تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
plusresetminus
حزب الله:برخی دانشجویان دانشگاه آزاد می گویند برای انتخاب واحد ترم تابستان دچار مشکلاتی شدند و سامانه آموزشیار الزام جدیدی را برای پرداخت بخشی از شهریه متغیر ایجاد کرده است.
۰
کد مطلب : ۲۵۸۷۶۶
دردسرهای دانشجویان دانشگاه آزاد برای انتخاب واحد/ پیش پرداخت شهریه متغیر الزامی شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،فرایند انتخاب واحد ترم تابستان ۱۴۰۰ در دانشگاه آزاد از روز شنبه ۲۶ تیرماه برای دانشجویان ورودی ۹۷ و ماقبل و روز گذشته برای دانشجویان ورودی ۹۸ و ۹۹ انجام شد؛ از امروز دوشنبه ۲۸ تیرماه تا ۳۱ تیرماه نیز کلیه ورودی‌ها امکان انتخاب واحد را در سامانه آموزشیار خواهند داشت.
از دو روز گذشته برخی دانشجویان برای ورود به سامانه آموزشیار و انتخاب واحد با مشکلاتی رو به رو شدند.
یکی از فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد در این رابطه به مهر می‌گوید: روز اول انتخاب واحد برای دریافت کد عبور و ورود به سامانه آموزشیار باید یکی از پیام رسان های داخلی را در گوشی نصب می‌کردیم تا رمز عبور آنجا ارسال شود اما در برخی موارد حتی با نصب این پیام رسان، هیچ کدی برای من و بسیاری از دانشجویان ارسال نشد و اگر هم ارسال می‌شد زمانش منقضی شده بود.
پس از آنکه دانشجویان در فضای مجازی نسبت به اختلال ایجاد شده گلایه و اعتراض کردند، برخی دانشجویان اعلام کردند اجبار به استفاده از پیام رسان و نصب آن حذف شده است و بعد از یک دقیقه و نیم کد تصویری نمایش داده می‌شود.
و اما یکی دیگر از موضوعات قابل توجه برای دانشجویان این است که برای انتخاب واحد از ترم گذشته سامانه آموزشیار آنها را ملزم به پیش پرداخت «شهریه متغیر» برای انتخاب واحد کرده است؛ به این صورت که دانشجو برای انتخاب واحد مجبور است در منوی انتخاب واحد و از طریق گزینه پرداخت الکترونیکی، حداقل پیش‌پرداخت شهریه را پرداخت کند.
یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد در این باره به خبرنگار مهر می‌گوید: از ترم گذشته (بهمن ماه) گزینه‌ای در سامانه آموزشیار تحت عنوان پیش پرداخت شهریه باز شده و دانشجویان باید در حین انتخاب واحد این پیش پرداخت را واریز کنند. روز گذشته دانشجویان پزشکی تهران و تهران جنوب به امور مالی دانشکده مراجعه کردند اما پاسخی دریافت نکردند و ساعت ۱۲ کارکنان در اتاق را بستند و رفتند.
دردسرهای دانشجویان دانشگاه آزاد برای انتخاب واحد
وی افزود: یکی دیگر از مشکلات دانشجویان بحث میزان افزایش شهریه است؛ به طور مثال من ابتدای ترم گذشته شهریه متغیر و ثابت را به طور کامل پرداخت کردم اما پایان ترم حدود ۲۰۰-۳۰۰ هزار تومان بدهکار شدم و مجدد پرداخت کردم؛ برخی دیگر از دانشجویان هم شرایط من را داشتند. برای ما جای سوال است که شهریه هر واحد نظری و میزان افزایش شهریه برای واحدها چقدر است اما در سامانه آموزشیار این موارد نمایش داده نمی‌شود در حالی که در سامانه قبلی این شفافیت وجود داشت.
این دانشجو درباره مشکلات شهریه‌ای برخی دانشجویان رشته پزشکی می‌گوید: یک ماه گذشته دانشجویان پزشکی تهران برای گرفتن معرفی نامه برای گذراندن دوره کارورزی در بیمارستان باید از امور مالی دانشکده یک نامه تعیین تکلیف می‌گرفتند تا مشخص شود بدهی ندارند؛ وقتی دانشجویان به مالی مراجعه کردند، به آنها گفته شد باید از ۲ تا ۸ میلیون تومان بسته به اینکه چه ترمی هستند، اضافه‌تر پرداخت کنند و علت را این‌طور ذکر کردند که «کسری بودجه داریم و این مبلغ را باید پرداخت کنید تا برای ترم بعد شما محاسبه شود، در غیر این صورت تیرماه شما را به بیمارستان معرفی نمی‌کنیم.»
این فعال دانشجویی افزود: برخی دیگر از دانشجویان کارشناسی ارشد که در مرحله پایان نامه قرار دارند می‌گویند زمان اخذ واحد پایان نامه کل شهریه را تسویه کرده‌اند و برای تمدید آن، سامانه آموزشیار مجدد کل مبلغ واحد پایان نامه را برای آنها ثبت کرده در حالی که برای تمدید باید نصف مبلغ گرفته شود.
از دیگر مشکلات دانشجویان در زمان انتخاب واحد، ارورهایی است که با آن مواجه می‌شوند از جمله اینکه در هنگام انتخاب واحد با این پیام‌ها رو به رو می‌شوند؛ «جزو گیرندگان این درس نمی‌باشید» و «این درس جزو دروس رشته دانشجو نمی‌باشد».
این در حالی است که به گفته خود دانشجویان درس انتخابی یا جزو رشته آنها بوده و یا جزو دروس عمومی ست ولی دفتر برنامه‌ریزی (مدیر گروه یا کارشناس گروه) باید این دروس را به عنوان دروس تحصیلی دانشجو در سامانه تعریف کند.
دردسرهای دانشجویان دانشگاه آزاد برای انتخاب واحد
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین