تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
plusresetminus
حزب الله:احزاب و نیروهای ملی لبنان در واکنش به تمدید وضعیت اضطراری ملی ایالات متحده در قبال این کشور نسبت به پروژه‌های خطرناک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه لبنانی‌ها هشدار دادند.
۰
کد مطلب : ۲۵۹۰۲۲
هشدار نیروهای ملی لبنان درباره پروژه‌های خطرناک آمریکا و رژیم صهیونیستی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،احزاب و نیروهای ملی لبنان با برگزاری نشستی به بررسی تحولات سیاسی اخیر در این کشور پرداخته و با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که بر کسی پوشیده نیست که بحران‌های متعدد لبنان و فروپاشی وحشتناک همه بخش‌ها و موسسات کشور به طور عمده ناشی از فساد ریشه‌ای در ساختار دولت و موسسات فرسوده آن است و این سیستم فرقه گرایی و وابستگی به بیگانگان اوضاع کشور را به اینجا کشانده است.
در ادامه این بیانیه آمده که با این حال ما نمی‌توانیم از محاصره ناعادلانه آمریکا بر کشورمان و سیاست خفه‌کردن سیستماتیک مردم تا مرز گرسنگی و فقر و در نهایت انفجار اجتماعی و هرج و مرج چشم‌پوشی کنیم.
بر اساس بیانیه مذکور محاصره ناعادلانه و طولانی مدت آمریکا ضد لبنان با تمدید وضعیت اضطراری ملی در قبال این کشور به معنای تشدید رنج و درد لبنانی‌ها است تا دیکته‌ها و دستورات آمریکایی را بپذیرند که در واقع همان شروط رژیم صهیونیستی برای تحت فشار قراردادن لبنانی‌ها و سوق دادن این کشور به سمت عادی عادی‌سازی روابط با اشغالگران و در نهایت نادیده گرفتن حقوق حاکمیتی خود در مرزهای زمینی و دریایی است.

احزاب و نیروهای ملی لبنان افزودند، اما همه کسانی که در برابر این پروژه‌های شوم ایستاده‌اند مقاومت و ملت و طرفداران آنها هستند که هرگز در برابر این دیکته‌های آمریکایی که با همه قوانین مغایرت دارد تسلیم نمی‌شوند و همین موضوع سبب شده تا با اتحاد و حمایت از موشک‌های دقیق مقاومت در برابر دشمنان بایستند.
در این بیانیه همچنین آمده است، به نیروهای لبنانی درباره پروژه‌های آمریکا برای گرسنگی مردم لبنان هشدار می‌دهیم ، پس بیایید تا در کنار یکدیگر به دنبال راه نجاتی برای کشورمان و رفع ظلم و ستم از روی ملت خود باشیم و در برابر استکبار آمریکایی و تصمیمات آن که اقتصاد و نهادها و ملت لبنان را هدف گرفته بایستیم و گزینه‌هایی که این استعمار نفرت انگیز آمریکایی را از لبنان دور می‌کند پیدا کنیم.
احزاب و نیروهای ملی لبنان در نشست خود همچنین تجاوز اخیر صهیونیست‌ها به سوریه را محکوم و همچنین اشاره کردند که ادامه تجاوزات اشغالگران صهیونیست علیه اهالی قدس یکی از دروازه‌های جهنم است که دیر یا زود به روی این دشمن غاصب باز می‌شود.
از طرف دیگر «مروان شربل» وزیر سابق لبنانی با هشدار درباره وخامت اوضاع این کشور اظهار داشت که هنوز مسائل درباره تشکیل دولت در لبنان قطعی نشده و امیدواریم که اوضاع بدتر از این نشود؛ چرا که لبنان در غیاب کامل مقامات تبدیل به ونزوئلای خاورمیانه شده است.
«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان پیش از آغاز تعطیلات عید قربان در این کشور اعلام کرد که رایزنی‌های الزام‌آور پارلمانی برای انتخاب مامور تشکیل دولت از دوشنبه هفته آینده آغاز می‌شود.
اما درحال حاضر بزرگترین مانع در موفقیت روند سیاسی لبنان مداخلات سفارتخانه‌های خارجی و در راس آنها آمریکا و فرانسه است که با تاکید بر روی کار آمدن گزینه‌های مورد نظر خود در صدد تکرار سناریو بحران سیاسی در لبنان هستند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین