تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
plusresetminus
حزب الله: یک ژنرال ارشد آمریکایی با بیان اینکه طالبان کنترل حدود نیمی از مراکز بخش‌های افغانستان را در دست دارد، تاکید کرد اوضاع امنیتی به شدت رو به وخامت می‌رود.
۰
کد مطلب : ۲۵۸۹۷۶
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: کنترل حدود نیمی از بخش‌های افغانستان در دست طالبان است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در هفته های اخیر ناامنی به شدت در افغانستان شدت یافته و عمده علت آن درگیری در داخل ولایتها همزمان با تکمیل خروج نیروهای خارجی تحت امر آمریکاست و طالبان با اجرای عملیاتهایی، در حال گرفتن مناطق و گذرگاه های مرزی است.
ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به خبرنگاران گفت: به نظر میرسد پیشرفت استراتژیک به نحوی با طالبان باشد.
این ژنرال آمریکایی گفت، بیش از ۲۰۰ مورد از ۴۱۹ مرکز بخش در کنترل طالبان است. او ماه گذشته گفته بود که طالبان کنترل ۸۱ مرکز بخش در افغانستان را به عهده دارد.
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرد، در حالی که این گروه شبه نظامی فعلا مراکز ولایت ها را نتوانسته به کنترل درآورد، آنها برای گرفتن تقریبا نیمی از آنها فشار وارد میکنند.
دولت افغانستان طالبان را به ویرانی صدها ساختمان دولتی در ۲۹ مورد از ۳۴ ولایت این کشور متهم میکند. با این حال طالبان اخباری از ایجاد ویرانی گسترده به دست نیروهایش را رد کرده است.
روز دوشنبه ۱۵ سفارتخانه خارجی و نماینده ناتو در افغانستان از طالبان خواستند تا به حملاتش پایان دهد. این بیانیه مشترک ساعاتی پس از آن منتشر شد که نمایندگان دولت کابل و طالبان نتوانستند در دوحه روی یک آتش بس توافق کنند.
دولت بایدن، رئیس جمهوری آمریکا تاریخ ۳۱ اوت را به عنوان زمان رسمی پایان ماموریت نظامی کشورش در افغانستان اعلام کرده است. تقریبا تمام نیروهای آمریکایی به جز نیروهای حافظ سفارتخانه آمریکا در کابل و فرودگاه، از این کشور رفته اند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین