تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
plusresetminus
حزب الله:قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: تحريم چالش‌هاي متعددي را براي صنعت خودرو ايجاد كرد كه يكي از آنها خروج يكباره شركاي خارجي و عدم پايبندي آنها به تعهداتشان در قبال پيش فروش محصولات رنو و برليانس بود، لذا با توجه به عدم بازگشت شركا، از مردم عزيز مي خواهيم كساني كه در اواخر سال ۹۶ و اوايل سال ۹۷ در طرح پيش فروش رنو شركت كردند، نسبت به طرح تبديل كه سود ۱۷۰۰ درصدي براي آنها دارد، مشاركت كنند.
۰
کد مطلب : ۲۶۲۷۸۱
تعهدات معوق گروه خودروسازي سايپا صفر شد/ در طرح تبديل، متقاضيان ۱۷۰۰ درصد سود مي‌كنند/ راه‌اندازی تکنوسنتر سایپا/ جايگزين ولوو؛ دانگ فنگ شد/ ركورد صدور فاكتور و تحویل خودرو در سال جاري شكسته شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مجيد باقري در جمع خبرنگاران درباره چالش و مشكلاتي كه گروه خودروسازي سايپا طي سال هاي اخير با آن دست و پنجه نرم كرده است و اكنون توانسته اين مجموعه را به ثبات خوبي برساند، تصريح كرد: وقتي كه رنو برخلاف تمام تعهداتي كه امضا كرده بود، ايران را ترك كرد، مجموعه سايپا چاره اي جز تعيين تكليف و جايگزيني خودروهاي ساخت داخل نداشت، از همين رو طرح تبديل با ويژگي هاي متعدد تعريف شد تا افرادي كه از بدعهدي شركاي خارجي متضرر شدند، رضايت پيدا كنند.
وي ادامه داد: در طرح تبديل ۱۷۰۰ درصد سود به افرادي مي رسد كه اواخر سال ۹۶ و اوايل سال ۹۷ خودروهاي رنو را ثبت نام كردند و يا به عبارتي پول اين افراد (در زمان ثبت نام) ۱۸ برابر مي شود.
قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش با بيان اينكه به رغم طرح هاي جذاب تعدادی از مشتريان هستند كه نمي‌خواهند وارد طرح تبديل شوند و تصور مي كنند كه خودرو بالاخره توليد و يا وارد مي شود، گفت: حدود ۲۶ هزار نفر در طرح تبديل مشاركت كردند و مابقي هنوز اعلام آمادگي نكردند لذا ضمن خواهش از اينكه مردم نسبت به تعيين تكليف خودروهاي خود اقدام كنند، بايد تاكيد كرد كه آن خودروها ديگر شماره گذاري نخواهند شد چرا كه استانداردهاي ۸۵ گانه كشور ارتقاء يافته و ديگر آن خودروها نمي توانند مجوز توليد و يا حتي واردات بگيرند.
وي با تاكيد بر اينكه تعريف طرح هاي تبديل جذاب با اين هدف است كه شرمنده مشتريان نشويم، افزود: در سايپا ديزل نيز ۱۲۰۰ دستگاه خودروي معوق داريم كه به دليل عدم همكاري شركت ولوو ايجاد شده، به همين بناست محصولات جديد دانگ فنگ در سايپا ديزل(دانگ فنگ با سرمایه گذاری سایپا در سایپا دیزل تولید خواهد شد) توليد شده تا به متقاضيان تحويل داده شود.
باقري با بيان اينكه گروه خودروسازي سايپا ۵۲۰ هزار تعهد داشت كه ۳۰۰ هزار تعهد آن سررسيد(معوق) شده بود، گفت: با برنامه ريزي هاي دقيق، منسجم و همكاري تيم مهندسي و كارگران در حال حاضر ۱۷۰ هزار تعهد داريم كه هيچكدام معوق نيست؛ از سوي در سال جاري توانستيم ركورد فاكتور كردن خودرو را ثبت كنيم، به گونه اي كه از ابتداي سال جاري تاكنون ۲۰۵ هزار خودرو فاكتور شده كه اين عدد ۳۰ درصد بيشتر از مدت مشابه سال گذشته است كه در نوع خود ركورد محسوب مي شود.
وي با اشاره به اينكه معوقات سايپا به صفر رسيده و اين اتفاق مهمي است، خاطرنشان كرد: مشكل تحويل خودروهاي كوييك آر و شاهين حل شده است و ثبت نام كنندگان در موعد مقرر خودروهاي خود را مي‌توانند تحويل بگيرند.
قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: تحريم، چالش‌هاي بي شماري را برای صنعت خودرو ايجاد كرد، در اين ميان مجموعه سايپا تلاش كرد كه از تحريم به عنوان يك فرصت استفاده كند و طرح هاي جديد و توسعه اي خود را پياده سازي كند.
وي افزود: در شركت هاي خودروسازي دماسنجي تحت عنوان شاخص تعهدات و شاخص ميزان معوقات در تعهدات وجود دارد كه در زمان تحريم معادل ۱۵ ماه توليد آينده، تعهد در قالب هاي مختلف از جمله طرح اتوخدمت تعريف شده بود.
باقري گفت: در طرح اتوخدمت قرار بود كه ثبت نام كنندگان تنها سود مشاركت بگيرند اما به محض شكل گيري تفاوت قيمت بازار و كارخانه، متقاضيان زيادي خواستار خودروهاي طرح اتو خدمت شدند و اين تعهدات سنگيني را براي مجموعه سايپا رقم زد؛ با وجود تمام مشكلات و فشارهاي تحريم توانستيم به تمام تعهدات اين بخش كه ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو بود، پاسخ دهيم.
قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش چالش ديگر در سايپا را فروش سبدهاي سرمايه گذاري به نمايندگان و مشتري‌ها اعلام و تاكيد كرد: با هماهنگي صورت گرفته اين مشكل حل شده است.
وي با اشاره به واكسيناسيون کارکنان سايپا و اقداماتي كه در اين بخش صورت گرفته است، تصريح كرد: از ماه گذشته واكسيناسيون پرسنل گروه خودروسازي سايپا در راستاي افزایش شاخص سلامت و كاهش دغدغه فعالان اين حوزه و افزايش توليد خودرو شروع شد و از هفته جاري دوز دوم تزريق واكسن به کارگران و سایر کارکنان آغاز شده است.
قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش  با اشاره به راه‌اندازی تکنوسنتر سایپا گفت: در سال جاري شاهين اتوماتيك توليد و پس از آن خودروهاي جديد آريا و اطلس وارد بازار خواهد شد.
وی با اشاره به مشکلات مصوبه اخیر شورای رقابت، گفت: شورای رقابت، طي مصوبه اي ابلاغ کرده که پیش فروش خودرو صورت نگيرد(البته رایزنی ها براي حل اين مشكل در حال انجام است) با توجه به چنين مصوبه اي و تا تعیین تکلیف آن، سایپا در سال 1400 هیچ خودرویی را پیش فروش نخواهد كرد؛ از اينرو در سال جاری تنها فروش فوق العاده خواهیم داشت و دیگر پیش فروش خودرو نداريم.
باقري با تاكيد بر اينكه مجموعه سايپا همراهي و همكاري مناسب با سياست هاي وزير صمت دولت سيزدهم خواهد داشت، تصريح كرد: تمام تلاش سايپا اين است كه ضمن تامين نياز بازار داخلي و تنوع بخشي به محصولات نسبت به صادرات خودرو به خصوص به كشورهاي همسايه اقدام كند.
منبع : سایپا نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین