تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
plusresetminus
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان درباره قهرمانی ایران در تورنمنت ۸ جانبه تایلند توضیحاتی را بیان کرد.
۰
کد مطلب : ۲۵۹۷۸۲
شمس: ناظم الشریعه در تورنمنت فوتسال تایلند شناخت خوبی از بازیکنان پیدا کرد/ مذاکراتم با عراقی‌ها به خاطر کی‌روش متوقف شد
حسین شمس سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان درباره قهرمانی ملی پوشان کشورمان در تورنمنت ۸ جانبه تایلند، اظهار داشت: در این دوره از رقابت‌ها تیم‌های بسیار خوبی شرکت کردند و از بین آن‌ها ایران، تایلند، ازبکستان، لیتوانی و مصر ۵ تیمی هستند که در مسابقات جام جهانی حاضر خواهند شد. از قاره اروپا لیتوانی به عنوان میزبان جام جهانی حضور داشت. از قاره آسیا ۳ تیم قدرتمند ایران، تایلند و ازبکستان بودند و از قاره آفریقا هم تیم ملی مصر در تورنمنت تایلند شرکت کرد. در هر صورت تورنمنت تایلند فرصت بسیار خوبی را برای تیم ملی فوتسال کشورمان به وجود آورد. به طوری که ما توانستیم در این مسابقات ۵ بازی بسیار خوب و سنگین انجام دهیم.

تورنمنت تایلند باعث شد ناظم الشریعه شناخت خوبی از بازیکنان پیدا کند

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان افزود: ملی پوشانمان در بازی‌های تایلند خیلی خوب ظاهر شدند و در هر بازی که به میدان می‌رفتند نسبت به بازی گذشته بهتر کار می‌کردند. به اعتقاد من تورنمنت تایلند فرصت خوبی را برای ناظم الشریعه به وجود آورد تا بتواند بازیکنانش را به خوبی شناسایی و تیم خوبی را راهی جام جهانی کند.

     
 

کشف بزرگ تورنمنت تایلند سینا پرکاس بود

شمس درباره بازیکنان تیم ملی فوتسال کشورمان که در تورنمنت تایلند خوش درخشیدند، بیان کرد: به نظر من کشف بزرگ این تورنمنت سینا پرکاس دروازه بان تیم ملی کشورمان بود. او در این دوره از بازی‌ها واقعاً خوب کار کرد و تنها دروازه بانی بود که هیچ گلی دریافت نکرد. پرکاس در ۳ مسابقه‌ای که برای تیم ملی به میدان رفت، موفق شد دروازه‌اش را بسته نگه دارد. علیرضا رفیعی‌پور هم دیگر بازیکنی بود که در تورنمنت تایلند و به خصوص در بازی فینال فوق العاده کار کرد. چند بازیکن جوان هم در تیم ملی حضور داشتند که در کنار با تجربه‌هایی مثل اصغر حسن زاده و مهدی جاوید موفق شدند، بسیار خوب کار کنند.

ناظم الشریعه بیشتر از آنکه به فکر نتیجه باشد، قصد داشت بازیکنان را آزمایش کند

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان ادامه داد: به اعتقاد من هر ۱۶ بازیکنی که ناظم الشریعه با خودش به تورنمنت تایلند آورده بود، مورد آزمایش قرار گرفتند و همه توانستند عملکرد خوبی از خود نشان دهند. در هر صورت همان طور که گفتم سرمربی تیم ملی در این مسابقات شناخت بسیار خوبی نسبت به بازیکنانش پیدا کرد. ناظم الشریعه بیشتر از آنکه به دنبال گرفتن نتیجه باشد، می‌خواست بازیکنانش را آزمایش کند تا با شناخت کاملی آن‌ها را به مسابقات جام جهانی ببرد.

بازیکنان جوان با دوندگی بالایشان می‌توانند به تیم ملی کمک کنند

شمس در ادامه بیان کرد: ما در چند سال گذشته بار‌ها نگرانی خودمان را از بابت بالا بودن سن بازیکنان تیم ملی اعلام کرده بودیم، اما با این وجود بازیکنانی که ناظم الشریعه با خودش به تایلند آورد تا حدود بسیار زیادی نگرانی ما را برطرف کردند. در مسابقات تایلند بازیکنان جوان به مرور جایگزین پا به سن گذاشته‌ها شدند و نقص بالا بودن سن بازیکنان تیم ملی را از بین بردند. همچنین تورنمنت تایلند به ما نشان داد که در کنار با تجربه‌ها بازیکنان جوانی داریم که می‌توانند با دوندگی بسیار بالا به تیم ملی کمک کنند. به هر حال بعد از بازگشت تیم ملی از تایلند ناظم الشریعه بازیکنان مد نظر خود را برای جام جهانی انتخاب خواهد کرد و امیدوارم بتوانیم در جام جهانی خوب کار کنیم و به فینال این بازی‌ها برویم.

می‌توان آرژانتین را در جام جهانی شکست داد

عضو سابق کمیته فنی فوتسال درباره تیم‌های همگروه ایران در مسابقات جام جهانی نیز گفت: در گروهی که تیم ملی فوتسال ایران در در آن قرار گرفته است، به غیر از آرژانتین، ۲ تیم دیگر یعنی صربستان و آمریکا چندان ترسی ندارند و ما می‌توانیم آن‌ها را شکست دهیم. حتی با توانایی‌هایی که در بازیکنانمان سراغ دارم فکر می‌کنم بردن آرژانتین هم دور از دسترس نباشد.
 

مذاکراتم با عراقی‌ها به خاطر کارلوس کی روش متوقف شده است

شمس درباره آخرین وضعیت خود برای هدایت تیم ملی فوتسال عراق اظهار داشت: با توجه به اینکه AFC مسابقات جام ملت‌های فوتسال را به تاخیر انداخت، عراقی‌ها چندان عجله‌ای برای انتخاب سرمربی ندارند. آن‌ها فعلا در حال مذاکره با کارلوس کی روش هستند تا بتوانند او را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال انتخاب کنند. با توجه به اینکه مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا به اردیبهشت ماه سال آینده موکول شده است، مذاکرات من هم با فدراسیون فوتبال عراق فعلا متوقف شده و چند ماه دیگر دوباره از سر گرفته خواهد شد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین