تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
plusresetminus
معاون سازمان هواپیمایی کشوری پاسخ داد

چرا محدودیت ۶۰ درصدی در پروازهای اربعین رعایت نمی‌شود؟

حزب الله: معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در پروازهای اربعین مانند دیگر پروازهای خارجی همه مسافران باید پاسخ منفی تست PCR را همراه خودشان داشته باشند و به همین دلیل نیازی به رعایت کردن محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی در این پروازها نیست.
۰
کد مطلب : ۲۶۲۹۸۳
چرا محدودیت ۶۰ درصدی در پروازهای اربعین رعایت نمی‌شود؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، ابوالقاسم جلالی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به توافق کشورهای ایران و عراق برای پذیرش ۳۰ هزار زائر ایرانی از طریق فرودگاه بین المللی این کشور، چرا پروتکل‌هایی مانند فاصله‌گذاری و پذیرش ۶۰ درصدی مسافران در این پروازها رعایت نمی‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه تمام مسافران باید ۷۲ ساعت قبل از انجام پرواز، پاسخ منفی تست PCR را گرفته باشند و آن را ارائه دهند، نیازی به رعایت محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی در پروازهای اربعین مانند دیگر پرواز های خارجی نیست.
 
وی افزود: اکثر کشورهای اروپایی برای پروازهای خود پروتکل‌هایی مانند تست منفی PCR یا کارت واکسن را در دستور کار خود قرار داده و رعایت می‌کنند و در این زمینه هیچ  مشکلی هم برایشان پیش نمی‌آید. ما نیز برای پروازهای خارجی این پروتکل‌ها را مدنظر قرار داده‌ایم و نگرانی از این بابت برای زائران ایرانی وجود ندارد.
 
معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: اگر در پروازهای داخلی محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافران رعایت می‌شود به این دلیل است که نمی‌توان برای این پروازها از مسافران تست منفی PCR گرفت و وزارت بهداشت چنین پروتکلی را به ما ابلاغ نکرده است. بنابراین جای نگرانی در این زمینه نیست چرا که در پروازهای اربعین مانند دیگر پروازهای خارجی به غیر از محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر همه پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده اجباری از ماسک در این پروازها و غربالگری و تب سنجی همه مسافران به دقت رعایت می‌شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین