی محسوب می‌شود. در سمت دیگر اما دیگنیتی نیز به‌دلیل ظاهر و طراحی بیرونی و داخلی بسیار جذاب و دلنشین و به‌روزتر نسبت به‌هایما S7 توربو توجه بسیاری را به‌خود جلب کرده است.
دیگنیتی کراس‌اوور بسیار جوان‌پسند و زیباست و به‌راحتی نمی‌توان از آن عبور کرد. گرچه هایما S7 با مشخصات فنی قوی‌تر نسبت به‌دیگنیتی برتری دارد، اما در مقابل برخورداری از برخی تجهیزات جذاب مانند رینگ ۱۸ اینچی و سانروف پانورامیک نیز ازجمله برتری‌های دیگنیتی نسبت بهاین کراس‌اوور به‌حساب می‌آیند.
درمجموع دیگنیتی از طراحی زیباتر و همچنین کابین لوکس و نسبتا جادارتر بهره می‌برد و به‌خوبی می‌تواند نیازهای مرسوم و رایج خانوادگی را پاسخ دهد و به‌دلیل برخورداری از صندوق‌عقب جادار، گزینه مناسبی برای مسافرت‌های خانوادگی خواهد بود. لازم به‌ذکر است هر دو خودرو دارای گارانتی سه‌ساله یا 100 هزار کیلومتر هستند.


کد مطلب: 263128

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/263128/دیگنیتی-هایما-s7-توربو-هم-پیمایی-زیبایی-قدرت

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com