تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
plusresetminus
همزمان با حمله طالبان به زندان مرکزی ولایت «هلمند» در شهر «لشکرگاه»، ۳۸ تن از اعضای این گروه توسط نیروهای امنیتی افغانستان کشته و دو تن دیگر نیز زخمی شدند.
۰
کد مطلب : ۲۵۹۷۹۸
۳۸ تن از اعضای طالبان در «لشکرگاه» کشته شدند
 «فواد امان» معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان امروز دوشنبه گفت که نیروهای امنیتی در پی اقدام طالبان در حمله به یک زندان در شهر «لشکرگاه» مرکز ولایت «هلمند» در جنوب غربی این کشور، تعداد ۳۸ تن از اعضای گروه طالبان را کشتند و دو تن دیگر را نیز زخمی کردند.
فواد امان در همین رابطه در توئیتی نوشت: حمله طالبان به زندان مرکزی لشکرگاه در شب گذشته با شکست رو به رو شد. از ۴۰ نفر از اعضای این گروه که در این حمله شرکت کرده بودند، تعداد ۳۸ نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.
امان در پی شروع درگیری‌ها بین نیروهای امنیتی افغانستان و اعضای طالبان در لشکرگاه اعلام کرد که کابل صدها نیروی کماندوی ویژه را برای دفاع از ساکنان محلی به این شهر اعزام کرده است.
منابع خبری افغانستان نیز گزارش دادند که درگیری‌ها میان نیروهای ارتش و طالبان برای دومین روز پیاپی در شهر لشکرگاه ادامه دارد. بسیاری از بخش‌های شهر لشکرگاه به دست طالبان افتاده و اکنون درگیری‌ها به نزدیکی ساختمان فرماندهی پلیس و استانداری هلمند رسیده است.
فواد امان پیشتر نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که نیروهای ارتش در استان‌های هرات، قندهار، هلمند و تخار در حال پیشروی هستند و نیروهای دولتی با حمایت نیروهای مردمی مناطقی را از وجود طالبان در این استان‌ها پاکسازی کرده‌اند.
اوضاع امنیتی در افغانستان طی چند هفته گذشته در پی خروج غیر مسئولانه آمریکا بدتر از گذشته شده و نیروهای طالبان در مناطق مختلف این کشور در حال پیشروی هستند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین