کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شکایت سخنگوی مطبوعاتی سابق کاخ سفید از بایدن

باشگاه خبرنگاران جوان , 20 شهريور 1400 ساعت 12:34

حزب الله:شان اسپایسر اعلام کرد قصد دارد از رئیس جهمور آمریکا به دلیل درخواست استعفای اجباری شکایت کند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،شان اسپایسر، سخنگوی مطبوعاتی سابق کاخ سفید گفت که قصد دارد از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دلیل درخواست استعفای اجباری وی و دیگران از سمت‌های آکادمی‌های نظامی آمریکا که از سوی دونالد ترامپ برای آن‌ها منصوب شده بودند، شکایت کند.
اسپایسر  با بیان اینکه استعفای خود را تسلیم نمی‌کند و این موضوع را به دادگاه می‌برد، نامه‌ای از دفتر پرسنل ریاست جمهوری کاخ سفید به اشتراک گذاشت که از وی می‌خواهد از هیئت بازدیدکنندگان آکادمی نیروی دریایی آمریکا که یک مقام ناظر است، استعفا دهد و اگر تا روز چهارشنبه استعفا ندهد، اخراج می‌شود.
جن ساکی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، ضمن تایید این درخواست استعفای این افراد تأکید کرد: هدف رئیس جمهور همان چیزی است که هدف هر رئیس جمهوری است؛ اینکه اطمینان حاصل کند نامزد‌ها و افرادی که در این هیئت‌ها فعالیت می‌کنند دارای صلاحیت برای خدمت و همسو با ارزش‌ها هستند.
وی افزود: من به دیگران اجازه خواهم داد که ارزیابی کنند که آیا کلیان کانوی و شان اسپایسر و دیگران واجد شرایط بوده اند یا خیر. 
اسپایسر با اشاره به خدماتش در نیروی دریایی، گفت: من ۲۲ سال افتخار داشتم در کنار برخی از افراد با استعداد، میهن دوست و شجاع در خدمت این کشور باشم. من چندین سفر انجام داده ام و سیاست هرگز وارد خدمات من نشده است. 
کانوی نیز که در هیئت بازدیدکنندگان آکادمی نیروی هوایی حضور دارد اعلام کرد که او از استعفا خودداری می‌کند و این درخواست اگر شخصی نباشد،  سیاسی به نظر می‌رسد. 
راسل ووت، مدیر دفتر مدیریت و بودجه در زمان ترامپ هم از استعفا خودداری کرده و عکس نامه بایدن را به اشتراک گذاشت و توییت کرد: نه، این یک دوره سه ساله است. 
دولت بایدن روز چهارشنبه با ارسال نامه‌ای به ۱۱ نفر از منتخبین دوران ترامپ به هیئت‌های مشاوره آکادمی نظامی خواستار استعفای آن‌ها شد. این افراد شامل اسپایسر، مشاور امنیت ملی سابق، مک مستر و کلیان کانوی، مشاور ارشد سابق ترامپ بودند. این افراد در هیئاتی از جمله آکادمی نظامی آمریکا و آکادمی نیروی دریایی پست‌هایی داشتند.


کد مطلب: 262940

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/262940/شکایت-سخنگوی-مطبوعاتی-سابق-کاخ-سفید-بایدن

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com