کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روحانی در نشست رئیس جمهور با مدیران ارشد دولت:

بسیاری از مسائل کشور در ۱۰۰ روز اول دولت یازدهم حل شد

باشگاه خبرنگاران جوان , 11 مرداد 1400 ساعت 12:32

حزب الله:رئیس جمهور گفت: موفق شدیم بسیاری از مسائل کشور را در ۱۰۰ روز اول دولت یازدهم به ثمر برسانیم.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در نشست با مدیران ارشد دولت گفت: فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم و وزرای محترم در بیاناتشان بخش‌های مهمی را بیان کردند؛ در روز‌هایی که مسئولیت را برعهده گرفتیم مشکلات در ایران موج می‌زد.

روحانی گفت: آثار امید را در انتظارات مردم مشاهده کردیم و در اولین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۹۲ در سخنرانی ام به تمام رهبران اعلام کردم که منطقه ما با فاجعه بزرگ، خشونت و تروریسم عظیم مواجه است و پیشنهاد دادم قطعنامه تحت عنوان جهان عاری از خشونت و افراطی گری باشد.
وی گفت: این قطعنامه پیشنهادی ایران به اتفاق آرای اعضا، به تصویب رسید و بار دیگر در مجمع عمومی مورد تاکید قرار گرفت؛ ویو به معنای پیش بینی ایران و نگاه امیدوارانه جهان به دولت یازدهم نسبت منطقه است. این شرایط جهانی بود.
روحانی گفت: از روز اولی که آمدیم ارز شیب نزولی پیدا کرد، نرخ ارز به جایی رسید که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد، قیمت ارز گران است و باید با قیمت بیشتری بخرید؛ ما اعلام کردیم که در ۱۰۰ روز اول تلاش می‌کنیم که قدم‌های مهمی را برداریم، اما برخی طوری وانمود کردند که معنی این ۱۰۰ روز را نمی‌دانند؛ برخی نیز دچار حیرت شدند و گفتند که در ۱۰۰ روز کاری نمی‌‌توان کرد.
رئیس جمهور گفت: موفق شدیم بسیاری از مسائل را در ۱۰۰ روز اول حل کنیم و اولین اقدام ما احیای دریاچه ارومیه بود و در جلسه اول دولت برای احیای این دریاچه ۱۹ تصمیم اتخاذ کردیم. بلافاصله برای موانع تولید در دولت تصمیم گرفتیم و لایحه آن را با دو فوریت به مجلس تقدیم کردیم؛ اگر به تاریخچه دولت نگاهی بیاندازیم دغدغه دولت برای سلامت، محیط زیست، مردم غرب و آذربایجان، اقتصاد کشور و... را شاهد هستیم. در همان ۱۰۰ روز اولین موفقیت بزرگ در تعامل سازنده با جهان را شاهد بودیم و نتیجه آن را مشاهده کردیم.
روحانی گفت: در پنجشنبه‌های افتتاح، دیروز ۸۸امین و آخرین روز افتتاح ما بود و آخرین باری بود که کلمه زیبای علی برکت الله را بنده ادا کردم؛ این کلمه‌ای است که وقتی پیامبر اعظم نمی‌توانست از نحر نور عبور کند، جبرائیل به پیامبر گفت: فعبر علی برکت الله، با برکت خدا عبور کن و پیامبر با این کلمه عبور کرد و در شرایط سخت از جمله جنگ خندق پیامبر به حضرت علی می‌فرمودند: سر علی برکت الله.
وی افزود: آخرین بار جمله علی برکت الله، برای یک ساختمان همایش‌های بین المللی در اصفهان گفته شد و شهردار اصفهان گفت که این ساختمان بر مبنای تعامل سازنده ساخته شده تا کشور‌های جهان در این همایش بین‌المللی جمع شوند.
رئیس جمهور بیان کرد: آنچه بنده نسبت به ایران و راه حل مشکلات و نجات کشور در سال ۹۲ فکر می‌کردم را درحال حاضر نیز به همان معتقدم.

اعتدال و تعامل سازنده در داخل و خارج راه حل کشور است

روحانی افزود: راه نجات کشور اعتدال و تعامل سازنده است امروز بعد از ۸ سال تجربه، اعلام می‌کنم اعتدال و تعامل سازنده در داخل و خارج راه حل کشور است؛ با افراطی گری و چنگ انداختن بر صورت یکدیگر ما به جایی نمیرسیم، با تخریب، هتاکی به یکدیگر نمی‌توانیم کشور را به پیشرفت برسانیم؛ باید به این نتیجه برسیم که دوران تندروی به پایان رسیده است.
این خبر در حال تکمیل است/


کد مطلب: 259784

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/259784/بسیاری-مسائل-کشور-۱۰۰-روز-اول-دولت-یازدهم-حل

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com