کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کامرانی‌فر: فدراسیون فوتبال به هیچ وجه بی‌عدالتی را نمی‌پذیرد/ باید کاری کنیم که به اعتبار فوتبال لطمه نخورد

سایت رسمی فدراسیون فوتبال , 31 تير 1400 ساعت 10:50

حزب الله:
سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال تأکید کرد، بی‌عدالتی برای این فدراسیون به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حسن کامرانی‌فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: پیش از هر بحثی درباره فوتبال باید به این سؤال اساسی پاسخ دهیم که افراد به فوتبال اعتبار می‌بخشند یا فوتبال آنها را معتبر می‌کند؟ به شخصه می‌گویم هر چه دارم از فوتبال دارم و اگر اعتباری در جامعه برای من ایجاد شد از فوتبال بوده است، ولی معتقدم لازم است به فوتبال توسط مسئولان، مربیان، بازیکنان، کادر فنی و اهالی فوتبال اعتبار داده شود و قرار نیست فقط این فوتبال باشد که به آنها اعتبار بدهد.
وی در ادامه افزود: ما باید کاری کنیم که به اعتبار فوتبال لطمه نخورد. اگر مسئولان فدراسیون، مربیان، بازیکنان و تصمیم‌گیران فوتبال به دنبال اعتبار فوتبال باشند، جایی برای کارهای غیراخلاقی نمی‌ماند. شخص اول فدراسیون با تمام توان و بسیار جدی به دنبال اعتبار بخشیدن به فوتبال است و با صدور دستورات اکید این موضوع را دنبال می‌کند تا مسائل غیرفوتبالی از بین برود.
کامرانی‌فر خاطر نشان کرد: فدراسیون فوتبال به هیچ وجه بی‌عدالتی را نمی‌پذیرد و در آینده‌ای نزدیک تصمیمات بزرگ فدراسیون را در این حوزه خواهید دید. جلسات به صورت مرتب و با حضور مسئولان و ارکان قضایی فدراسیون برگزار و خروجی این جلسات از طریق سایت فدراسیون اطلاع‌رسانی می‌شود. فعلاً بازی‌های پلی‌آف لیگ دو فوتبال متوقف شده است تا مسائل مهم این لیگ بررسی شود. سایر لیگ‌ها را هم مانند لیگ دو تحت‌نظر داریم و به زودی تصمیم‌ها از طریق ارکان قضایی اخذ و اعلام می‌شود و قطعاً مسائل غیراخلاقی نیز مورد کنکاش قرار می‌گیرد.
سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا تضمینی برای بررسی مسائل غیراخلاقی سایر لیگ‌ها وجود دارد تصریح کرد: هیچ فرقی بین تیم‌ها در هیچ رده‌ای نیست و تمامی لیگ‌ها تحت نظر قرار دارند. برای ما تفاوتی بین محل فساد وجود ندارد و اگر چنین موضوعی به قطعیت برسد با آن به شدت برخورد می‌کنیم. به گونه‌ای که در ماجرای رقابت‌های لیگ دسته دوم هم موضع فدراسیون روشن و قاطع بود.
وی در مورد غیبت سرمربیان در نشست‌های خبری هم گفت: برخورد با سرمربیان صورتجلسه شده است و ارکان قضایی طی نامه‌ای به همه باشگاه‌ها اعلام کردند که اگر سرمربیان در جلسات حضور نداشته باشند، مشمول جریمه و محرومیت خواهند شد. تصمیم درباره همین چند بازی گذشته نیز اتخاد می‌شود و خروجی آن را به‌زودی خواهید دید. نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی‌ها نیز جزئی از بازی است و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای این عدم حضور 10 هزار دلار جریمه در نظر می‌گیرد. موضوعی که وجود دارد آن است که قبلاً جریمه‌ها مطابقت نداشته و قابل ارزش با برگزاری بازی‌های لیگ نبوده است.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون در ادامه یکی از مسائل مهم فدراسیون را بازی‌های تیم ملی فوتبال دانست و گفت: ما مسابقات بحرین را با همه سختی‌ها و مشکلات با موفقیت کم نظیری پشت سر گذاشتیم و با حمایت مدیران فدراسیون فوتبال به پیروزی فوق‌العاده‌ای دست یافتیم، اما برای صعود به جام جهانی مسابقات مهم دیگری پیش رو داریم. برخلاف بعضی صحبت‌ها گروه ایران ساده نیست و پنج تیم دیگر این گروه همگی تلاش می‌کنند تا به جام جهانی صعود کنند و این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.
وی ادامه داد: این درست است که فدراسیون فوتبال تنها مرجعی است که برای فوتبال تصمیم می‌گیرد، ولی فوتبال در ایران برای همه مهم است و برای صعود باید همه دست به دست هم دهیم، چرا که از دیگر سو جام جهانی برای همه تیم‌ها مهم است و با تمام توان در رقابت‌های انتخابی حاضر می‌شوند. تیم ملی متعلق به همه کشور و همه ارکان است و برای صعود تیم ملی نیز همه باید ورود کنند. مانند سازمان صداوسیما که با ظرفیت کامل به فدراسیون فوتبال کمک کرده و می‌کند. مقامات دولتی باید به این موضوع ورود کنند تا بزرگ‌ترین اتفاق ورزشی به وقوع بپیوندد و ما به جام جهانی صعود کنیم.
کامرانی فر در پایان گفت: تیم ملی فوتسال نیز راهی مسابقات جام جهانی کوچک و سپس جام جهانی بزرگ می‌شود که امیدواریم این رویدادهای بزرگ همراه با موفقیت فوتسال کشورمان باشد. عزیزی خادم و سراجی برای موفقیت این تیم در جام جهانی خیلی تلاش کردند و اواخر شهریور ماه در مسابقات فوتسال لیتوانی شرکت می‌کنیم. آرزوی ما این است که فوتسال‌مان نیز لبخند را میهمان مردم کند.


کد مطلب: 258984

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/258984/کامرانی-فر-فدراسیون-فوتبال-هیچ-وجه-بی-عدالتی-نمی-پذیرد-باید-کاری-کنیم-اعتبار-لطمه-نخورد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com