کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دورزدن کرونا با ترفندهای مختلف/ «پول» تمام راه‌ها را باز می‌کند

مهر , 29 تير 1400 ساعت 13:02

حزب الله:بازهم تعطیلی چندروزه پایتخت کار دست شمال و مازندران داد و مهمانان ناخوانده با پرداخت وجه جریمه، کرونا را دور زده و خود را به سرزمین رویاهایشان می رسانند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پایتختی‌ها می‌گویند کارت تردد صادر نمی‌کنیم، مازندرانی‌ها اجازه ورود نمی‌دهند اما باز حجم خودروهای مسافران غیربومی در شهرهای مازندران به وفور دیده می‌شود و پاسخ به چرایی این موضوع بعد از ۱۷ ماه همچنان بی جواب مانده است.
وقتی از مسافران ناخوانده شهرهای شمالی رمز چگونه آمدن را جویا می‌شوید، حرف‌هایشان جالب است، برخی‌ها می‌گویند کسی مانع عدم سفرشان در راه‌ها نشده و عده‌ای نیز معتقدند سفر چندروزه شمال به پرداخت جریمه یک میلیون تومانی می‌ارزد.
محورهای کندوان، سوادکوه و هراز از روز گذشته تاکنون شلوغ ترین روزهای تابستانی را سپری کرده و مسافران زیادی به بهانه‌های مختلف شبانه و سحرگاهان خود را به این سوی خط و شمال رسانده‌اند و برخی‌ها از زیر خط دوربین‌های نظارتی و مأموران پلیس راه، به راحتی و یا با پرداخت جریمه عبور کرده‌اند و کرونا را به شمال آورده‌اند.
دورزدن کرونا با ترفندهای مختلف/ «پول» تمام راه‌ها را باز می‌کند
مسافران چه می‌گویند
یک مسافر تهرانی که خود را از آزادراه تهران شمال و سحرگاهان به مرزن آباد در چالوس رسانده است، با اظهار خرسندی از اینکه خوشبختانه مانعی برای ورود به استان وجود نداشت، افزود: مدتها ست که به شمال سفر نکرده‌ایم و این تعطیلی چندروزه فرصتی است تا به ویلایم در منطقه رسیدگی کنم.
وی با این توجیه که در این چندروزه از خانه‌ام در تهران به شمال می‌رویم، افزود: در شمال نیز در خانه می‌مانیم و سعی می‌کنیم جایی نرویم.
میزبانان خسته از مهمانان ناخوانده کرونایی
با آنکه ۱۷ شهر مازندران وضعیت قرمز کرونایی دارند اما از چندی پیش، موانع ایجاد شده در ورودی شهرهای استان که برای جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی ایجاد شده بود، برداشته شده است.
یک شهروند ساروی با اظهار اینکه در شروع آغاز محدودیت‌های کرونایی، موانع فیزیکی در ورود به شهر از محدوده غربی ایجاد شده بود، افزود: این موانع سبب می‌شد تا خودروهای غیربومی به داخل شهر وارد نشوند و از مسیر کمربندی به مقصدهایشان بروند.
علی حسینی  با اظهار اینکه بیشتر مسافران ناخوانده شمال از فرصت شب برای سفر به استان استفاده می‌کنند، افزود: به رغم آنکه عنوان می‌شود ورود به استان ممنوع بوده ولی شاهد حضور خودروهای غیربومی فراوانی در سطح شهر هستیم که سلامت اهالی را نشانه گرفته‌اند.
ترافیک سنگین محورها
ترافیک سنگین مسیرهای جنوب به شمال محورهای استان بیانگر خیز مسافران پایتخت نشین برای سفر به شمال است و سید محسن هاشمی رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران وضعیت تردد محورهای استان را صبح سه شنبه دارای ترافیک نیمه سنگین و سنگین در محور هراز، مسیر جنوب به شمال، محدوده چلاو بیان کرد.
وی با اظهار اینکه وضعیت استان قرمز است از مسافران و هم میهنان خواست تا از سفر به مازندران خودداری کنند.
به اعتقاد برخی از صاحبنظران و کارشناسان، جرایم ۵۰۰ هزار تومانی و تا یک میلیون تومانی برای ورود به مناطق ممنوعه و قرمز بازدارنده نیست و علاوه بر افزایش قابل توجه جرایم، باید اقدامات عملی و جدی برای مسدودسازی محورهای ورودی استان صورت گیرد.
به باور آنان اینکه برخی‌ها به راحتی با دور زدن قانون و یا پرداخت جریمه، پروتکل‌ها و مقررات را زیرپا می‌گذارند، اقدامی مناسب نیست و باید تدابیر ویژه اتخاذ شود.
در حالی بسیاری از مسافران و مهمانان چمدان‌ها را برای سفری چندروزه به شمال بسته‌اند که کادر درمان و متولیان بهداشتی مازندران وضعیت استان را فوق حاد و شکننده بیان می‌کنند.
کادر درمان خسته اند / ‏‬ سفر نکنید
سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه سفرهای بی رویه، موج و پیک بیماری را تشدید می‌کند، افزود: در حال حاضر کادر درمان خسته هستند و ظرفیت مراکز درمانی اشباع شده است.
وی با اشاره به اینکه باید از سفر و دورهمی پرهیز کرد، خواستار جلوگیری از سفر به استان شد و گفت: ۱۷ شهرستان استان دارای وضعیت قرمز بوده و مابقی نیز نارنجی هستند.
دورزدن کرونا با ترفندهای مختلف/ «پول» تمام راه‌ها را باز می‌کند
پلیس مازندران نیز با اشاره به ممنوعیت تردد و خروج از استان از مردم خواست تا به مقررات توجه کنند. سرهنگ هادی عبادی سرپرست پلیس راه مازندران گفت: ممنوعیت‌های کرونایی با توجه به تعطیلات عید قربان به‌صورت سخت‌گیرانه در محورهای شمال تداوم خواهد داشت.
منع تردد ورود و خروج از مازندران
سرپرست پلیس راه مازندران تصریح کرد: با توجه به وضعیت قرمز در ۱۵ شهرستان استان و وضعیت نارنجی در ۷ شهرستان دیگر، تمامی مبادی ورودی مازندران همچنان به روی خودروهای غیر بومی بسته است.
به گفته سرهنگ عبادی، مأموران پلیس در مبادی ورودی استان در محورهای هراز، کندوان، سوادکوه و محورهای شرقی و غربی استان به صورت ایست و بازرسی مستقر شده و اجازه تردد به خودروهای غیر بومی را به هیچ وجه نمی‌دهند.
علاوه بر ورود به مازندران، خروج خودروهای بومی نیز از استان منع شده است و طبق اعلام پلیس راه با متخلفان برخورد خواهد شد. طبق اعلام پلیس راه رانندگانی که با پلاک خودروی مازندران تا ۷ صبح دوشنبه ۴ مرداد قصد خروج از استان را داشته باشند توسط دوربین‌های ثبت تخلفات در محورسوادکوه، یک میلیون تومان جریمه خواهند شد.
تجربه ۱۷ ماهه کرونا در مازندران نشان می‌دهد که با هر تعطیلات، سفرها به رغم همه محدودیت‌های اعمال شده، کاهش نیافته و بعد از تعطیلی، استان به پیک جدید بیماری وارد شده است و این مسائل نشان می‌دهد بازنگری در مصوبات و دستورالعمل‌ها امری ضروری است.


کد مطلب: 258906

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/258906/دورزدن-کرونا-ترفندهای-مختلف-پول-تمام-راه-ها-باز-می-کند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com