تاریخ انتشارسه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
plusresetminus
حزب الله:صالحی گفت: بیمارستان یون درمانی کرج هفتمین بیمارستان در دنیا برای درمان سرطان است و برای احداث ساختمان آن هزار میلیارد تومان توسط سرمایه‌گذار هزینه شده است.
۰
کد مطلب : ۲۵۹۳۸۵
امید به درمان سرطان در ایران افزایش یافت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی‌اکبر صالحی،  رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم آغاز تست مرکز ملی یون‌درمانی در البرز  گفت: راه‌اندازی مقدمات تجهیزات بیمارستان مرکز ملی یون‌درمانی ایران امروز در کرج انجام شد.
صالحی افزود:کلنگ این مرکز در سال ۸۸ زده شده و مرکزی است که از نظر مالی ۲۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری شده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه  این پول از دولت تامین نشده و توسط سرمایه گذار تامین مالی شده است، گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه احداث ساختمان این مرکز است که ۲۶ هزار متر مربع ساختمان دارد و در غرب آسیا بی نظیر است و در دنیا هفتمین بیمارستان است و این نوع تجهیزات و بیمارستان برای درمان سرطان است.
صالحی با بیان این که این تجهیزات و بیمارستان برای درمان سرطان است افزود: با تجهیزات به کارگیری شده در این بیمارستان سرطان افراد مبتلا در بدن فرد از بین می‌رود و طیف وسیعی از سرطان‌ها در این بیمارستان‌ها درمان می‌شود.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان این که این برای درمان سرطان چندین شیوه داریم که این شیوه در بیمارستان یون درمانی کرج آخرین شیوه درمانی برای از بین بردن سرطان است،  گفت: جراحی، شیمی‌درمانی و پرتو‌درمانی از روش‌های درمان سرطان است.
او  با بیان این که پرتو درمانی معمول امروزی گاما و ایکس است که به انسان و به بافت‌های سالم آسیب می‌رساند افزود: آخرین شیوه درمانی سرطان دو سال است که در اتریش راه اندازی شده و در آلمان سه الی ۴ سال است که راه اندازی شده و این شیوه از مرکز تحقیقاتی سرن در سوئیس گرفته شده و سررزیر دانش آن منجر به دستیابی به چنین درمانی در سرطان شده است.
صالحی با بیان این که در غرب آسیا ایران نخستین کشور در راه اندازی چنین بیمارستانی مجهزی است گفت: هزینه احداث این بیمارستان هزنیه سنگینی است و تخصص بالایی را می‌طلبد و ما نیرو‌های متخصص این بیمارستان را در حال حاضر در حال تربیت کردن هستیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این که پزشکان و مهندسان این بیمارستان در حال تربیت هستند و نیرو‌های این بیمارستان از بچه‌های ایرانی خواهند بود افزود: مسئولیت سازمان انرژی اتمی کمک در این زمینه و احداث بیمارستان یون درمانی است.
صالحی با بیان این که بیمارستان یون‌درمانی کرج هنوز راه‌اندازی نشده است گفت: بخشی از تجهیزات مهم این بیمارستان  امروز تست می‌شود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین