تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
plusresetminus
حزب الله:وزارت دفاع آمریکا آزمایش موشکی انجام شده از سوی کره شمالی را تهدیدی برای همسایگان خود و جامعه بین المللی عنوان کرد.
۰
کد مطلب : ۲۶۳۱۰۷
پنتاگون: آزمایش موشکی کره شمالی همسایگانش را تهدید می‌کند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، امروز (دوشنبه) اعلام کرد که آزمایش موشکی کره شمالی‌ نشان دهنده تهدیدات این کشور برای منطقه و فراتر از آن است.
فرماندهی هند و اقیانوس آرام آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از گزارشات مربوط به پرتاب موشک کروز کره شمالی آگاه هستیم. ما به نظارت بر وضعیت ادامه خواهیم داد و در حال رایزنی نزدیک با متحدان و شرکای خود هستیم.»
در ادامه این بیانیه آمده است: این فعالیت نشان دهنده تمرکز مداوم کره شمالی بر توسعه برنامه نظامی خود بوده و تهدیدی  برای همسایگان و جامعه بین المللی است. تعهد آمریکا در دفاع از کره جنوبی و ژاپن همچنان پابرجاست.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که خبرگزاری رسمی کره شمالی روز یکشنبه از آزمایش موفق یک موشک بالستیک دوربرد در  آخر هفته در پیونگ یانگ خبر داد. به گفته این خبرگزاری این آزمایشات موشکی در روز‌های شنبه و یک شنبه صورت گرفته است.
براساس اخبار منتشر شده، در بخشی از این آزمایشات، یک موشک به هدفش در ۱۵۰۰ کیلومتر دورتر و با عبور از خشکی و آب‌های داخلی این کشور با موفقیت برخورد کرده است.
پیونگ یانگ با موفقیت آمیز خواندن این آزمایشات اعلام کرده است که همه ویژگی‌های این موشک‌های جدید از جمله قدرت رانش، کنترل موشک و دقت آن مورد تایید است.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز پیش از این در گزارشی ضمن ابراز نگرانی از آغاز دوباره فعالیت‌ها در تأسیسات اتمی کره شمالی ادعا کرده است که این اولین فعالیت اتمی پیونگ‌یانگ از اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین