تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
plusresetminus
حزب الله: کارشناس بازار سرمایه گفت: معاملات کپی و تقلیدی دیگر اجازه سیگنال فروشی در کانال‌های بورسی با عضویت‌های چند هزار نفره جعلی را نمی‌دهد.
۰
کد مطلب : ۲۶۰۱۰۴
معاملات بورسی را کپی کنید!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،اکبر ادهم کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، معاملات تقلیدی چیست؟، اظهار کرد: معاملات کپی و تقلیدی بیشتر برای خرید‌های گروهی و معاملات با شفافیت بالا در قالب راهبر، پیرو و حق انتفاع از اطلاعات در ازای دریافت مبلغی انجام می‌پذیرد و دیگر اجازه سیگنال فروشی در فضای مجازی یا کانال‌های بورسی با عضویت‌های چند هزار نفره جعلی را نمی‌دهد و البته قابلیت اتکای بیشتری نسبت به معاملات می‌دهد.

او بیان کرد: راهبر که در ازای دریافت مبلغی، اجازه دسترسی به پلتفرم خود را می‌دهد، تمامی ریز معاملات خود را در دسترس پیرو قرار می‌دهد و پیروان با آگاهی کامل و بدون تبلیغات نامتعارف در فضای مجازی اقدام به سرمایه گذاری می‌کنند.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، معاملات تقلیدی چه فوایدی دارد؟، گفت: معاملات کپی (Copy Trading) و معاملات تقلیدی یکی از راهکار‌های توسعه بازار و بهبود تصمیم‌های سرمایه‌گذاری و رفتار‌های معاملاتی فعالان بازار سرمایه محسوب می‌شود.

او بیان کرد: در معاملات کپی و تقلیدی، شخص پیرو به‌طور خودکار هر عملیاتی را که توسط معامله‌گر راهبر انجام می‌دهد، عیناً در حساب شخصی خود تکرار می‌کند. این نوع معاملات برای اشخاص خرد، تازه کار و متکی به تحلیل‌های فضای مجازی تا تحلیل شخصی خود بیشترین کاربرد را دارد و امکان بهره‌برداری از دانش، تجربه و تخصص سرمایه‌گذار یا سرمایه‌گذاران حرفه‌ای را برای اشخاص پیرو فراهم می‌سازد.

او افزود: بیشترین ارزش و جایگاه در سرمایه گذاری، تحلیل است و اگر راهبر تحلیلگر شایسته‌ای نباشد، پیرو را متضرر می‌کند. بنابراین، پیرو در انتخاب راهبر باید دقت زیادی داشته باشد و یکی از راهکار‌ها برای انتخاب راهبر، تجربه، سابقه کاری و تخصص مرتبط راهبر با بازارسرمایه است.

ادهم در خصوص تفاوت میان دو نوع معاملات کپی و انعکاسی (تقلیدی) اظهار کرد: معاملات کپی و معاملات انعکاسی (تقلیدی) از نظر فراهم آوردن امکان انتفاع از نتایج معاملات راهبر به نفع پیرو، شبیه به یکدیگر هستند. تفاوت آن‌ها در این است که در معاملات کپی، پیرو از یک معامله خاص پیروی می‌کند. در حقیقت، از یک موقعیت معاملاتی خاص که در سکو مشاهده می‌کند در معاملات خود کپی‌برداری می‌کند.

درحالی‌ که در معاملات انعکاسی (تقلیدی)، پیرو در طیف وسیعی از سفارش‌های خود از معاملات راهبر پیروی می‌کند و در واقع حساب معاملاتی خود را متصل به حساب معاملاتی شخص یا اشخاص راهبر کرده است تا هر عمل را عینا انجام دهد. به بیانی دیگر، معاملات انعکاسی (تقلیدی) مجموعه‌ای از معاملات کپی از یک شخص راهبر است.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، مخاطرات معاملات کپی و معاملات انعکاسی (تقلیدی) چیست؟، گفت: این‌گونه معاملات با اینکه می‌توانند سبب توسعه بازار و بهبود رفتار‌های سرمایه‌گذاری معامله‌گران شوند، اما مخاطراتی نیز می‌توانند در پی داشته باشند. از جمله، موفقیت پیرو در گرو موفقیت معاملات راهبر است.

او در پایان بیان کرد: همچنین، ممکن است افزایش کارمزد معاملاتی به علت معاملات مکرر یا هزینه‌های مدیریتی نیز وجود داشته باشد. به بیانی دیگر، اگر پیرو، راهبری که معاملات زیادی انجام می‌دهد را انتخاب کند، طبیعی است که هزینه معاملاتی او نیز افزایش می‌یابد
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین