کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

این ۴ خوراکی احساس خستگی را از بین می‌برند

انتخاب , 29 تير 1400 ساعت 10:17

حزب الله:خوراکی‌های سالمی هستند که کسالت را از شما دور می‌کنند و در این مطلب به آنها اشاره می‌کنیم.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،بسیاری از افراد عاشق فصل تابستان‌اند اما برخی نیز ممکن است در طول تابستان احساس کسالت داشته باشند. اگر سطح انرژی شما نیاز به افزایش دارد، برخی از غذاها به شما کمک می‌کنند.
جو دو سر
جو دو سر به عنوان یک کربوهیدرات با ضریب GI پایین شناخته می‌شود که قندها را در یک دوره کندتر از کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده مانند نان سفید و بسیاری از غلات صبحانه وارد سیستم شما می‌کند. در نتیجه سطح انرژی بهتر از طریق صبحانه است. اگر از شیر گاو اجتناب می‌کنید، سویا بهترین گزینه برای ترکیب با جو است زیرا دارای مقدار مشابهی پروتئین سیرکننده است، بیشتر گزینه‌های شیر پروتئین کافی ندارند.
مصرف همه میوه‌ها و سبزیجات
پرکردن یک سوم بشقاب با میوه و سبزیجات یک قانون خوب است. دکتر هلن باند، متخصص تغذیه، می‌گوید: برای تقویت نشاط، قدرت میوه‌ها و سبزیجات را دست‌ کم نگیرید. آنها سطح انرژی بالاتر را از طریق تأمین میزانی از ویتامین‌ها و مواد معدنی  که سلامتی را تقویت می‌کنند، تسهیل می‌کنند.
روی خوراکی‌های غنی از ویتامین C متمرکز شوید
ویتامین C از چند جهت دوست ضد خستگی شماست. این ماده به بهبود جذب آهن، محافظت‌کننده از کم‌خونی از رژیم غذایی شما کمک می‌کند، در متابولیسم طبیعی آزادکننده انرژی نقش دارد و به سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند بنابراین احتمال این که قربانی بی‌حالی‌های فصلی شوید که انرژی شما را از بین می‌برد، کمتر می‌شود. سطح ویتامین C خود را با فلفل دلمه‌ای خوشمزه افزایش دهید، فقط نیمی از فلفل قرمز یا سبز تمام نیاز روزانه شما به ۸۰ میلی‌گرم را تأمین می‌کند.
کافئین مصرف کنید
اگر می‌توانید ۲۰ دقیقه بعد از ظهر دراز بکشید، یک مطالعه در مقیاس کوچک نشان می‌دهد که یک چرت پس خوردن کافئین می‌تواند در هوشیاری شما تفاوت زیادی ایجاد و به شما کمک کند تا اواخر شب جنب و جوش بیشتری داشته باشید. برای چرت‌زدن با کافئین بلافاصله قبل از ۲۰ دقیقه چشم‌بستن، یک قهوه غلیظ بنوشید. وقتی از خواب بیدار می‌شوید، کافئین وارد بدن می‌شود و احساس شادابی بیشتری می‌کنید.»


کد مطلب: 258876

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/258876/این-۴-خوراکی-احساس-خستگی-بین-می-برند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com