کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رزمایش نظامی نیروی دریایی «ارتش آزادیبخش خلق» در دریای جنوبی چین

مهر , 6 مرداد 1400 ساعت 13:14

حزب الله:نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق چین هفته جاری و در آستانه ورود یک فروند ناوهواپیمابر انگلیس، در دریای جنوبی چین یک رزمایش نظامی برگزار می کند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، روزنامه گلوبال تایمز در گزارشی اعلام کرد که از روز دوشنبه تا پنج شنبه هفته جاری نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق چین (PLAN) دو منطقه در دریای جنوبی چین و در سواحل استان «گوآندونگ» در جنوب این کشور را برای تردد دریایی و اجرای رزمایشهای نظامی می بندد.
این گزارش بدون ذکر نامی از ناوهای جنگی چینی شرکت کننده در این رزمایش اعلام کرد که طبق تصاویر ماهواره ای گرفته شده از آژانس فضایی اروپا در هفته گذشته یک ناو هواپیمابر چین موسوم به شاندونگ در آن زمان در دریای جنوبی چین حضور داشت و یک کشتی تهاجمی آبی- خاکی موسوم به «هاینان» نیز اوایل ماه میلادی جاری در آن منطقه مشاهده شده است.
گلوبال تایمز در گزارش خود تأکید می کند که این رزمایشهای نظامی مخصوصاً طوری برنامه ریزی نشده بودند که با ورود ناو هواپیمابر «کوئین الیزابت» انگلیس مصادف شوند؛ ناو انگلیسی که قرار بود روز دوشنبه در سواحل سنگاپور لنگر بیاندازد.
اما به گزارش این روزنامه، این رزمایش نظامی آمادگی رزمی نیروهای دریایی ارتش چین را نشان خواهد داد که در مقابل تشدید فعالیت ایالات متحده و متحدانش در آبهای پیرامونی چین- به ویژه دریای جنوبی چین- طی ماهها و سالهای اخیر، صورت می گیرد.
گفتنی است، آمریکا و چین یکدیگر را به برهم زدن ثبات در دریای جنوبی چین متهم می کنند؛ این در حالی است که چین دارای خط ساحلی پهناوری در امتداد این گذرگاه آبی است و ایالات متحده در محدوده هزاران مایلی این دریا فاقد حتی یک قلمرو کوچک است. در میانه این درگیریها انگلیس نیز ظاهراً تمایل دارد خود را به درون این وضعیت بغرنج و پیچیده تحمیل کند.
در همین راستا، ماه میلادی گذشته، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس خطاب به کمیته روابط خارجی مجلس عوام این کشور مدعی شد: «کاملاً بجاست که ما حقوق خود را به اجرا گذارده و از آن دفاع کنیم و ما این کار را از دریای سرزمینی اوکراین تا دریای جنوبی چین انجام خواهیم داد».
وزارت دفاع انگلیس نیز هفته گذشته فاش کرد که دو ناو جنگی این کشور اواخر سال میلادی جاری «در منطقه [دریای جنوبی چین] بطور دائم مستقر خواهند شد»؛ هرچند که «بن راس» وزیر دفاع انگلیس به نوع ناوهای جنگی یا محل استقرار آنها اشاره ای نکرد. شایان ذکر است که نیروی دریایی پادشاهی انگلیس هم در برونئی و هم درسنگاپور دارای پایگاه نظامی است.


کد مطلب: 259497

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/259497/رزمایش-نظامی-نیروی-دریایی-ارتش-آزادیبخش-خلق-دریای-جنوبی-چین

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com