کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نیازی به تنظیم سند خودرو در دفتر اسناد نیست/برگ سبز کافی است

ایسنا , 20 شهريور 1400 ساعت 10:04

حزب الله:سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: بنا به دستور دادستان کل کشور، برگ سبز خودرو سند مالکیت است و مراجعه اشخاص به دفتر اسناد برای یک سند دیگر، الزامی نیست مگر اینکه طرفین تمایل به این کار داشته باشند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حمدالله رحمتی پور  اظهار کرد: طی شش ماه گذشته ۴۰ نفر در استان بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که حدود ۶۱ درصد از آنها عابرین پیاده بوده‌اند.
وی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد این تصادفات در ساعات ممنوعیت تردد اتفاق افتاده و از رانندگان تقاضا می‌شود در تردد در مسیرهای اصلی و فرعی شهر سرعت مجاز را رعایت کنند تا شاهد وقوع اتفاقات ناگوار نباشیم.
وی با اشاره به اینکه اعمال جریمه شبانه همچنان در جریان است، توضیح داد: تنها دیشب ۲۶۰۰ راننده که به ساعت منع تردد بی توجه بودند اعمال قانون شدند.
این مسئول تاکید کرد: خودروهای حمل بار، سوخت، امدادی و حمل مواد غذایی مشمول طرح جریمه شبانه نمی‌شوند و اگر این اتفاق افتاد، صاحب خودرو می‌تواند به واحد اجراییات پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کند تا جریمه اعمال شد را حذف کند.
سرهنگ رحمتی پور در پاسخ به برخی ابهامات ایجاد شده در خصوص سندیت برگ سبز خودرو گفت: بنا به دستور دادستان کل کشور، برگ سبز خودرو سند مالکیت است و مراجعه اشخاص به دفتر اسناد برای یک سند دیگر، الزامی نیست مگر اینکه طرفین تمایل به این کار داشته باشند.


کد مطلب: 262909

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/262909/نیازی-تنظیم-سند-خودرو-دفتر-اسناد-نیست-برگ-سبز-کافی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com