تاریخ انتشارشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
plusresetminus
دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹؛

طب ایرانی به درمان کرونا کمک می کند

حزب الله: دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با تاکید بر لزوم به‌ کارگیری طب سنتی برای کمک به درمان کرونا گفت: انتظار نداریم درمان طب ایرانی بتواند معالجه کامل انجام دهد.
۰
کد مطلب : ۲۶۲۹۲۶
طب ایرانی به درمان کرونا کمک می کند
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عاطفه عابدینی، در گفتگو با بخش خبری شبکه یک سیما، افزود: با توجه به اینکه در کمیته علمی کرونا زیرکمیته‌های مختلف علمی داریم، دستورالعملی از کمیته‌ها استخراج شده و به مراکز ابلاغ می‌شود. با توجه به اینکه لزوم به کارگیری طب سنتی و داروهای گیاهی به عنوان طب کمکی حس می‌شد و با توجه به اینکه در تمام جهان داروهای گیاهی استفاده می‌شود، ما هم جلساتی با متخصصان طب سنتی و بالینی داشتیم و خواستیم دستورالعملی پیرامون این موضوع هم ابلاغ شود.
وی ادامه داد: با توجه به تغییرات کمیته علمی کشوری کرونا، کمیته طب ایرانی از اردیبهشت ماه با کمک همکاران در دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت تشکیل شد تا طب ایرانی به عنوان طب کمکی در پیشگیری و درمان کرونا استفاده شود. انتظار نداریم درمان طب ایرانی بتواند معالجه کامل انجام دهد ولی می‌تواند علائم یا حتی طول مدت بستری را کاهش دهد. ترکیب طب ایرانی و درمان شیمیایی می‌تواند زودتر علائم و عوارض بیماری کرونا را التیام ببخشد.
عابدینی تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل طب ایرانی همکاران مراکز درمانی می‌توانند از متخصصان طب ایرانی مشاوره بگیرند اما این به معنای آن نیست که تمامی روند درمان را به همکاران طب سنتی بسپاریم. درمان‌های ثابت نشده کارکرد چندانی ندارد. در مراکز درمانی دانشگاهی که طب ایرانی مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی انجام شود قاعدتاً بیمه‌ها می‌توانند درمان‌ها را تحت پوشش قرار دهند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین