تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
plusresetminus
حزب الله:«گشت و گذار در جنگل» جدیدترین فیلم دواین جانسون در صدر فروش در گیشه سینماهای آمریکا نشست.
۰
کد مطلب : ۲۵۹۸۶۷
دواین جانسون با فیلم جنگلی‌اش صدرنشین گیشه‌ها شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله  «گشت گذار در جنگل» فیلم جدید دواین جانسون که در آن با امیلی بلانت هم‌بازی شده با فروش ۳۴.۲ میلیون دلاری خود در اولین آخر هفته اکرانش فروش اول سینماهای آمریکا را به نام خود ثبت کرد.
این فیلم در عین حال به صورت هم‌زمان از سوی دیزنی در سرویس آنلاین دیزنی پلاس هم در دسترس مخاطبان قرار گرفته و ۳۰ میلیون دلار نیز از آن سرویس کسب کرده است.
این در حالی است که این فیلم هم‌زمان با گسترش سویه دلتای ویروس کرونا راهی سینماها شده که خانواده‌ها را از رفتن به سینماها بازداشته است.
در بازار بین‌المللی هم «گشت وگذار در جنگل» از اکران در ۴۷ منطقه در مجموع ۲۷.۶ میلیون دلار کسب کرد و مجموع فروش جهانی خود را به ۶۱.۸ میلیون دلار ظرف ۳ روز اول اکرانش رساند.
برای فیلمی که با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده چنین فروشی باید بسیار نارحت‌کننده باشد اما در شرایط کرونا که سینماها تلاش دارند تا دوباره روی پای خود بایستند، می‌تواند قابل قبول محسوب شود. با این حال نمی‌توان نتیجه گرفت که این فیلم بتواند حداقل در سینما هزینه خودش را دربیاورد؛ زیرا فیلمی با این هزینه‌ها باید حداقل ۵۰۰ میلیون دلار در گیشه جهانی بفروشد تا بتوان گفت هزینه‌هایش را تامین کرده است.
در عین حال دیزنی از همه امکاناتش بهره گرفته و از سرویس نمایش آنلاین خود هم کمک گرفته تا بتواند با ۳۰ دلار این فیلم را در اختیار مخاطب خود قرار دهد و خانواده‌هایی را که در خانه نشسته‌اند نیز با خود همراه کند. این همان استراتژی است که دیزنی برای فیلم‌های دیگر دوران کرونایی یعنی «کروئلا» و «بیوه سیاه» نیز به کار گرفته است. دیزنی یکشنبه اعلام کرد این فیلم ۳۰ میلیون دلار در سرویس آنلاین کسب کرده که نصف مبلغی است که «بیوه سیاه» در این سرویس به دست آورده بود.
کارگردانی فیلم خانوادگی «گشت و گذار در جنگل» بر عهده ژاومه کویت-سرا بوده که آن را برمبنای پارک موضوعی دیزنی ساخته است. جسی پلمونز، ادگار رامیرز، جک وایتهال و پل جیامتی دیگر بازیگران فیلم هستند. داستان فیلم در اوایل قرن بیستم و در حال و هوای جنگ جهانی اول می‌گذرد و در آن جانسون در نقش کاپیتان یک قایق به نام فرانک ظاهر شده است. وی همراه یک دانشمند پرابهت بریتانیایی با بازی بلانت و برادرش به ماموریت کشف درختی شفابخش در دل جنگل می‌روند و باید با حیوانات وحشی و رقیب آلمانی خود نیز مبارزه کنند.
دیزنی امیدوار است بتواند با ادامه همین موضوع مجموعه فیلم‌هایی بسازد که بتوانند در حد و اندازه «دزدان دریایی کاراییب» ظاهر شوند.
نمره‌ای که این فیلم از منتقدان دریافت کرده A منفی بوده است ولی آنها با ظرفیت تبدیل شدن این فیلم در ابعاد یک فرنچایز موافق نیستند زیرا معتقدند این روزها فیلم کلاسیک اکشن هالیوودی جای گسترش چندانی چون فیلم‌های «جومانجی» و «دنیای ژوراسیک» ندارد.
این فیلم در اصل قرار بود ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹ اکران شود ولی بعد به تابستان ۲۰۲۰ منتقل شد و در نهایت این آخر هفته اکرانش را آغاز کرد.
فیلم ترسناک «پیر» ساخته جدید شیامالان که در آخر هفته پیش صدر جدول فروش را در اختیار داشت در ادامه اکرانش ۶۰ درصد از فروشش کاسته شد و از نمایش در ۳۳۷۹ سالن سینما تنها ۶.۷۶ میلیون دلار کسب کرد تا مجموع فروشش در هفته اول به ۳۰ میلیون دلار برسد. در بازار بین‌المللی نیز نمایش در ۴۴ منطقه ۷.۵ میلیون دلار دیگر فروش کرد و در مجموع فروش فیلم در بازار جهانی به ۴۸ میلیون دلار رسید.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین