تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
plusresetminus
حزب الله:پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مازندران با انجام بررسی نمونه‌های واژن و راست روده بیماران مبتلا به کووید-19 اعلام کردند که با توجه به وجود ویروس کووید-۱۹ در واژن و راست روده زنان مبتلا به این بیماری، باید مساله انتقال ویروس از طریق تماس جنسی، انتقال از مادر به فرزند و رشد و تکثیر عامل عفونی در میزبان، بدون ایجاد عفونت در واژن به ویژه در زمان زایمان، مورد توجه قرار گیرد.
۰
کد مطلب : ۲۶۲۸۶۲
لزوم توجه به مساله انتقال ویروس کرونا از طریق تماس جنسی و زایمان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،شناسایی راه‌های انتقال این ویروس کووید-19 با توجه به شرایط همه‌گیری در جهان اهمیت دارد. بر همین اساس پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مازندران با انجام یک مطالعه، وجود این ویروس را در ترشحات مدفوع و واژن زنان مبتلا به کووید-19 بررسی کردند.
در این مطالعه که در بازه زمانی تیرماه تا آذرماه ۱۳۹۹ انجام شد، ۸۰ زن بستری با میانگین سنی ۵۳ سال، در دو بیمارستان در استان مازندران که بیماری ریوی کووید-۱۹ در آن‌ها تایید شده بود، مورد بررسی قرار گرفتند.
 بررسی مولکولی همزمان نمونه سواب‌های به دست آمده از واژن و راست روده (رکتوم) این افراد، نشان‌دهنده شواهدی از ویروس در نمونه‌های واژن شش نفر (۷.۵درصد) و نمونه‌های راست روده ۱۰ نفر  (۱۲.۵درصد) بود. همچنین در این مطالعه ارتباط مثبتی بین آلودگی واژن به ویروس کرونا، با آلودگی راست روده به این ویروس وجود داشت. فراوانی نمونه‌های مثبت مقعدی در زنان بالای ۶۰ سال بیشتر بود.
با توجه به وجود ویروس کووید-۱۹ در واژن و راست روده زنان مبتلا به این بیماری، باید مساله انتقال ویروس از طریق تماس جنسی، انتقال از مادر به فرزند و  رشد و تکثیر عامل عفونی در میزبان، بدون ایجاد عفونت در واژن به ویژه در زمان زایمان، مورد توجه قرار گیرد. 
نتایج این پروژه تحقیقاتی با عنوان «بررسی همزمان ترشحات واژینال و مدفوع زنان مبتلا به عفونت COVID-19 ازنظرابتلا به ویروس SARS-CoV 2 در استان مازندران درسال ۱۳۹۹» در پایگاه نتایج پژوهش‌های سلامت کشور منتشر شده و  زلیخا عطارد، مرضیه زمانیان، رویا قاسمیان،حامد روحانی زاده، محمود موسی زاده،نوشین گردانی؛ پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در انجام این طرح تحقیقاتی مشارکت داشتند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین