تاریخ انتشاريکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
plusresetminus
حزب الله: سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با تاکید بر اینکه حریف نیما عالمیان معمولی نبود، گفت: البته داور و ایرادی که به سرویس های نیما وارد می کرد بیشتر در عملکردش تاثیر داشت.
۰
کد مطلب : ۲۵۹۱۷۰
بررسی شکست و رفتارهای غیرالمپیکی نیما عالمیان/ شگرد او دردسر شد!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مسابقات تنیس روی میز بازی‌های المپیک در حالی امروز یکشنبه پیگیری می‌شود که ایران نماینده‌ای در میان شرکت کنندگان ندارد.
نیما عالمیان تنها پینگ‌پنگ باز ایران در بازی‌های المپیک است که روز گذشته در نخستین دیدار خود در بخش انفرادی مسابقات به مصاف "پائول درینکال" از انگلیس رفت و مقابل وی با نتیجه ٤ بر یک شکست خورد تا خداحافظی زودهنگامی از المپیک سی و دوم داشته باشد.
آنچه اما بیشتر از شکست نیما عالمیان و حذف زودهنگامش باعث تأسف شد، رفتارهای عجیب و غیرحرفه‌ای بود که در جریان بازی از خود نشان می‌داد. در جریان این دیدار، نیما عالمیان راکت خود را پرت کرد یا اینکه توپ را به هوا پرتاب می‌کرد طوری که با اخطار داور مواجه شد.
شکست همراه با اینگونه رفتارهای غیرالمپیکی نیما عالمیان در حالی در پرونده‌اش ثبت شد که او امیدوار بود بتواند در توکیو رکورد عملکرد المپیکی برادرش را بشکند و بیش از سه برد در کارنامه داشته باشد با این حال نیما عالمیان در ابتدای کار به بدترین شکل ممکن متوقف شد و به نوعی نشان داد برای این بازی‌ها به اندازه کافی آمادگی نداشت؛ نه از نظر فنی و نه از نظر روحی و روانی.
جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز البته تاکید دارد ‏اعتقادی به این مسئله ندارد، وی می‌گوید داور بازی از همان ابتدا روح و روان نیما را به هم ریخت و باعث شد نتواند خود واقعی اش باشد.
بررسی شکست و رفتارهای غیرالمپیکی نیما عالمیان/ شگرد او دردسر شد!
سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به توکیو گفت: داور مسابقه از همان ابتدای بازی و وقتی نیما اولین سرویسش را زد، شروع به ایراد گرفتن از او و اخطار دادن کرد. همین مسئله شرایط را برای نیما از حالت عادی خارج کرد.
وی به سرویس‌های ویژه ای که نیما عالمیان از آن استفاده زیادی دارد، اشاره کرد و ادامه داد: تبحر در سرویس معکوس و استفاده از آن شگرد نیما عالمیان است. نیما در آغاز دیدار با حریف انگلیسی اش هم از سرویس معکوس استفاده کرد که داور بدون دلیل به او تذکر داد، وقتی نیما سرویس دوم را زد داور به او اخطار داد.
لطف الله نسبی تاکید کرد: معمولاً وقتی بازیکن حریف نسبت به موضوعی مثل سرویس و بلند بودن بیش از حدش و چگونگی آن اعتراض داشته باشد داور اقدام به تذکر می‌کند و در صورت تکرار اخطار می‌دهد. دیروز اما بدون اینکه بازیکن انگلیسی اعتراضی مطرح کند، داور شروع به تذکر و اخطار کرد.
سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با بیان اینکه طی چند سالی که در این عرصه حضور دارم، ندیده‌ام که داور مسابقه بدون اعتراض حریف برای اخطار اقدام کند، ادامه داد: همین مسئله بیشتر برایم عجیب است. گویی مسائلی به داور گفته شده بود و مثلاً گفته بودند که حواست خیلی جمع باشد. تصمیمات داور در کل غیر عادی بود.
وی با تاکید بر اینکه مبنای کار نیما عالمیان همین سرویس‌های معکوس است که داور مدام از آنها ایراد می‌گرفت، گفت: همین مسئله به شدت روح و روان نیما را به هم ریخت طوری که نمی‌توانست روی کارش تمرکز داشته باشد. شما تصور کنید از همان ابتدا داور بیخود و بی جهت نسبت به عملکردت تذکر و اخطار دهد، واقعاً چه تمرکزی باقی می‌ماند؟!
لطف الله نسبی در پاسخ به این پرسش که "چه اعتراضی نسبت به این نوع عملکرد داور مطرح کردید؟ "، گفت: وقتی قضاوت داور را ناعادلانه دیدم نسبت به موضوع اعتراض کردم، یک سرداور را پشت سر من نشاندند تا موضوع را به نوعی قضاوت کند اما او هم تمام تصمیمات داور را تایید می‌کرد.
"وقتی داور به یک بازیکن به هر دلیلی اخطار می‌دهد و سرداور هم آن را تأیید می‌کند، حتماً تصمیم درست و بدون اشکال بوده است"؛ سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در واکنش به این موضوع گفت: سرویس معکوس مبنای کار نیما در تمام مسابقات است. او از این حرکت در المپیک قبل و تمام مسابقات آسیایی و جهانی که شرکت داشته استفاده کرده است. چرا تا حالا نسبت به این حرکت تذکر و اخطاری نگرفته اما در یک بازی ٦ بار بابت آن اخطار گرفت و امتیاز از دست داد.
لطف الله نسبی با یادآوری رنکینگ جهانی نیما عالمیان و اینکه در رده ١٢٨ قرار دارد اما حریفش جایگاه ٥٨ جهان را در اختیار دارد، گفت: این اختلاف در رنکینگ نشان می‌دهد که حریف نیما یک حریف معمولی نبود با این حال اگر این مشکلات داوری را نداشتیم قطعاً نتایج بهتری برای ما رقم می‌خورد.
سرمربی تیم ملی تنیس روی میز همچنین در مورد رفتارهای عجیب و غیر حرفه‌ای نیما عالمیان گفت: نام المپیک به خودی خود بار روانی دارد، فشار این بار برای بازی اول قطعاً بیشتر هم است. علاوه بر این شرایط نیما با فشار روانی حاصل از عملکرد داور هم مواجه بود. مجموعه این شرایط باعث عصبانیت او شد به گونه‌ای که راکتش را پرتاب کرد.
لطف الله نسبی در پایان تاکید کرد: البته من این حرکت را اصلاً تأیید نمی‌کنم اما بازیکن وقتی تحت فشار قرار می‌گیرد هر حرکتی از او سر می‌زند، نیما البته از عملکرد خودش پشیمان است و این موضوع را در استوری اعلام کرد و بابت آن از مردم عذرخواهی کرد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین