کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هیئت طالبان به چین سفر کرد

مهر , 6 مرداد 1400 ساعت 13:12

حزب الله:سخنگوی دفتر سیاسی طالبان از سفر «ملا برادر» معاون سیاسی این گروه به همراه هیئتی متشکل از ۹ نفر دیگر به چین خبر داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در ادامه گسترش درگیری‌ها بین دولت افغانستان و گروه طالبان بر سر بسط و گسترش دایره نفوذ و تصاحب قدرت سیاسی در این کشور، سخنگوی طالبان از سفر هیئتی به چین خبر داد.
«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در یک رشته توئیت نوشت که «ملا برادر» معاون سیاسی و رئیس دفتر سیاسی طالبان در راس هیئتی ۹ نفره به چین سفر کرد.
وی در ادامه نوشت: در این سفر، جلسات جداگانه ای با «وانگ ئی» وزیر امور خارجه چین، معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه چین در افغانستان برگزار شد. در این جلسات در مورد مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی مربوط به دو کشور، اوضاع فعلی افغانستان و روند صلح تبادل نظر شد.
محمد نعیم همچنین گفت که طالبان به چین اطمینان خاطر داده است که از خاک افغانستان علیه امنیت هیچ کشوری استفاده نخواهد شد. چین نیز متقابلاً تعهد نمود که همکاری خود را با مردم افغانستان ادامه وگسترش خواهد داد. پکن همچنین تضمین کرد که نه تنها در امور افغانستان دخالت نمی‌کند، بلکه به حل مشکلات و ایجاد صلح کمک خواهد کرد.
وی در پایان گفت که طالبان از چین به خاطر همکاری مداوم خود با مردم افغانستان، به ویژه همکاری مداوم در تلاش برای مهار کرونا قدردانی کرده است.
سفر هیئت طالبان به چین در حالی صورت می‌گیرد که درگیری‌های گسترده بین اعضای این گروه و نیروهای امنیتی افغانستان در پی خروج غیر مسئولانه و ادعایی نظامیان آمریکا و ناتو طی هفته‌های اخیر، در سراسر این کشور ادامه دارد و در نتیجه این کشمکش‌ها، مناطق مختلف در افغانستان بین این دو گروه دست به دست می‌شود. همچنین افراد متعددی از هر دو طرف دراین درگیری‌ها کشته و زخمی شده‌اند.


کد مطلب: 259495

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/259495/هیئت-طالبان-چین-سفر

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com