کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقش‌های مشهوری که بازیگران مختلفی آن‌ها را بازی کردند

باشگاه خبرنگاران جوان , 22 شهريور 1400 ساعت 9:56

حزب الله:شخصیت‌های محبوب زیادی در سینمای هالیوود هستند که تنها یک بازیگر نداشته‌اند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،شخصیت‌های معروف و محبوبی در سینما بوده‌اند که محبوبیت آنها باعث شده طی دهه‌های مختلف فیلم‌های سینمایی با محوریت آنها ساخته شود و حضورشان در سینما همچنان مستمر باشد. به همین دلیل ایفای نقش در این شخصیت‌ها به بازیگران مختلفی سپرده می‌شود، اما گاهی این بازیگران از کسانی که پیش از این در این نقش‌ها حضور داشتند عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند و خودشان را در ذهن‌ها ماندگار می‌کنند.
در اینجا قصد داریم تعدادی از شخصیت‌های مشهور و محبوب تاریخ سینما را مرور کنیم که چندین بازیگر در جریان سال‌ها و دهه‌های اخیر در لباس این شخصیت‌ها حاضر شده اند.
جیمز باند
شخصیت‌های سینمای که بازیگرانی مختلفی آن‌ها را بازی کردند
تاکنون نقش جیمزباند بین هفت بازیگر دست به دست شده است که اولین نفر «شان کانری» بوده و اکنون هم «دنیل کریگ» با فیلم سینمایی «زمانی برای مردن نیست» این نقش را برای پنجمین بار بازی می‌کند. البته گفته می‌شود این آخرین حضور او در نقش مأمور ۰۰۷ است و برای فیلم‌های بعدی جیمز باند، بازیگر جدیدی در نظر گرفته خواهد شد. با این حال بعد از شان کانری شاید یکی از محبوب ترین بازیگران نقش جیمزباند، کریگ باشد و بازیگر بعدی کار سختی برای رقابت با او خواهد داشت.
جوکر‌
شخصیت‌های سینمای که بازیگرانی مختلفی آن‌ها را بازی کردند
نقش جوکر توسط ۴ بازیگر مختلف بازی شده است که این چهار بازیگر جک نیکلسون، هیث لجر، جرد لتو و واکین فینیکس هستند. هر کدام از این بازیگران نقش جوکر را به شیوه متفاوتی بازی کردند؛ اما شاید نقش آفرینی واکین فینیکس و هیث لجر بیش از همه مورد توجه قرار گرفت. با توجه به اینکه فینیکس برای این نقش جایزه اسکار هم گرفته، بعید به نظر می‌رسد که فعلاً بازیگر دیگری برای این نقش انتخاب شود.
هانیبال لکتر
شخصیت‌های سینمای که بازیگرانی مختلفی آن‌ها را بازی کردند
اگرچه از هرکسی که بپرسید آنتونی هاپکینز را به عنوان تنها کسی می‌شناسد که در نقش هانیبال لکتبر نقش آفرینی کرده، اما در واقع مدس میکلسن هم در سریال «هانیبال» این نقش را بازی و تلاش کرده بتواند به خوبیِ آنتونی هاپکینز نقشش را ایفا کند. برایان کاکس و گاسپار اولیل دیگر بازیگرانی هستند که به ترتیب این نقش را در فیلم‌های «شکارچی انسان» و «خیزش هانیبال» بازی کرده اند.
شرلوک هلمز
شخصیت‌های سینمای که بازیگرانی مختلفی آن‌ها را بازی کردند
نقش کارآگاه خیالی شرلوک هلمز در طی سال‌های گذشته توسط چندین بازیگر مختلف بازی شده است؛ اما مشهورترین بازیگرانی که در ایفای این نقش موفق بودند، بندیکت کمبربچ و رابرت داونی جونیور هستند که در دنیای فیلم‌های ابرقهرمانی نیز برای نقش‌های دکتر استرینج و مرد آهنی شناخته می‌شوند. هنری کویل در فیلم «انولا هلمز»، ویل فرل در فیلم «هلمز و واتسون» و ایان مک کلن در «آقای هلمز» دیگر بازیگرانی هستند که این نقش را ایفا کرده اند.
هالک
شخصیت‌های سینمای که بازیگرانی مختلفی آن‌ها را بازی کردند
هالک یکی از محبوب ترین شخصیت‌های ابرقهرمانی است که چندین بازیگر مختلف آن را بازی کرده اند. اریک بانا، ادوارد نورتون و مارک روفلو سه بازیگر مشهوری هستند که نقش هالک را بازی کرده اند. البته پیش از این سه بازیگر، لو فریگنو و بیل بیکسبی در چند سریال و فیلم تلویزیونی نقش هالک را بازی کرده بودند.


کد مطلب: 263090

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/263090/نقش-های-مشهوری-بازیگران-مختلفی-آن-ها-بازی-کردند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com