تاریخ انتشارشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
plusresetminus
حزب الله: سخنگوی ستاد کرونای البرز در پاسخ به اینکه با توجه به نبود واکسن اسپونتیک در ایران، تکلیف کسانی که دز اول را از این واکسن زده‌اند چیست، گفت: این افراد می‌توانند برای دز دوم واکسن آسترازنکا تزریق کنند چون ساختار این دو واکسن شبیه هم است و مشکلی برای آنها پیش نمی‌آید.
۰
کد مطلب : ۲۶۲۹۴۶
به جای دز دوم اسپوتنیک، آسترازنکا بزنید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مهرداد بابایی  در خصوص وضعیت تزریق واکسن در البرز توضیح داد: تا کنون حدود ۴۰ درصد از واجدین شرایط که شامل افراد بالای ۱۸ سال هستند دز اول واکسن و ۲۰ درصد از آنها هم دز دوم را دریافت کرده‌اند.
وی در پاسخ به اینکه برنامه تزریق واکسن به دانش آموزان و افراد کمتر از ۱۶ سال به کجا رسیده، ادامه داد: هیچ واکسنی در دنیا مجوز قطعی تزریق به افراد کمتر از ۱۶ سال را دریافت نکرده و یکی دو واکسن هستند که تنها مجوز تزریق اضطراری دارند.
وی توضیح داد: در ایران هم  احتمال دارد واکسن پاستوکووک که در کوبا برای کودکان بالای دو سال در حال تزریق است مورد استفاده قرار بگیرد.
این مسئول در پاسخ به اینکه با توجه به نبود واکسن اسپونتیک در ایران، تکلیف کسانی که دز اول را از این واکسن زده‌اند چیست، گفت: این افراد می‌توانند برای دز دوم واکسن آسترازنکا تزریق کنند چون ساختار این دو واکسن شبیه هم است و مشکلی برای آنها پیش نمی‌آید.
بابایی با اشاره به رنگ‌بندی البرز هم گفت: به جز طالقان که زرد رنگ است مابقی شهرستان‌های البرز همچنان در شرایط قرمز هستند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین