تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
plusresetminus
حزب الله: عطوان در واکنش به خبر بازداشت دوباره ۴ تن از اسرای فلسطینی تأکید کرد: این اتفاق جای اندوه و غم ندارد، بلکه مایه افتخار است و این قهرمانان پیروزی بزرگی در تاریخ ثبت کردند.
۰
کد مطلب : ۲۶۳۰۴۹
عطوان: خبر بازداشت مجدد اسرای قهرمان جای اندوه ندارد/ آنها در نبرد مغزها رژیم اسرائیل را شکست دادند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه رأی الیوم در واکنش به بازداشت مجدد 4 اسیر فلسطینی که هفته گذشته موفق به فرار از زندان جلبوع رژیم صهیونیستی شدند در مقاله‌ جدید خود نوشت، اخبار مربوط به بازداشت چهار اسیر از 6 اسیر قهرمانی که در عملیات فرار بزرگ که به‌دلیل دقت و جسارت و شجاعت به‌کاررفته در آن در تاریخ ثبت خواهد شد، خود را از زندان اسرائیلی آزاد کردند، دنبال می‌کنم. این عملیات، پیروزی بزرگی در نبرد مغزها علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی که ادعا می‌کرد از نظر امنیتی متخصص‌ترین و باتجربه‌ترین نهاد در جهان است پیروزی بزرگی برای اسرای فلسطینی رقم زد.
فلسطین اشغالی یک کشور کوچک با مساحتی کمتر از 27.009 کیلومترمربع و سرزمینی پر از جمعیت بدون جنگل یا کوههای ناهموار بلند است. این کشور توسط یک دشمن نژادپرست با سابقه طولانی در کشتار و شکنجه و سرکوبگری اشغال شده است، با این حال فلسطین تعداد زیادی مردان و زنان مبارز دارد،
به همین دلایل برای شش قهرمان فلسطینی مخفی شدن برای مدت طولانی در این سرزمینِ پر از جاسوس و مزدور دشوار است. البته این مزدوران نه نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر، بلکه عناصر هماهنگ‌کننده (تشکیلات خودگردان فلسطین) هستند که آرمان «مقدس» آنها حمایت از رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست و محافظت از امنیت و رفاه آنها شده است.
نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی 261 ایست بازرسی ایجاد و میان نیروهای خود وضعیت فوق‌العاده اعلام کردند و همه جاسوسان خود را به‌خدمت گرفتند تا بتوانند شکست بزرگ و ضربه روانی دردناکی را که به وجهه و هیبت این رژیم وارد شده بود در سریعترین زمان ممکن و با حداقل خسارات جبران کنند و این شش قهرمان نتوانند از مرزها عبور کنند و به مکانی امن در کشورهای همسایه بروند.
 
 
البته ما اعتراف می‌کنیم که بازداشت مجدد آنها بعد از پنج روز آزادی که به‌دنبال فرار معجزه‌آسا و بی‌سابقه آنها اتفاق افتاد شوک دردناکی برای ما همه و همه کسانی بود که در سنگر مقاومت در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی ایستاده‌اند.
اما این عملیات فرار یک نبرد شرافتمندانه در جنگی طولانی بود و نبردها و عملیات‌های قهرمانانه دیگر و چه‌بسا بزرگتر از این را به‌دنبال خواهد داشت که برای دشمنی که مورد حمایت همه جهان است دردناک‌تر خواهد بود؛ دشمنی که فروپاشی آن بعد از شکست‌هایی که پی‌درپی به‌دست مردانی که از هدف نهایی خود برای آزادسازی سرزمین و مقدساتشان عقب‌نشینی نخواهد کرد، آغاز شده است.
این 6 قهرمان فلسطینی موفق شدند پیروزی بزرگی در برابر پیشرفته‌ترین سرویس امنیتی جهان که مجهز به آخرین دستگاه‌های جاسوسی و شنود در زندان‌هاست رقم بزنند. آنها توانستند این دشمن متکبر را شکست دهند و ضربه مهلکی به آن وارد کنند و همین برای امت بزرگی که این قهرمانان را پرورش داده کافی است.
واقعیت آن است که مأموریت این اسرا به‌شکل کامل انجام شد و سایر مسائل وارد جزئیات می‌شود. این قهرمانان شاگرد شهادت و مردان مقاومت هستند و بازگشت دوباره آنها به زندان و سلول‌هایشان افتخاری بزرگ برای ما و الگوی مناسبی برای همراهانشان و نسل‌های مقاومت ـ چه داخل زندان‌ها و چه خارج از آن ـ هستند. آنها توانستند آرمان و اصول و ثوابت ملی خود را مجدداً به صدر و محور توجه منطقه‌ای و بین‌المللی در روزگار سازش و عادی‌سازی برخی با دشمن صهیونیستی، برگردانند.
صحبت درباره بازداشت مجدد این قهرمانان توسط رژیم اشغالگر و سرویس‌های آن غم‌انگیز نیست؛ بلکه مایه افتخار است و باید پیروزی بزرگی را که این قهرمانان رقم زده آن را به ملت خود و نسل‌های آینده هدیه کردند جشن بگیریم.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین