تاریخ انتشارشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
plusresetminus
حزب الله:نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با اشاره به نیاز فوری مردم یمن به کمک‌های انسانی، خواستار لغو سریع و کامل محاصره دریایی و هوایی این کشور و خودداری همه طرف‌های درگیر از حمله به ساختارهای غیرنظامی در یمن شد.
۰
کد مطلب : ۲۶۲۹۵۵
تأکید روسیه بر لغو سریع محاصره یمن/ دولت طالبان قانونی نیست
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، "واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل شب گذشته (جمعه) در سخنرانی خود نشست شورای امنیت اعلام کرد که مردم یمن بطور فوری به کمک‌های انسان دوستانه محتاج هستند و در چنین شرایطی ضروری است تا محاصره این کشور بطور کامل لغو گردد.
نبنزیا تأکید کرد: «وضعیت وخیم اجتماعی و اقتصادی یمن همچنان نگران کننده است و با توجه به نیاز فوری مردم این کشور به کمک‌های انسان دوستانه، ما بر لزوم لغو سریع و کامل محاصره دریایی و هوایی یمن و لغو تمامی محدودیت‌ها در زمینه ارسال کالاهای مورد نیاز مردم یمن تأکید داریم و معتقدیم که این موضوع جدی انسانی نباید سیاسی شود.»
این دیپلمات بلندپایه روس همچنین نسبت به ادامه حملات گسترده به ساختارهای غیرنظامی در کشور یمن ابراز نگرانی کرده و گفت: «ما مصرانه از همه طرف‌های مناقشه نظامی در یمن می‌خواهیم تا بشدت کلیه مفاد قوانین بین‌المللی مربوط به مسائل انسان دوستانه را رعایت کرده و فوراً و بطور کامل از ادامه عملیات نظامی که منجر به قربانی شدن مردم و نابودی زیرساختارهای غیرنظامی یمن می‌شوند، خودداری کنند.»
نبنزیا همچنین بر اهمیت حمایت از تلاش‌های نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در راستای خط مشی متوازن برای حل و فصل مناقشه نظامی در این کشور تأکید کرده و بار دیگر از طرفین درگیری‌ها خواست تا بر سر میز مذاکره بنشینند.  
هیچ کس هنوز طالبان را به رسمیت نشناخته و دولت آنها قانونی نیست
نماینده روسیه در سازمان ملل در پایان نشست شورای امنیت در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره امکان دستیابی جنبش طالبان به کرسی در سازمان ملل متحد، تأکید کرد که کابینه وزرای تشکیل شده توسط جنبش طالبان هنوز از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.  
این دیپلمات گفت: «کرسی طالبان در سازمان ملل؟ هیچکس آنها را به رسمیت نشناخته تا چنین مسئله‌ای حتی مطرح شود. بر اساس استانداردهای بین المللی، دولت تشکیل شده در افغانستان قانونی نیست.»
وی افزود: «ما (طرف روسی) پیش از این نیز اعلام کردیم که باید ببینیم  جنبش طالبان چه اقداماتی را در اداره امور افغانستان انجام خواهد داد. آیا آنها واقعاً به سخنان خود درباره مبارزه با گروه‌های تروریستی، قاچاق گسترده مواد مخدر، تأمین حقوق بشر و به‌خصوص حقوق زنان در این کشور پایبند خواهند بود.»
واسیلی نبنزیا یادآور شد، در رابطه با افغانستان در حال حاضر دو وظیفه بسیار مهم پیش روی جامعه جهانی است: یکی کمک‌های انسان دوستانه، از جمله در رابطه با بحران مهاجرت از این کشور و دیگری وضعیت اقتصادی افغانستان است که در آستانه فروپاشی اقتصادی است و باید به آن توجه داشت.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین