تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
plusresetminus
حزب الله: رئیس جمهوری آمریکا گفت، اطمینان دارد که چین برای هماهنگی و توافق با طالبان بعد از روی کار آمدن این گروه در افغانستان تلاش خواهد کرد.
۰
کد مطلب : ۲۶۲۷۸۹
بایدن در واکنش به اعلام دولت طالبان: باید صبر کنیم، ببینیم چه می‌شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا درباره اینکه آیا نگران است چین، طالبان را که بر اساس قوانین آمریکا تحت تحریم قرار دارد، تامین مالی کند، به خبرنگاران گفت: چین با طالبان مشکل جدی دارد. بنابراین آنها تلاش خواهند کرد تا به نوعی هماهنگی و توافق با طالبان دست یابند، من اطمینان دارم. همینطور پاکستان، روسیه و ایران. همه آنها تلاش دارند متوجه شوند که اکنون با طالبان چه کنند.
به نقل از اسپوتنیک، او در واکنش به اعلام دولت جدید طالبان عنوان کرد: جالب است صبر کنیم، ببینیم چه می‌شود.
ایالات متحده و گروه هفت برای هماهنگی واکنش‌هایشان به طالبان توافق کرده‌اند و واشنگتن دسترسی طالبان به دارایی‌های افغانستان را مسدود کرده تا اطمینان یابد آنها به وعده‌هاشان برای رعایت حقوق زنان و قوانین بین‌المللی پایبند می‌مانند.
در پی اعلام تشکیل دولت طالبان و اعطای چندین پست عالی به شخصیت‌هایی که در نبرد 20 ساله علیه ائتلاف تحت رهبری آمریکا حضور فعال داشتند، واشنگتن "نگرانی" خود را در مورد دولت طالبان ابراز کرد.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته کشورش نگران "وابستگی و سوابق" برخی از افرادی است که توسط طالبان برای تصدی پست‌های محوری در دولت این کشور تعیین شده‌اند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین