تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
plusresetminus
حزب الله:درباره مرگ و اتفاقاتی که بعد از آن برای انسان رخ می‌دهد، صحبت زیادی وجود دارد. بعضی این موضوع را از جنبه‌های ماورالطبیعه بررسی می‌کنند و برخی دیگر به دنبال اثبات دلایل علمی قابل توجیه برای آن هستند.
۰
کد مطلب : ۲۶۳۰۲۴
حقایقی درباره دنیای پس از مرگ که از آن بی‌خبرید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مدت کوتاهی بعد از مرگ، بدن انسان شروع به تغییراتی می‌کند که باعث بروز اتفاقات عجیب در او می‌شود. جسد تا مدت کوتاهی بعد از مردن، دارای تحرکات و انقباضاتی مانند تغییر رنگ پوست، ناله کردن، تکان خوردن و موارد این چنینی است که دلایل کاملا علمی برای این موضوع وجود دارد. در ادامه ۱۰ حقیقت جالب درباره مرگ را بخوانید و در این باره آگاه شوید.
1 - پس از مرگ، آخرین حسی که در بدن از بین می‌رود، حس شنوایی است و شخص فوت شده تا مدتی بعد از مردن، صدا‌های محیط را می‌شنود. البته این موضوع الزامی برای درک او از این صدا‌ها نیست و صرفا گوش انسان به فعالیت خود تا مدت کوتاهی بعد از مردن فرد ادامه می‌دهد.
2 - بهترین راه برای اطمینان از این که کسی مرده است یا خیر، کشیدن زبان اوست. چون زبان انسان نسبت به کشیده شدن واکنش نشان می‌دهد و اگر فرد مرده باشد، واکنشی نخواهد داشت.
3 - مغز آغازگر مرگ است. این مغز انسان است که با درک مردن، شروع به ترشح هورمونی می‌کند که کم کم خودش را به خواب می‌برد و قلب را از کار می‌اندازد. مغز با آگاهی از مردن خود به سایر اندام‌ها دستور می‌دهد تا فعالیتشان را متوقف کنند.
4 - اگر به صورت ناگهانی به مغز ضربه وارد شود و از کار بیافتد، در این حالت فرصت درک مردن خودش را پیدا نکرده و دیگر نمی‌تواند به سایر اندام‌ها دستور مرگ بدهد. در این صورت است که مرگ مغزی اتفاق می‌افتد و بقیه اندام‌ها هنوز زنده و در حال فعالیت هستند.
5 - در زمان وقوع تصادف، مغز انسان نوعی ماده شیمیایی به نام «دی متیل تریپتامین» آزاد می‌کند که در واقع ماده‌ای توهم زا است و باعث بیهوشی برای عدم احساس درد شدید می‌شود. به همین دلیل است که تا مدت کوتاهی بعد از تصادف، هنوز درک درستی از آسیب وارده به بدن نداریم.
6 - بعد از مرگ به دلیل از دست رفتن تدریجی آب موجود درون بافت‌های بدن، هوای داخل ریه‌ها و فشار جریان خون، بدن کم کم نسبت به قبل کوچک‌تر شده و پوست و ماهیچه‌ها به هم نزدیک می‌شوند. در این صورت است که مو‌ها و ناخن‌ها بلندتر از قبل به نظر می‌رسند و گفته می‌شود آن‌ها بعد از مردن نیز رشد می‌کنند. در حالی که این موضوع درست نیست.
7 - تا مدتی بعد از مردن فرد و خاموش شدن کامل مغز، عضلات و اعضای حرکتی بدن همچنان پیام‌های عصبی را دریافت می‌کنند که منجر به انقباض و انبساط می‌شود. در این صورت است که جسد تا چند ساعت بعد از مردن حرکت‌های جزیی دارد و شاید به نظر برسد در حال تکان خوردن است.
8 - همان طور که در فیلم‌های ترسناک و تخیلی درباره اجساد یا زامبی‌ها می‌بینید که از خودشان صدا‌های عجیب و وحشتناکی بروز می‌دهند، اجساد در دنیای واقعی نیز همین طور هستند. بعد از مردن، بدن انسان به دلیل تغییرات تدریجی در وضیعت بافت‌های داخلی به خصوص شرایط ریه‌ها و حنجره، ممکن است اصواتی مانند ناله کردن، خر خر کردن و مواردی که کمی ترسناک به نظر می‌رسند، از خود خارج کند و شما فکر کنید جسد در حال تلاش برای صحبت کردن است! باید بدانید که این حرکات کاملا غیرارادی هستند و صرفا هوای مجاری تنفسی، تار‌های صوتی را تکان می‌دهد.
9 - جالب است بدانید که بعد از مرگ، ۲۱ گرم از وزن بدن انسان کم می‌شود. البته هنوز دانشمندان درباره علت این موضوع به قطعیت نرسیده‌اند. چرا که بعضی از آن‌ها معتقدند این وزن مربوط به روحی است که بدن را ترک می‌کند و آزمایشات بسیاری در این زمینه انجام داده‌اند. همین طور گروه دیگری از آن‌ها اعتقاد دارند که این وزن مربوط به آخرین بازدم و هوایی است که بعد از مردن از بدن خارج می‌شود. تصمیم این که کدام یک اعتقاد صحیحی دارند به عهده شما است.
10 - آنزیم معده بعد از مردن همچنان فعال است و بعد از هضم کامل محتویات معده، شروع به هضم خود معده و اندام‌های دیگر می‌کند. این فرآیند تا زمانی که دیگر هیچ اندام نرمی در بدن باقی نمانده باشد، ادامه خواهد داشت و اتمام آن به معنای پایان فساد جسد است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین