تاریخ انتشارشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
plusresetminus
حزب الله: رییس فدراسیون وزنه برداری به بهانه اینکه چرا مسئولان ورزش به حسن یزدانی پاداش پای سکوی مدال طلای المپیک را داده اند، به علیرضا دبیر تاخت و گفت: اگر با جار و جنجال و داد و بیداد چیزی را بخواهیم زیبنده رییس فدراسیون و ورزشکارش نیست!
۰
کد مطلب : ۲۶۲۸۸۶
حمله دوباره رییس فدراسیون وزنه برداری به دبیر/ فرار رو به جلوی علی مرادی!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، در شرایطی که نحوه مدیریت علی مرادی در فدراسیون وزنه برداری با انتقادات زیادی طی سال های اخیر همراه بوده است، وی بار دیگر با حمله به علیرضا دبیر، سعی کرد بی توجهی به وضعیت ورزشکاران خود از جمله پاداش اندک به علی داودی نایب قهرمان المپیک توکیو را با پرداختن به مسائل دیگر که در حیطه وظایفش نیست، توجیه کند.

پس از شکست حسن یزدانی در فینال المپیک توکیو مقابل دیوید تیلور از آمریکا در ثانیه های پایانی، علیرضا دبیر با پیگیری و رایزنی های خود، مسئولان ورزش را متقاعد کرد با توجه به جایگاه یزدانی، پاداش پای سکوی مدال طلای المپیک به یزدانی داده شود که بر همین اساس مبلغ ۱۰ هزار یورو به جای ۵ هزار یورو به یزدانی پرداخت شد.
دبیر از همان ابتدای بدست گرفتن ریاست فدراسیون کشتی همواره در حال رایزنی و حتی جنگ با مسئولان برای جذب منابع مالی و توجه هر چه بیشتر آن ها به رشته کشتی به عنوان ورزش اول ایران بوده که نتیجه آن افزایش قابل توجه بودجه کشتی و رشد جایگاه ورزش اول ایران بوده است. کمپ تیم های ملی کشتی به عنوان یکی از مجهزترین کمپ های تمرینی این رشته در جهان، در شرایطی راه اندازی شد که فدراسیون کشتی با جذب منابع مالی در کنار افزایش بودجه کشتی، موفق به اجرای آن در کمترین زمان ممکن شد. به گفته رئیس فدراسیون کشتی ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت کمپ تیمهای ملی شده است.
اما علی مرادی رییس فدراسیون کشتی با انتقاد از اینکه چرا پاداش پای سکو به حسن یزدانی به اندازه طلایی های المپیک بوده است، بار دیگر علیرضا دبیر را نشانه گرفت و گفت: آقای داودی هم نکته بسیار خوبی می‌گوید مبنی بر اینکه من دوم شدم اما به کشتی گیری که دوم شد ۱۰ هزار یورو داده شد به من ۵ هزار یورو.  به نظرم این مساله نیاز به شفاف‌سازی دارد و باید در مسیری برویم که همه چیز رعایت شود. اگر با جار و جنجال و داد و بیداد چیزی را بخواهیم زیبنده رییس فدراسیون و ورزشکارش نیست. کاری که علی داودی کرد کم نبود آن هم در دسته فوق سنگین المپیک.
البته برای نخستین بار نیست که علی مرادی درباره کشتی اینچنین موضع می گیرد. وی قبل از المپیک توکیو نیز در پاسخ به این سوال که چه قولی برای نتیجه گیری در المپیک می دهد، به دلایل نامشخص آن را به علیرضا دبیر و اقداماتش ربط داد و گفت:" براساس منابعی که فدراسیون کشتی خوشبختانه جذب کرده است، ماشاءالله آنقدر پول دارند که نمی‌دانند پولهایشان را چکار کنند و دارند بافت مجموعه آزادی را تغییر می دهند!"

در شرایطی که با اقدامات دبیر، کشتی گیران حاضر در اردوهای تیم ملی در شرایطی بسیار خوب و در محیطی متناسب با شان و جایگاه کشتی ایران تمرینات خود را پیگیری می کنند و حتی رییس فدراسیون کشتی وسائل مورد نیاز برای تفریح و ایجاد فضای شاد برای کشتی گیران را فراهم کرده است ، کمی آنطرف تر وزنه برداران پرافتخار ایران در جایی کوچک و در سالنی فرسوده و زیر سقفی کوتاه تمرین می کنند که پس از سال ها هیچ اقدامی برای ساختن محل تمرینی در شان ملی پوشان وزنه برداری صورت نگرفته و مکان فعلی هیچ نشانی از جایگاه پرافتخار وزنه برداری ایران ندارد.
 در چنین شرایطی بهتر است، علی مرادی به جای درگیر کردن خود به مسائل حاشیه ای و دخالت در امور فدراسیونهای دیگر، به دنبال خدمت به جامعه پرافتخار وزنه برداری ایران باشد و بگوید چرا در طول ۶ سال مدیریت دوره جدید خود در رشته وزنه برداری نتوانسته اقدام قابل توجهی در جهت بهبود شرایط و فراهم ساختن امکانات سخت افزاری برای ملی پوشان وزنه‌برداری انجام دهد. این در حالی است که تنها دو سال از ریاست دبیر بر فدراسیون کشتی می گذرد، پس با این اوصاف آیا مقصر مشکلات چند سال قبل وزنه برداری هم علیرضا دبیر است؟

حداقل علیرضا دبیر در پایان ۴ سال ریاست خود بر فدراسیون کشتی می تواند در دفاع از عملکردش حرفی برای گفتن داشته باشد اما براستی علی مرادی پس از سال ها ریاست بر این فدراسیون، آیا حرفی برای گفتن خواهد داشت؟

دبیر پیش از المپیک با رایزنی های گسترده و حتی فشار بر مسئولان سیاسی شرایطی را فراهم کرد که استانداران، نمایندگان مجلس و مسئولان ورزش استان ها با حضور در اردوی تیم های ملی کشتی، تمامی ۱۱ آزاد و فرنگی کار ایران در المپیک توکیو را شارژ مالی کنند، پس از المپیک نیز فقط در یک مورد با جذب اسپانسر شخصی توانست یک میلیارد تومان به محمدرضا گرایی طلایی المپیک توکیو و نفری ۲۰۰ میلیون تومان به حسن یزدانی، امیرحسین زارع و محمدهادی ساروی پاداش بدهد. در مقابل علی مرادی شخصا چه کاری برای حمایت هر چه بیشتر از علی داودی تنها مدال آور وزنه برداری ایران در المپیک توکیو انجام داد؟!
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین