تاریخ انتشارشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
plusresetminus
حزب الله: مدیرکل امور ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری کرج گفت: در حال حاضر شش تقاطع در کرج هوشمند سازی شده است.
۰
کد مطلب : ۲۶۲۹۱۲
۶ تقاطع در کرج هوشمندسازی شده ست
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، پیام خدادادی با اشاره به نحوه عملکرد تقاطعات هوشمند، اظهار کرد: با افزایش روزافزون تعداد خودروها و گسترش شبکه معابر استفاده از ابزار به‌روز برای مدیریت ترافیک ضرورت می‌یابد.
 
وی بابیان اینکه تقاطعات چراغ‌دار علی‌رغم نظم‌بخشی به تردد خودروها و افزایش ایمنی عابران پیاده موجب تأخیر در جریان ترافیک و افزایش زمان سفر می‌شود، یکی از فواید هوشمند سازی تقاطعات چراغ‌دار را متغیر بودن زمان‌بندی و به حداقل رساندن زمان تأخیر عنوان کرد.
 
مدیرکل امور ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری کرج اضافه کرد: برای این کار معمولاً شناساگرهای القایی در سطح آسفالت در محل ورود به تقاطع نصب می‌شود که می‌تواند عبور خودرو را تشخیص دهد و با اندازه‌گیری فاصله زمانی بین عبور دو خودرو متوالی و انجام محاسبات ریاضی، میزان تراکم خودروها را اندازه‌گیری کند.
 
خدادادی با اشاره به اینکه هر چه فاصله زمانی بین دو خودرو متوالی بیشتر باشد نشان‌دهنده خلوت بودن ورودی به تقاطع خواهد بود، گفت: با این راهکار زمان‌های غیرمفید در فاز سبز به حداقل ممکن رسیده و درنتیجه طول صف کاهش می‌یابد که این موضوع تنها یکی از ویژگی‌های تقاطعات هوشمند شهر کرج است.
 
وی بیان کرد: بااتصال کنترلرهای هوشمند به نرم‌افزار جامع مرکزی از طریق فیبر نوری قابلیت‌های بیشتری ازجمله پایش برخط وضعیت قطعات و فانوس‌ها ازنظر سوختگی و اعلام خرابی، مجهز بودن به UPS برای تأمین برق در زمان‌های قطع برق، امکان ایجاد موج چراغ سبز در تقاطعات هوشمند متوالی، امکان اولویت‌دهی به خودروهای عمومی و حمل‌ونقل عمومی در مدیریت ترافیک فراهم می‌شود.
مدیرکل امور ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری کرج یادآور شد: در حال حاضر شش تقاطع «هفت‌تیر»، «مصباح»، میدان «امام حسین»، «مادر»، «نبوت» و «گلزار» در کرج هوشمند سازی شده است.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین