تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
plusresetminus
حزب الله: وزنه بردار المپیکی دسته ۱۰۹کیلوگرم ایران گفت: با وجود اینکه سه ماه است به طور جدی برای المپیک تمرین می‌کنم اما هر چه در توان دارم را می‌گذارم چون قدر فرصتم را می دانم و برای کسب مدال می‌روم.
۰
کد مطلب : ۲۵۸۸۷۳
هاشمی: با وجود کم لطفی‌ها برای مدال به المپیک می‌روم/ قدر این فرصت را می‌دانم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی هاشمی درباره‌ی شرایطی که برای کسب سهمیه المپیک وزنه برداری داشت، بیان کرد: از سال ۲۰۱۸ دنبال کسب سهمیه المپیک بودم و مسابقات زیادی را  شرکت کردم. حتی در مسابقات  قهرمانی جهان ۲۰۱۹ با وجود کمر درد وزنه زدم که البته وزنه های غیرقابل قبولی برای خودم نبود اما با توجه به شرایط بدنی‌ام، آن وزنه‌ها مناسب بود و می‌خواستم امتیاز این مسابقه را از دست ندهم تا برای کسب سهمیه به من کمک کند.
او افزود: قبل از اردوی تیم ملی در اهواز هم دچار پارگی عضله چهار سر ران شدم که خیلی اذیتم کرد. تلاش کرده بودم فرم بدنی ام را آماده کنم و پارگی عضله مانع کارم شد. چون یک ماه قبل از قهرمانی آسیا این اتفاق رخ داد و پزشکان گفتند شش ماه زمان می‌برد تا ترمیم شود از این رو برای قهرمانی آسیا شرایط خوبی نداشتم. رقیبان المپیکی من در قهرمانی آسیا حضور داشتند و می‌خواستم قبل از المپیک با آنها رقابت کنم که پارگی عضله چهار سر ران مانع انجام این کار شد. الان وضعیت پایم خوب است البته مقداری کتفم درد می کرد که تزریق PRP انجام دادم و فعلا بهتر است.
هاشمی در مورد شرایط کنونی خود برای حضور در المپیک توکیو تصریح کرد: هدفم از اول المپیک بود و  از لحاظ روانی آماده ام. البته از آنجا که از سال ۲۰۱۵ دائم در مسابقات مهم  شرکت کرده‌ام و تنها مسابقه‌ای که در این سال‌ها حضور نداشتم همین قهرمانی آسیا است که چند ماه پیش در ازبکستان برگزار شد، واقعا بدنم خسته بود. در این مدت هم وضعیت بدنم بهتر است و شرایط رکوردی ام خوب است البته باید بیشتر از این باشد اما با توجه به آسیب دیدگی هایی که داشتم راضی‌ام. اگر بدنم سالم باشد در المپیک تمام تلاشم را می‌کنم.
وزنه بردار دسته ۱۰۹ کیلوگرم ایران در پاسخ به این پرسش که آیا برای خود شانس مدال قائل است، تاکید کرد:  برای مدال می‌روم چون المپیک جایی نیست که دنبال تجربه باشم و البته یک‌بار تجربه آن را دارم بنابراین برای مدال می‌جنگم و وزنه‌ای می‌زنم که روی مدال باشد. البته برخی کم لطفی ها همیشه هست و  سال ۲۰۱۷ مدال طلای جهان گرفتم‌ و همه گفتند در شرایط راحت این مدال به دست آمد. در سال ۲۰۱۸ هم دوباره طلا گرفتم اصلا کسی تعریف نکرد. نمی‌دانم چرا مدال های من به چشم نمی آید. در این میان هیچ کسی یک‌بار نیامد بررسی کند علی هاشمی در پشت صحنه، در چه شرایط و با چه آسیب دیدگی‌هایی به مسابقات می رود.
او ادامه داد: برای المپیک هم سه ماه است به طور جدی تمرین کنم و ۲۳ فروردین وارد اردو شدم. برای رویداد بزرگی چون المپیک باید یک سال کامل تمرین کرد تا بتوان به خوبی برای آن آماده شد اما موانعی جلوی من بود که باعث شدند تمریناتم کمتر شود. خیلی ها می‌گویند علی هاشمی مدال نمی‌گیرد خیلی خوب است به ورزشکار روحیه بدهند به جای اینکه بخواهند تخریب کنند. تا المپیک پاریس مشخص نیست چه اتفاقی می‌افتد جدا از این مصدومیت ها و اینکه در اوج ماندن کار سختی است، کسب سهمیه وزنه برداری هم دشوارتر می شود چرا که تعداد سهمیه ها کمتر است من قدر این فرصتی که دارم را می دانم و استفاده می‌کنم و تلاش می‌کنم که بهترین نتیجه را بگیرم.
هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه شرکت نکردن او در قهرمانی آسیا به این دلیل بود که فکر می‌کرد سهمیه دوم وزنه برداری ایران را سهراب مرادی یا کیانوش رستمی می گیرند، تصریح کرد: واقعا من در مورد  کسب سهمیه مطمئن بودم. تمرینات ادامه دادم به امید کسب سهمیه و حساب و کتاب کرده بودم که می‌توانم به سهمیه برسم اما پارگی عضله چهار سر ران مانع کارم شد و نتوانستم در قهرمانی آسیا شرکت کنم.
او با اشاره به رقابت سنگین وزنه برداران در دسته ۱۰۹ کیلوگرم ، گفت: سطح رقابت در دسته ۱۰۹ کیلوگرم بالا است. جدا از نمایندگان ارمنستان و ازبکستان، ورزشکار روسیه، بلغارستان هم مدعی هستند. با این حال این مسائل مانع عملکردم نمی‌شود و تمام تلاشم را می‌کنم که نتیجه بگیرم. در هر مسابقه می‌روم می‌گویم شاید آخرین رقابتم باشد و با خودم می گویم تمام توانم را بگذارم تا این فرصت را از دست ندهم.
وی در پایان در مورد علت دوری چندماهه خود از رسانه ها نیز گفت: می‌خواستم تکلیف حضورم در المپیک مشخص شود. از طرفی فکر هم نمی‌کردم، صحبت با رسانه‌ها می‌تواند به من برای کسب سهمیه کمک کند. به این نتیجه رسیدم تمام تمرکزم را بر روی تمرین بگذارم. آسیب دیدگی‌هایی داشتم که باید پیگیر شدم و یک عذرخواهی به رسانه ها بدهکارم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین