کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شمار قربانیان سیل در اروپا به ۱۸۸ تن رسید

باشگاه خبرنگاران جوان , 28 تير 1400 ساعت 10:06

حزب الله:شمار تلفات جاری شدن سیل در آلمان و بلژیک شاهد افزایش بود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، شمار قربانیان سیل در اروپا به ۱۸۸ نفر رسید که از این میان، ۱۵۷ تن از قربانیان متعلق به آلمان است.
بر این اساس، به رغم گذشت بیش از سه روز از بارش سنگین و جاری شدن سیلاب در برخی از ایالت‌های آلمان، عواقب و پیامد‌های آن روال زندگی ساکنان دو ایالت راینلاند فالتس و نوردراین وستفالن را مختل کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که وضعیت در مناطق جنوبی آلمان در مرز این کشور با اتریش همچنان رو به وخامت است و بارندگی‌های شدید و سیل آسا ادامه دارد.
در سوی دیگر، بر اساس آماری رسمی که مقامات بلژیک شامگاه یکشنبه منتشر کردند بر اثر بارندگی و جاری شدن تاریخی سیل در اواسط هفته در بلژیک دست کم ۳۱ نفر جان باختند. مقامات بلژیک ضمن اعلام آمار قربانیان، پایان عملیات امداد و نجات را در این کشور اعلام کردند.
مرکز بحران بلژیک شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد ”در مناطقی که تحت تاثیر سیل قرار گرفته اند، خطر دیگر فوری نیست. عملیات امداد و نجات پایان یافته است، اما عملیات تجسس همچنان در برخی از مناطق در جریان است“.
این منبع تصریح کرد ”کار‌های پاکسازی مهمی انجام شده است و اکنون ارزیابی خسارت‌های مادی در مرکز نگرانی‌ها قرار دارد“. آمار پیشین که شامگاه شنبه منتشر شده بود به جان باختن ۲۷ نفر اشاره کرده بود. مرکز بحران بلژیک همچنین خاطرنشان کرد علاوه بر این، ”۱۶۳ شهروند ناپدید شده اند“.
این مرکز روز شنبه از ناپدید شدن ۱۰۳ نفر خبر داده بود. در مناطق آسیب دیده که عمدتا در جنوب و شرق بلژیک بود، ماموران پلیس برای سرزدن به خانه‌ها به منظور اطلاع از قربانیان احتمالی جدید بسیج شده اند.


کد مطلب: 258776

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/258776/شمار-قربانیان-سیل-اروپا-۱۸۸-تن-رسید

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com