تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
plusresetminus
مراکز آزمایشگاهی ایران‌خودرو ارزیابی شدند

داخلی‌سازی شش آزمون خودرویی

حزب الله:کارشناسان و متخصصان فنی سازمان ملی استاندارد ایران، موفقیت‌های ایران‌خودرو را در توسعه مرکز آزمایشگاه تجهیزات آزمون استاندارد خودرو تحسین کردند.
۰
کد مطلب : ۲۵۹۶۸۱
داخلی‌سازی شش آزمون خودرویی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در بازدید متخصصان فنی و کارشناسان پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد ایران که با هدف ارزیابی و ممیزی بخشی از آزمون‌های استاندارد 85 گانه خودرویی به‌کار رفته در فرآیند ساخت محصولات ایران‌خودرو انجام شد، تمامی تجهیزات و ملزومات مرتبط با گواهی‌نامه 17025 ISO آزمایشگاه‌های اداره تست و اندازه گیری شرکت مورد ارزیابی قرار گرفت.
ممیز فنی این سازمان، ضمن تقدیر از عملکرد ایران‌خودرو در همکاری با سازمان تایید صلاحیت استاندارد، توسعه و ارتقای تجهیزات این مرکز را نشان از عزم مدیران ارشد در ساخت محصولی منطبق با استانداردهای جهانی دانست و افزود: اقدامات این خودروساز در توسعه تجهیزات و ظرفیت‌های آزمایشگاهی آزمون‌های اجباری خودرو، در جهت ارتقا و افزایش ایمنی محصولات و رعایت حقوق مصرف کنندگان قابل تقدیر است.
مهدی نگهدار گفت: تا به حال امکان انجام بسیاری از آزمون‌ها در داخل کشور فراهم نبود و فرآیند ارزیابی به سختی و با صرف زمان زیاد انجام می گرفت، اما در حال حاضر با توجه به اقدامات چشم‌گیر ایران‌خودرو در این زمینه و توسعه و ساخت تجهیزات مرتبط با آزمون، می توان با سرعت و دقت بیش‌تر ارزیابی‌های مورد نظر را در داخل کشور انجام داد.
مدیر طراحی فرآیند و ساخت نمونه محصول ایران‌خودرو نیز در این بازدید، در خصوص ارزیابی آزمون‌های خودرویی گفت: با توجه به لزوم رعایت و اجرای استانداردهای قانونی در فرآیند ساخت خودروها و رعایت تمامی جوانب، توانسته‌ایم اقدامات موثری در راستای توسعه تجهیزات آزمون‌های اجباری خودرویی انجام دهیم.
محسن رضایی منش افزود: با توجه به اهمیت فرآیند اجرای استانداردهای اجباری 85 گانه در تولید خودروها، سالانه با ممیزی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان و بازرسان مورد تایید سازمان استاندارد، صلاحیت مراکز آزمون ایران‌خودرو مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد که با مثبت شدن نتایج ارزیابی، صلاحیت آن‌ها تمدید می‌شود.
وی افزود: پس از اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه بین‌المللی و عدم دسترسی خودروسازان به مراکز معتبر آزمون‌های استاندارد خودرویی که پیش از آن در خارج از کشور صورت می گرفت، با تاکید و حمایت مدیرعامل گروه و با تکیه بر توان و دانش شرکت‌های دانش بنیان، توانستیم در سال گذشته تجهیزات آزمون استاندارد را در ایران‌خودرو توسعه دهیم.
رضایی منش گفت: در حال حاضر موفق شده‌ایم، تجهیزات پنج نوع از آزمون‌های جدید و مهم را در آزمایشگاه‌های ایران‌خودرو داخلی سازی کرده و ضمن خودکفایی، در مواقع لزوم در اختیار دیگر خودروسازان داخلی نیز قرار دهیم.
به گفته وی از جمله آزمون‌های مهمی که در ایران‌خودرو انجام می شود، می توان به آزمون‌های کنترل پایداری الکترونیکی، برفک زدایی و مه زدایی، تکیه گاه کمربند ایمنی و سیستم نگهدارنده کمربند، استحکام صندلی و تکیه گاه‌های صندلی، نصب شیشه‌های ایمنی و آزمون دسترسی به وسیله نقلیه و قابلیت مانورپذیری اشاره کرد.
رضایی منش خاطرنشان کرد: با داخلی سازی تجهیزات مورد نظر و توسعه ظرفیت‌های آزمایشگاه، علاوه بر کاهش ارزبری و عدم وابستگی به مراکز آزمون خارج از کشور، توانستیم به دیگر خودروسازان و قطعه سازان داخلی نیز خدمات مهندسی ارایه دهیم.
وی گفت: آزمون ششم که آزمون الزام سیستم نشانگر دنده مناسب (GSI) است نیز به زودی به مرحله بهره برداری خواهد رسید.
رضایی منش افزود: در فرآیند ساخت و تولید خودروی تارا علاوه بر اجرا و پیاده سازی تمامی آزمون های قانونی، آزمون‌هایی به مراتب فراتر و سخت گیرانه‌تری؛ نظیر سیستم نشانگر دنده مناسب (GSI)، اخطار فشار باد لاستیک (TPMS) و کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) را بر روی خودرو توسعه داده‌ایم که موفقیت بزرگی در کسب استانداردهای مورد نظر محسوب می‌شود.
 
منبع : ایکوپرس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین