کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورود زنان ممنوع! مکان‌هایی در دنیا که بانوان اجازه ورود به آن‌ها را ندارند+ تصاویر

باشگاه خبرنگاران جوان , 18 شهريور 1400 ساعت 10:51

حزب الله:در قرن بیست‌ویکم زنان به فضا و اعماق اقیانوس‌ها سفر کردند، اما همچنان ورودشان به برخی از مناطق کره زمین ممنوع است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«آنا سلزنوا» یک نویسنده‌ی زن می‌گوید: در قرن بیست‌ویک زنان به فضا و اعماق اقیانوس‌ها سفر می کنند، اما همچنان تا امروز از ورودشان به برخی از مناطق در زمین جلوگیری می‌شود، مانند:

«کوه آتوس» در یونان
بانوان و حتی حیوانات ماده از ورود به این کوه که در شمال یونان قرار گرفته است، منع می‌شوند؛ چرا که «آتوس» کوهی مقدس است و در آن ۲۰ صومعه ارتدکس وجود دارد. برای این منع ورود زنان دو دلیل ذکر شده است: اول) راهبان در این مکان درحال انجام اعمال عبادی هستند و نباید توجهشان متوجه مسئله‌ی دیگری شود، دوم) بنا به برخی گفته ها، حضرت «مریم» تنها بانویی است که اجازه ورود به کوه آتوس را دارد.
«ورود زنان ممنوع»، مکان‌هایی در دنسا که زنان اجازه ورود به آن‌هارا ندارند+ تصاویر
«کوه اومن» در ژاپن
صومعه‌ای در قرن هفتم بر کوه «اومن» در جزیره «هونشو» ژاپن بنا شده که مخصوص مذهب «یامابوشی» و در زبان ژاپنی به معنی «زاهدان کوه» است. این مذهب ترکیبی از بودیسم، شینتو و تعدادی از باور‌های محلی باستانی است.
منع زنان برای رسیدن یا صعود به کوه به دلیل اعتقادات مردم یامابوشی است؛ اما این ممنوعیت شدید ۱۳۰۰ ساله اکنون کاهش یافته است با این حال زنان در حال حاضر نیز از مراجعه داوطلبانه به این مکان خودداری می‌کنند.
«ورود زنان ممنوع»، مکان‌هایی در دنسا که زنان اجازه ورود به آن‌هارا ندارند+ تصاویر
باشگاه گلف «بیرینگ تری» در آمریکا
بسیاری از بازیکن‌های گلف هنوز از پیوستن زنان به باشگاه «بیرینگ تری» جلوگیری می‌کنند. این باشگاه در شهر «مریلند» واقع شده و دلیل قانع‌کننده‌ای برای این کار ذکر نشده است.
بیشه «بوهمین» در آمریکا
بیشه «بوهمین» که در «سن فرانسیسکو» واقع شده است از سال ۱۸۷۲ فقط مخصوص مردان است. این بیشه در ابتدا مخصوص نویسندگان، هنرمندان و پژوهشگران سبک «بوهمین» بود، اما بعدا به یک مکان مخفی برای افراد ثروتمند و قدرتمند تبدیل شد.
«ورود زنان ممنوع»، مکان‌هایی در دنسا که زنان اجازه ورود به آن‌هارا ندارند+ تصاویر
معبد «کارتیکیا» در هند
زنان از ورود به داخل معبد «کارتیکیا» منع نشدند، اما باوری مرسوم در شهر «بوشکار» هند وجود دارد مبنی بر اینکه هر زنی وارد این معبد بشود، نفرین می‌شود.
بر اساس مذهب هندو، کارتیکیا پسر بزرگ خدای هندی «شیوا» (الهه جنگ) است و اسطوره‌های هندی می‌گویند شیوا دو پسر داشت به اسم‌های گانیشا و کارتیکیا و آن دو برای مقام خدایی با یکدیگر رقابت می‌کردند، اما بعد از اینکه گانیشا برادرش را فریب داد کارتیکیا مادرش را مقصر دانست، پس بعد از این داستان هر زنی وارد معبد کارتیکیا بشود، مورد لعن و نفرین او قرار می‎‌گیرد.
«ورود زنان ممنوع»، مکان‌هایی در دنسا که زنان اجازه ورود به آن‌هارا ندارند+ تصاویر
هتل «یانگ اینکس» در آمریکا
«یانگ اینکس» هتلی در «شیکاگو» است که از زمان‌های گذشته با گرفتن مبالغی جزئی به مردان اجاره داده می‌شد و بیشتر به درد کارگرانی می‌خورد که برای انجام کار و پیدا کردن شغل به این شهر آمده‌اند. این هتل همچنان براساس قوانین محلی اجازه ورود به زنان را نمی‌دهد.
پارک آبی «مانسیون» در آلمان
بعد از اینکه در سال ۲۰۱۲ تعدادی از بانوان هنگام بازی در این پارک صدمه دیدند از ورود زنان به این مکان جلوگیری می‌شود!
باشگاه «وایت» در انگلیس
باشگاه مردانه «وایت» در لندن، تاریخی قدیمی دارد که به قرن هفدهم میلادی بازمی‌گردد، این باشگاه یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌ها است که در سال ۱۶۹۳ تاسیس شده و هنوز هم وجود دارد و «شاهزاده چارلز» یکی از اعضای آن است.
سواحل «ملادز» در کومور
در جزیره گراند کومور واقع در ساحل شرقی قاره آفریقا، ساحلی باز برای مردان وجود دارد که زنان از سال ۲۰۱۲ به دلایل مذهبی از ورود به آن منع شده‌اند.
جزیره «اوکینوشیما» در ژاپن
ورود زنان به معبد خدایان دریا در جزیره اوکینوشیمای ژاپن برای قرن‌هاست که ممنوع است و معبد ساخته شده در آن در قرن هفدهم محلی برای برگزاری مراسم مذهبی با هدف اطمینان از عبور ایمن کشتی‌ها بود که زنان حق دخالت در آن را نداشتند.
«ورود زنان ممنوع»، مکان‌هایی در دنسا که زنان اجازه ورود به آن‌هارا ندارند+ تصاویر
انتهای پیام/


کد مطلب: 262820

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/262820/ورود-زنان-ممنوع-مکان-هایی-دنیا-بانوان-اجازه-آن-ها-ندارند-تصاویر

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com