تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
plusresetminus
حزب الله:سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: الان ۸۸ درصد از جمعیت بالای ۶۰ سال در ایران واکسن کرونا تزریق کرده‌اند اما ۷۰ درصد از بستری‌ها و مرگ و میر بیماران مربوط به ۱۲ درصدی است که واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند.
۰
کد مطلب : ۲۶۲۷۸۷
۷۰ درصد مرگ‌ومیرهای کرونایی مربوط به سالمندان واکسینه‌نشده است/روند نزولی کرونا در ۲۱ استان کشور
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، علیرضا رئیسی در نشست مشترک وزیر بهداشت و فرمانده کل سپاه پاسداران با فرماندهان سپاه استانی و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار داشت: در استان تهران 127 پایگاه تجمیعی واکسیناسیون فعال است که در این پایگاه ها 822 ایستگاه تزریق واکسن وجود دارد که بخش عمده‌ای از این فعالیت ها با مشارکت بسیج در گام پنجم طرح شهید سلیمانی که از 17 فروردین ماه در کشور آغاز شده، در حال انجام است.
وی افزود: بر اساس هدف گذاری باید تا پایان مهرماه توان واکسیناسیون در کشور را دو برابر کنیم. دیروز رکوردهای تازه‌ای در تزریق روزانه واکسن کرونا در کشور ثبت شد البته هدف گذاری نهایی ما تزریق روزانه 1.6 میلیون تا دو میلیون دُز است تا با تسریع واکسیناسیون و تقویت تعداد پایگاه‌ها، شاهد حفظ حرمت مردم نیز باشیم. 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: تعداد پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون در کشور باید از 1008 مرکز به حداقل 2000 مرکز برسد و تعداد تیم های واکسیناتور نیز باید دو برابر شود. اگر در دو شیفت در تمام پایگاه‌های واکسیناسیون، واکسن تزریق شود، می‌توانیم به حداقل تزریق 1.6 میلیون دُز واکسن در کشور برسیم و با این روند می‌توان در طول یکماه به بیش از 45 میلیون نفر، واکسن تزریق کرد اگر چنین سرعتی در تزریق واکسن داشته باشیم، تا پایان مهرماه تمام دوزهای اول تزریق می‌شود و تا نیمه آبان ماه علاوه بر لگه گیری تزریق دُز اول می توانیم دُز دوم را نیز تزریق کنیم.
  رئیسی گفت: خوشبختانه در حال حاضر 88 درصد از جمعیت بالای 60 سال در ایران واکسن کرونا تزریق کرده‌اند اما 70 درصد از بستری‌ها و مرگ و میر بیماران مربوط به 12 درصدی است که واکسن تزریق نکرده‌اند بنابراین از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌خواهیم که با استفاده از توان مراقبین سلامت و بهورزان، این افراد را به تزریق واکسن کرونا ترغیب کنند چون در مرحله بعد و تا یکی دوماه آینده، استفاده از بسیاری از خدمات منوط به داشتن کارت واکسن خواهد بود.
وی با بیان اینکه در کل کشور از پیک پنجم بیماری عبور کرده‌ایم، گفت: 21 استان کشور کاملا سیر نزولی دارند،  8 استان از قله بیماری عبور کرده‌اند و در 3 استان نیز روند افزایشی بیماری، متوقف شده است. تا دو هفته آینده تعداد بستری‌های روزانه که حدود سه هزار و 700 بیمار در روز است به کمتر از سه هزار مورد می‌رسد و تا 4 هفته اینده به کف پیک می‌رسیم.
رئیسی ادامه داد: در این شرایط نیاز به کمک بسیج داریم که در فرصت 6 تا 8 هفته آینده که در سیر نزولی بیماری هستیم، حداکثر توان مان را برای ایمن سازی جامعه با واکسن کرونا به کار گیریم. پیش بینی می‌شود پیک بعدی کرونا در کشور در آبان‌ماه باشد که در صورت واکسیناسیون عمومی اگر حتی تعداد مبتلایان نیز افزایش داشته باشد اما دیگر  شاهد مرگ و میر بالای بیماران نخواهیم بود. هدف اول ما از واکسیناسیون، کاهش مرگ و میر بیماران و هدف دوم ما، اجرای قرنطینه هوشمند است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: امروز تفاهم نامه‌ای با سپاه پاسداران امضا می کنیم که در محورهای افزایش پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون و نیروی انسانی، تقویت امنیت، خدمات و لجستیک واکسیناسیون، همکاری‌ها تقویت خواهد شد. 
 رئیسی خاطرنشان کرد: تعداد مراکز واکسیناسیون در سراسر کشور باید دو برابر شود و سهم سازمان بسیج در این افزایش را 500 پایگاه جدید در نظر گرفته‌ایم تا ازدحام مراجعان به مراکز واکسیناسیون کاهش یابد و دیگر شاهد صف واکسن نباشیم. در تهران باید روزانه 320 هزار دُز واکسن کرونا تزریق کنیم. سهم پایگاه‌های واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی تهران، 80 هزار دُز و دانشگاه علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی هر کدام 120 هزار دُز خواهد بود. تعداد پایگاه های واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی تهران باید از 36 به 57 مرکز، دانشگاه علوم پزشکی ایران از 42 به 70 و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از 87 به 119 مرکز برسد و به عبارت دیگر از 119 پایگاه موجود باید به 214 پایگاه برسیم. 
وی گفت: تعداد ایستگاه‌های تزریق واکسن در استان تهران باید از 711 و به یک هزار و 280 ایستگاه برسد البته بر اساس تجارب ما در ماه‌های گذشته اگر در هر تیم واکسیناتور، 2 نفر ثبت کننده اطلاعات و یک نفر تزریق کننده واکسن باشند، سرعت واکسیناسیون 2.5 برابر افزایش پیدا می کند. 
وی افزود: کار نیروی ثبت کننده اطلاعات واکسیناسیون دشوار و تخصصی نیست و با 30 تا 60 دقیقه آموزش می توان این نیروها را آماده کرد‌. در تهران به 5 هزار و 120 نیروی ثبت کننده اطلاعات و دو هزار و 560 نیروی تزریق کننده واکسن نیاز داریم تا تعداد واکسن تزریق شده روزانه در تهران به 320 هزار و ماهیانه به بیش از 10 میلیون دُز برسد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: در استان تهران 15.5 میلیون دُز واکسن در نوبت اول و دوم باید تزریق شود که اگر روزانه 320 هزار دُز واکسن تزریق کنیم، 40 روز آینده می‌توانیم شاهد پایان واکسیناسیون جمعیت استان تهران باشیم.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین