تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
plusresetminus
حزب الله:سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه مطرح شدن ادعا درباره دست داشتن حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک ) در آتش سوزی‌های اخیر این کشور را بسیار زود دانست.
۰
کد مطلب : ۲۵۹۸۱۹
وزیر کشور ترکیه: زود است پ.ک.ک را مسئول آتش‌سوزی‌های اخیر بدانیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،روزنامه ینی شفق ترکیه پیش از این گزارش داده بود که گروه "کودکان آتش" وابسته به پ ک ک مسئولیت آتش سوزی را برعهده گرفته است.
سویلو به خبرنگاران گفت: یک کمیسیون ویژه برای بررسی آتش سوزی‌ها ایجاد شده است. ما 270 دادخواست در باره این موضوع دریافت کردیم، همه را تک تک بررسی می‌کنیم. سازمان اطلاعات کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. ما تا زمان روشن شدن وضعیت نمی‌توانیم هیچ اظهارنظری کنیم. برخی افراد بازداشت شدند و تحقیقات همچنان ادامه دارد.
سویلو افزود: پ ک ک حدود سه سال است که کارشکنی‌های اقتصادی از جمله آتش زدن جنگل‌ها را آغاز کرده است، اما ما باید تحقیقات خود را به پایان برسانیم تا مطمئن شویم آیا تروریست‌ها با آتش سوزی‌های اخیر ارتباطی دارند یا خیر. این ضروری است که فقط به دستگیری یک مظنون بسنده نکنیم بلکه باید مشخص شود چه کسی پشت سر اوست.
به گفته وزیر کشور ترکیه، برخی نیروها می‌خواهند "از شایعات برای مقاصد سیاسی استفاده کنند".
سویلو در پایان گفت: "ما نباید به شایعاتی که در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود اعتماد کنیم. اجازه دهید منتظر نتایج [تحقیقات] باشیم و به اظهارات رسمی گوش دهیم."
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین